Gå til innhold

Slettet

Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Norge og mange andre land har innført en slags unntakstilstand .    Nå er det ikkje kuler og krutt som er trusselen, men eit Virus som i værste fall kan livet av mange mennesker.      Under krigen blei mange som ikkje tok  oppfordringen  å kjempe for folk  å ferdrelandet etterhvert stemplet som " landsvikere".

Mange personer  hevder at tiltakene som myndighetene nå setter inn er sbakk om Hysteri  i  bekjempelsen av Corona dette er no som  angår bare eindel av befolkningen.   De  inntar noen gji  Fa...holdninger  som ikkje er foreneleg med flertallet i befolkningen, og personer i risikogrupper føler selvsagt  eit stort  svik.         

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja faktisk. Har ikke tenkt på det sånn, men landssviker er jo en veldig dekkende betegnelse.

Anonymkode: bb16d...cbb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud nå må du rulle inn her. Landssvikere? Jeg er helt for at man skal utvise smittevern, men ingen grunn til å bli hysterisk. 

Anonymkode: dc321...356

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har ikke tenkt på det på den måten, men du har rett.

AnonymBruker
Skrevet

SLUTT MED LYNSJESTEMINGEN!!!

Anonymkode: 3065d...16c

• Liker 4
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja faktisk. Har ikke tenkt på det sånn, men landssviker er jo en veldig dekkende betegnelse.

Det er viktig å tenke på at det i desse tder er mange som stiller opp, og viser omsorgsansvar for syke og risikogrupper.   Mange vil oppleve at det vekkes noen følelser overfor dem som viser  en  gji Fa.  holdningen i desse tider.    

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lynsjestemning for hvem ?

AnonymBruker
Skrevet

Håper disse blir stilt til ansvar for smittespredning når denne er over. De er jo svikere. De svikter helsevesenet og de svake i samfunnet og tenker kun på seg selv.

Anonymkode: 1e40c...673

• Liker 4
Gjest Peanut
Skrevet (endret)

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal slutte med det når folk begynner å ta ansvar. Det er ikke bare meg meg meg som gjelder nå. Det er oss oss oss. 

Endret av Peanut
Skrevet
1 minutt siden, Peanut said:

Skal slutte med det når folk begynner å ta ansvar. Det er ikke bare meg meg meg som gjelder nå. Det er oss oss oss. 

Ja, så lenge man ikke er en hyttetulling eller hamstrer da. Da er man ikke en del av "oss", vi som alltid oppfører oss eksemplarisk til enhver tid.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper disse blir stilt til ansvar for smittespredning når denne er over. De er jo svikere. De svikter helsevesenet og de svake i samfunnet og tenker kun på seg selv.

Anonymkode: 1e40c...673

Hvem skal stilles til ansvar for hva? 

Skal man straffes for at man dro på hytta? For at man var en unødvendig tur på butikken? For at man ikke vasket hendene den dagen? For at de skrev i kommentarfeltet at dette er "tull"? Hva er det egentlig dere sikter til?

Anonymkode: 4ca6c...9b0

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, Anonym Bruker said:

Under krigen blei mange som ikkje tok  oppfordringen  å kjempe for folk  å ferdrelandet etterhvert stemplet som " landsvikere".

Nei, de som samarbeidet med nazistene ble stemplet som landssvikere. 

Mange personer  hevder at tiltakene som myndighetene nå setter inn er sbakk om Hysteri  i  bekjempelsen av Corona dette er no som  angår bare eindel av befolkningen.   De  inntar noen gji  Fa...holdninger  som ikkje er foreneleg med flertallet i befolkningen, og personer i risikogrupper føler selvsagt  eit stort  svik.     

Enkelte er dessverre egoistiske og tar ikke situasjonen på alvor. Det samme kan sies om de som nekter å vaksinere seg selv eller sine barn, men å bruke et begrep som landssviker er helt bak mål. 

AnonymBruker
Skrevet

I ettertid så er det jo også slik at de som fulgte regjeringens anbefalinger i årene 1940-1945 er landssvikere.... 

Anonymkode: 8f52c...2b5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, 000VF000 skrev:

Enkelte er dessverre egoistiske og tar ikke situasjonen på alvor. Det samme kan sies om de som nekter å vaksinere seg selv eller sine barn, men å bruke et begrep som landssviker er helt bak mål. 

Det kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt, vaksinenekt fører ikke til lockdown av hele samfunnet.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

vaksinenekt fører ikke til lockdown av hele samfunnet.

Det har jeg heller ikke sagt. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, 000VF000 skrev:

Det har jeg heller ikke sagt. 

Nei, men det er jo derfor de er landssvikere...

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I ettertid så er det jo også slik at de som fulgte regjeringens anbefalinger i årene 1940-1945 er landssvikere.... 

Anonymkode: 8f52c...2b5

Du hørest uttil å vera lite oppdadert på historien.   

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Mange inntar holdninger som om  tiltakene  myndighetene nå  setter inn  betarktes som hysteri, og de oppfører seg der etter.     

De gjir Fa.. og deres holdninger må betraktes som eit "svik " overfor mange av landets borgere , og fedrelandet.

• Opprett ny...