AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Fikk i dag vite at jeg må i karantene pga jeg krysset en fylkesgrense for få dager siden, men har i det siste vært med folk, så hvordan blir det, må jeg snakke med de og de må og i karantene? Visste ikke dette før i dag, de fattet vedtaket nå og det har tilbakevirkende kraft. Anonymkode: 209d8...805
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, Luna Llena skrev: De må også i karantene. Å fy faen det blir morsomt å videreføre den beskjed. Anonymkode: 209d8...805
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Hvem har fortalt deg at du må i karantene for å ha krysset fylkeslinjer? her er reglene for karantene fra myndighetene; https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon Anonymkode: 8a06d...27b
Hesya Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Fylkesgrense? Det har ikke jeg med meg. Men om du kom fra Danmark f.eks. så må ikke de du har hatt kontakt med i karantene nei. Så lenge du ikke har symptomer.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, Hesya skrev: Fylkesgrense? Det har ikke jeg med meg. Det kommer an på hvor man skal og hvor man har vært. Anonymkode: 4e364...937 1
Hesya Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 NordNorge har satt SørNorge i karantene forresten..
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Regner med du har reist fra sør til nord? Dette er lokale karanteneregler satt i Troms/Finnmark, så du må nesten ta kontakt med kommunen eller fylkeskommunen du er i og høre med dem. Anonymkode: bdca7...632 1
The Kavorka Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Hesya skrev: Fylkesgrense? Det har ikke jeg med meg. Men om du kom fra Danmark f.eks. så må ikke de du har hatt kontakt med i karantene nei. Så lenge du ikke har symptomer. Ja, jeg leste i går at noen kommuner setter de som har vært i Østfold, Akershus, Buskerud og Oslo i karantene. Antageligvis fordi det er så mange med påvist smitte i disse fylkene
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Regner med du har reist fra sør til nord? Dette er lokale karanteneregler satt i Troms/Finnmark, så du må nesten ta kontakt med kommunen eller fylkeskommunen du er i og høre med dem. Anonymkode: bdca7...632 Jeg har kjørt fra Stord og var i Bergen flere netter underveis, fikk i dag sms om at hvis en har vært i, blant andre, tidligere Hordaland fylke etter en viss dato så må en i karantene Anonymkode: 209d8...805
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjørt fra Stord og var i Bergen flere netter underveis, fikk i dag sms om at hvis en har vært i, blant andre, tidligere Hordaland fylke etter en viss dato så må en i karantene Anonymkode: 209d8...805 Stord og Bergen er begge i (tidligere) Hordaland. Har du kjørt videre til til (tidligere) Sogn og Fjordane må du i karantene.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 21 minutter siden, Luna Llena skrev: De må også i karantene. Nei, dette stemmer ikke. Hele Norge hadde vært i karantene med denne logikken. Ts har ingen symptomer enda, og er kun satt i karantene pga en regel om kryssing av grenser. Denne regelen påvirker ingen andre enn Ts selv, i hvert fall så lenge hun holder seg frisk. Jeg så på nyhetene at noen vgs-elever hadde fått påvist corona, og da ble ikke engang foreldre satt i karantene, selv om de bodde i samme hus. Dette var fordi barna var så store at de hadde lite fysisk kontakt med foreldrene. Anonymkode: 028ca...124
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette stemmer ikke. Hele Norge hadde vært i karantene med denne logikken. Ts har ingen symptomer enda, og er kun satt i karantene pga en regel om kryssing av grenser. Denne regelen påvirker ingen andre enn Ts selv, i hvert fall så lenge hun holder seg frisk. Jeg så på nyhetene at noen vgs-elever hadde fått påvist corona, og da ble ikke engang foreldre satt i karantene, selv om de bodde i samme hus. Dette var fordi barna var så store at de hadde lite fysisk kontakt med foreldrene. Og det er jo nettopp sånn idioti som gjør at vi aldri får kontroll på dette. Anonymkode: 4e364...937 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 Hvorfor ikke bare gjøre det så enkelt at dere alle tar ansvar og pålegger dere selv frivillig karantene? Anonymkode: 8ac19...143
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 De som har vært i kontakt med noen som får påvist korona-virus blir satt i karantene og kalles nærkontakter. Allikevel kan resten av husholdningen gå fritt ut så lenge nærkontakten ikke utvikler noen symptomer. Det er bare å lese på fhi sine side. Når du er satt i karantene fordi du krysser en fylkesgrense vil dette åpenbart ikke gjelde de du er i kontakt med. Hvis man skulle gjort det sånn hadde hele Norge vært i karantene. Men hvis du får påvist koronavirus må det spores opp hvem du har vært i kontakt med og hvor det kom fra. Anonymkode: 9b8d1...1fc
Hesya Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 34 minutter siden, The Kavorka skrev: Ja, jeg leste i går at noen kommuner setter de som har vært i Østfold, Akershus, Buskerud og Oslo i karantene. Antageligvis fordi det er så mange med påvist smitte i disse fylkene Ja jeg fikk det med meg 😊 Er så mye nå, at man blir jo helt tullete av all info 😂
Anbefalte innlegg