Gå til innhold

Spørsmål om protein, fukt, hårkur og hjelp med slitt hår!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper noen kan hjelpe meg litt her! Håret mitt ble synlig slitt av bare noen runder med hjemmefarging til brunt hår. Kjøpte hårkur Kerastase reflection masque chromatiqe etter anbefaling fra frisørstudent men merket ingen forskjell etter å ha brukt den opp. Brukte den på kanskje litt for vått hår om det har noe å si?

Gikk over til Joico K-pak recover som skal være verdens beste hårkur og brukt den 5-10 minutter gjennomsnittlig annenhver uke. La merke til at jeg mistet mye hår i sluket på dusjen etter å ha skylt ut men håret føltes tykkere og sunnere ut dagene etter kur. Men så begynte jeg å se at håret hadde røket mye lenger opp enn før, og noen tuster bare noen cm fra hodebunnen, resten i lengde ca ørene!!! Leste så at for mye protein i håret uten å tilføre fukt kunne knekke håret, men jeg syns ikke jeg har brukt hårkuren for ofte siden anbefalt er ukentlig og jeg har brukt annenhver uke. Men kanskje ti min har vært for lenge?

Uansett så har jeg nå kjøpt en fukt hårkur med argan olje og lurer på hvordan jeg kan balansere bruken av fukt og protein? Står at for mye fukt kan knekke håret og for mye protein kan knekke håret så hvordan er riktig bruk? Skal jeg fortsette å bruke Joico K pak selvom den knekker håret? Skal jeg bruke fuktkuren rett etter den, eller dagen etter, eller bruke de annenhver uke en gang i uka?

Jeg bruker Redken extreme sjampo og balsam som også skal styrke slitt hår, mye hår i sluket av sjampoen men gjør håret fint.

Er det hårproduktene som skal styrke slitt hår som knekker det eller kan det være andre ting som varmt vann eller noe?

Tar i mot alle tips om instruks og rutine og produkter for å hjelpe slitt hår. Særlig fra tuppene og ca 20 cm opp til ørene.. Jeg har stusset 5-10 cm hver tredje måned 3 ganger nå, hjemme med frisørsaks.

Anonymkode: 98408...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til innkjøp av olaplex som du lar være i noen timer. Også bruker du protein kur og fukt kur annen hver gang. Vask håret så sjeldent som du kan, håret er på sitt svakeste når det er vått, bruk en leave in etter dusj enten olje eller lotion, ikke bruk varmeutstyr (føner, rettetang). Jeg bruker I tillegg å kline kokosolje I håret og la det være i over natten en gang i blant. Og vær tålmodig, hår som er ødelagt blir aldri helt det samme uansett hvor mye du kurer, men du kan hjelpe det så det ikke blir verre.. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Blingblingtahei skrev:

Gå til innkjøp av olaplex som du lar være i noen timer. Også bruker du protein kur og fukt kur annen hver gang. Vask håret så sjeldent som du kan, håret er på sitt svakeste når det er vått, bruk en leave in etter dusj enten olje eller lotion, ikke bruk varmeutstyr (føner, rettetang). Jeg bruker I tillegg å kline kokosolje I håret og la det være i over natten en gang i blant. Og vær tålmodig, hår som er ødelagt blir aldri helt det samme uansett hvor mye du kurer, men du kan hjelpe det så det ikke blir verre.. Lykke til 😊

Er det den som heter olaplex 3? Såvidt Jeg har skjønt er olaplex 1 og 2 kun til salong. Hvor ofte skal den brukes? Og hvor ofte syns du jeg bør bruke de hårkurene jeg allerede har (joico K-pak recovery med protein, og argan maske med fukt), en gang i uken hver så to ganger i mnd pr kur?

Jeg har nettopp begynt med redken anti snap leave in etter dusj og bruker ingen annen varmebehandling eller styling produkter, men dusjer ganske varmt og lenge og har lurt på om det er dårlig for håret.? Jeg har faktisk kokos olje og har sittet med det i noen timer før dusj men skal huske på det oftere :) Hvor ofte bruker du det?

Anonymkode: 98408...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...