Gå til innhold

Hjemmesykepleien nå fremover

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både somatisk og psykriatisk. Hvordan jobber dere nå? Munnbind? Dere går jo inn og ut av mange hjem, kan spre smitten rundt til hjemmeboere. Hvordan er rutinen deres? 

Anonymkode: efb1f...bc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Både somatisk og psykriatisk. Hvordan jobber dere nå? Munnbind? Dere går jo inn og ut av mange hjem, kan spre smitten rundt til hjemmeboere. Hvordan er rutinen deres? 

Det finnes ikke nok smittevernutstyr, så en må bare ta risikoen, slik er det dessverre, men folk er nøye med håndhygiene og jeg håper at de ikke møter opp på jobb dersom de får milde symptomer, for milde symptomer er symptomer det også. 

Anonymkode: 35def...e90

• Liker 3
Skrevet

For ikke snakke om barnehage ansatte, hvordan skal de forholde seg nå? Kan ikke holde avstand til barn, man tørker snørr, stellesituasjone, trøst osv osv.. Et nok mange yrker så nå ufrivillig må utesette seg for smitte, desverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går inn og ut som normalt, men har nå sendt ut oppfordring til pårørende om å ha flytende såpe, samt papirhåndklær tilgjengelig så vi kan vaske hendene. Hos oss har vi nesten ikke håndsprit igjen, så det er ganske kritisk at vi kan vaske hendene ofte. Da er ikke såpestykke og håndklær godt nok. Så om du er pårørende til noen med hjemmehjelp, kan du kanskje hjelpe de med å få på plass dette, da det hjelper oss helt enormt.

Anonymkode: d8554...c83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er veldig ulikt fra kommune til kommune, da jeg har tjenester i flere kommuner.

En ting jeg håper folk tenker litt på, både vi brukere og også pårørende, er å ikke bruke hjemmetjenestens telefonnummer som en koronalinje eller å ringe unødig om ting som ikke er under deres ansvarsoppgaver. Selv om jeg forstår at man kan bli bekymra i situasjonen vi står i, så spiser det unødig kapasitet for mange, å skulle svare ut spørsmål som strengt tatt er unødvendige, i stedet for å bruke tiden på brukere. Det er ikke sånn at det til enhver tid sitter noen inne og svarer på telefonen, ofte er det utejobbende sykepleiere som svarer! 

Anonymkode: 695d9...d9a

AnonymBruker
Skrevet

Med færre ansatte og folk i karantene så vil arbeidsoppgaver bli redusert vil jeg tro. Kun helsehjelp. Støvsuging og gulvvask kan ikke prioriteres nå når flere og flere ansatte må bort. 

• Opprett ny...