Gå til innhold

Noen her som er blitt utredet for habituell abort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er den rette tråden å skrive dette innlegget i, men lurer på om det er noen her som er blitt utredet for habituell abort og kan fortelle meg litt om forløpet og din opplevelse? 

Jeg har ingen barn fra før av og mistet først i SA så i MA. Nå er jeg gravid igjen og mest sannsynlig er dette også en MA ettersom de ikke fant noe hjertelyd på TUL. Det betyr at jeg da har mistet 3 ganger på rad og blir utredet for habituell abort. Har hørt at utredningen tar veldig lang tid, stemmer det? Denne graviditeten har jeg gått på blodfortynnende og tatt progesterontilskudd, men det er tydeligvis noe annet/mer som er galt.

Anonymkode: b8719...f0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å ta utredning privat. Var da undersøkelse hos gynokolog, og mange blodprøver. De fant ikke noe galt med meg. Og jeg hadde 6 SA, så fikk vi barn etter det. Vi hadde og et barn fra før. De fant ingen grunn til hvorfor jeg mistet. 

Anonymkode: fa659...726

AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke være noe galt, det kan være bare tilfeldigheter :)

Anonymkode: 0858f...24c

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke være noe galt, det kan være bare tilfeldigheter :)

Anonymkode: 0858f...24c

Joda, det vet jeg. Men vil likevel høre andres opplevelser og forløpet i utredningen av habituell abort😊

Anonymkode: b8719...f0b

Skrevet (endret)

Jeg hadde 4 SA og 1 kjemisk før jeg fikk en gutt i 2016. Etter det har jeg hatt 1 MA, 1 kjemisk og 1 SA, men nå er jeg igjen gravid i uke 23+5, og alt ser ut til å være i orden.

Jeg ble utredet privat etter 2 SA. Utredningen besto av masse blodprøver, noen syklusavhengige, samt vannskanning av livmor og eggledere. Og i tillegg noen blodprøver og sædprøve av partner. Tok kanskje 1-2 mnd, men da var det jo ingen ventetid.

De fant forresten ikke noe galt med noen av oss. Men et eller annet er det jo, tenker jeg, selv om de ikke klarer å finne det. 

I tre av svangerskapene har jeg brukt progesterontilskudd - denne gangen, da jeg fikk gutten og da jeg hadde MA. Så jeg tror progesterontilskudd kan ha hatt betydning her, men det kan jo være tilfeldig og er umulig å vite med sikkerhet.

Endret av N85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...