AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har hatt lette forkjølelsessymptomer i noen dager. Hodepine, snufser litt, nyser og hoster litt. Ikke feber, som jeg vet om. Overhodet ikke veldig syk, men har tatt fulle busser i Oslo den siste tiden. Har vært hjemme siden forrige onsdag og ikke vært utenfor døra. Barna er også hjemme og går ikke ut. Treffer ikke familiemedlemmer eller andre utenom de som bor her. Mannen min har ikke mulighet til å ha hjemmekontor, kan han gå på jobb? Han er helt frisk. Han har holdt seg hjemme utenom jobb, men har vært i butikken og på apoteket. (Har kronisk sykdom i familien, så det var helt nødvendig.) Nå leser jeg at mange utvikler milde eller ingen symptomer og likevel kan være smittet. Er det da greit at han går på jobb? Finner ikke noe info om dette, har noen lest noe om denne situasjonen konkret? Vi bli jo ikke testet når vi ikke er alvorlig syke, så umulig å vite. Anonymkode: 95d30...116
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Virker som at man kan gå på jobb så lenge man ikke har symptomer eller har vært med noen som har fått påvist smitte. Dette vil jo være vanskelig mtp at de ikke tester den vanlige mannen i gata med diffuse symptomer som kan holde seg hjemme. Jeg har fått beskjed om å gå på jobb selv om jeg har møtt noen med symptomer men som ikke har blitt testet... Anonymkode: e1e2d...4a8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som at man kan gå på jobb så lenge man ikke har symptomer eller har vært med noen som har fått påvist smitte. Dette vil jo være vanskelig mtp at de ikke tester den vanlige mannen i gata med diffuse symptomer som kan holde seg hjemme. Jeg har fått beskjed om å gå på jobb selv om jeg har møtt noen med symptomer men som ikke har blitt testet... Anonymkode: e1e2d...4a8 Ja.. Det er jo veldig vanlig med forkjølelse i Norge på denne tiden, og jeg vil vel ikke egentlig kalle det forkjølelse heller. Hadde helt fint kunne gå på jobb selv om det var en vanlig situasjon. Så blir veldig usikker. Om alle som har en i husstanden som snufser må i karantene også, så vil jeg tro det gjelder veldig, veldig mange? Vi gjør absolutt alt vi kan for å hindre smitte, men usikker på hva anbefalingene er her. TS Anonymkode: 95d30...116
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Jo. Han kan gå på jobb. Retningslinjene er symptomer selv. Eller om du har vært i nærkontakt med noen med påvist corona. Har satt oss godt inn i dette da ene er i helsevesenet. Anonymkode: f5ca5...096
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo. Han kan gå på jobb. Retningslinjene er symptomer selv. Eller om du har vært i nærkontakt med noen med påvist corona. Har satt oss godt inn i dette da ene er i helsevesenet. Anonymkode: f5ca5...096 Flott, tusen takk for svar! 😊 TS. Anonymkode: 95d30...116
Anbefalte innlegg