Gå til innhold

Korona, hytter og klasseforskjeller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man har penger på konto den 14 så er man en rik snobb etter din definisjon? 

Anonymkode: 2a866...8c5

Tenk et sekund før du poster da.

Anonymkode: 9d08f...ed3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De tok det som en tjuvstart på påskeferien, og blir nå truet med å bli hanket inn av sivilforsvaret. Serves them right! 

Når det gjelder klasseskille så er det utrolig mange som har arvet. Husk at hytter var grisebillig før i tiden før inflasjon og reguleringer slo inn for fullt. Man kan si at de eldre trakk opp stigen etter seg og det er nå mye vanskeligere å skaffe seg hytte. 

Anonymkode: bacb4...7f3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, jeg synes viklingen om klasse er interessant.

Jeg synes det er kvalmt. Det er kvalmt at enkelte får seg til å skrive at hyttefolket burde bli skutt i en annen tråd, og at moderator lar det stå. Misunnelsen ligger tykt utenpå. Det jeg skrev om koronahandel var et retorisk spørsmål. Jeg tror ingen klasser er verre enn andre her.

Sånne kriser får frem det verste i folk. Kanskje noen av hyttefolket, men også noen som skriver her. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg sier at det synliggjør klasseskiller. Det synliggjør hvor svakt mange stiller når kriser inntreffer, og hvor uberørte og egoistiske andre er. Og det synliggjør hvor ekstremt viktige jobber vi ser på som "lavstatus" og dermed ikke lønner godt nok, faktisk er. De er ofte selve samfunnsmaskineriet, det siste som blir tatt av vakt. 

Anonymkode: 77a3a...117

Lønna burde justeres kraftig for disse yrkene. Men alle forventer jo at en f.eks transportarbeider, sykepleier eller en som jobber i butikk skal stille opp uansett. Alle disse viktige yrkene som får landet til å rulle selvom det er krise nå, burde få bedre vilkår også etter krisa er over. Det er de vi skal takke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk et sekund før du poster da.

Jeg tror det er du som ikke henger helt med i svingene her, hvis du ikke forsto argumentet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, O.G. skrev:

De tar dette som en ferie og reiste til Åre for å hamstre tidlig fredagsmorgenen. Selv etter at jeg innstendig ba dem om å holde dem hjemme siden Sveriges tilnærming til COVID-19 er latterlig. Mot argumentene jeg ble mødt med var at  siden Sverige ikke har brydd seg om noe tiltak så var Erna hysterisk. I går kveld var det fest der borte og jeg vet om hvertfall 5 stk som skulle avgårde. Pga de kjeder seg under selvkarantenen.

Jeg har bestemt meg for å holde meg unna dem heretter. 

Ja, hva er greia med at folk tror dette er en slags ferie? Greit nok at folk må prøve å holde seg i godt humør, men alle må prøve holde seg på avstand fra hverandre, hvorfor har folk fester nå?! Klarer dem ikke være alene litt? Helt utrolig.

Så Sverige og UK er altså de eneste som tar rasjonelle handlinger i forhold til viruset mener de... Vel, tiden vil vise... Det var ikke pent i Italia og det er enda ikke over der. En må jo lure på hvorfor så mange land har følt at dette var det beste å gjøre, til tross for at økonomien vil få en enorm knekk fremover...

Ville nok holdt meg unna slike folk jeg også. Føler det er under kriser folk viser sitt sanne seg 😕

Anonymkode: a3321...d03

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tok det som en tjuvstart på påskeferien, og blir nå truet med å bli hanket inn av sivilforsvaret. Serves them right! 

Når det gjelder klasseskille så er det utrolig mange som har arvet. Husk at hytter var grisebillig før i tiden før inflasjon og reguleringer slo inn for fullt. Man kan si at de eldre trakk opp stigen etter seg og det er nå mye vanskeligere å skaffe seg hytte. 

Anonymkode: bacb4...7f3

Når det gjelder de stedene som har ropt høyest om hjelp til å få folk på hyttene hjem, så har det jo vært i disse områdene hvor det er svindyre hytter og fritidsleiligheter. Det er et overveldende stort antall typisk "rikinger" som har hytte der.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hytte, men flere naboer dro til sine på torsdag og fredag. Mange av dem kom hjem i går. Men jeg skjønner det. De viste faktisk ikke at man bør holde seg hjemme. Vi får høre, ikke smitt andre. Det vil man ikke gjøre på hytta. Så kommer info om at det er vanskelig å få hjelp i små samfunn. Logisk så klart, men jeg tenkte ikke på det selv. Man tror man gjør noe bra når msn trekker seg ut av samfunnet og drar på hytta. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder de stedene som har ropt høyest om hjelp til å få folk på hyttene hjem, så har det jo vært i disse områdene hvor det er svindyre hytter og fritidsleiligheter. Det er et overveldende stort antall typisk "rikinger" som har hytte der.

Med andre ord, sikkert samme personene som var på ferietur i Alpene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, kaleidoskop skrev:

Jeg har ikke hytte, men flere naboer dro til sine på torsdag og fredag. Mange av dem kom hjem i går. Men jeg skjønner det. De viste faktisk ikke at man bør holde seg hjemme. Vi får høre, ikke smitt andre. Det vil man ikke gjøre på hytta. Så kommer info om at det er vanskelig å få hjelp i små samfunn. Logisk så klart, men jeg tenkte ikke på det selv. Man tror man gjør noe bra når msn trekker seg ut av samfunnet og drar på hytta. 

Men da må man faktisk bare holde seg på hytta, ikke gå på lokalbutikken, ikke gå nært folkene som bor der..

Hadde disse menenskene tenkt til det? I to uker?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med andre ord, sikkert samme personene som var på ferietur i Alpene.

Jess..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jess..

Skulle ikke forundre meg... Eller samme type folka liksom.

Exit folk : ) Neida 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg har mistet respekt for en hel del jeg kjenner som jeg trodde var mer oppegående enn som så og jeg vil huske på dem for dette, for å si det sånn. 

Samme her, er en del jeg stusser på nå...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Det er mange jeg har mistet respekten for. Folk som mener reglene gjelder for andre og ikke de. «Vi skal bare... skal bare innom butikken 4 ganger for å kjøpe øl, stå i kø på polet «må jo ha vin» kjører til sverige å handler, drar på fest for de sa ja til festen for lenge siden.

Og, ja, i min omgangskrets er det de som har mest penger. Folk som har hytte, råd til å reise til italia, som har anledning til å gå ut å drikke/spise ute flere ganger i uka. Råd til å gå på kjøpesenteret å shoppe, «så gøy når det er så lite kø!»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er kvalmt. Det er kvalmt at enkelte får seg til å skrive at hyttefolket burde bli skutt i en annen tråd, og at moderator lar det stå. Misunnelsen ligger tykt utenpå. Det jeg skrev om koronahandel var et retorisk spørsmål. Jeg tror ingen klasser er verre enn andre her.

Sånne kriser får frem det verste i folk. Kanskje noen av hyttefolket, men også noen som skriver her. 

Jeg synes det er fiffig at du beskylder folk som er uimponert over disse menneskenes uforstand for misunnelig på dem.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva er greia med at folk tror dette er en slags ferie? Greit nok at folk må prøve å holde seg i godt humør, men alle må prøve holde seg på avstand fra hverandre, hvorfor har folk fester nå?! Klarer dem ikke være alene litt? Helt utrolig.

Så Sverige og UK er altså de eneste som tar rasjonelle handlinger i forhold til viruset mener de... Vel, tiden vil vise... Det var ikke pent i Italia og det er enda ikke over der. En må jo lure på hvorfor så mange land har følt at dette var det beste å gjøre, til tross for at økonomien vil få en enorm knekk fremover...

Ville nok holdt meg unna slike folk jeg også. Føler det er under kriser folk viser sitt sanne seg 😕

Vi har nok vist om hvordan de egentlig er tidligere, men vi har latt være å ta stilling til det. Nå må vi pga det står om livet løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig er jeg enig i det, utenat misunnelsen. Mange hytteeiere tok til seg rådene og ble likevel hjemme. 
Jeg holder aldeles ikke med hyttefolket som ignorerer råd og blir på hyttene(det er noe helt annet om man dro tidligere hvor man ikke visste om det, og dro rett hjem igjen) Men er jo litt drastisk å ønske folk død. Selv om de idioter og en fare for samfunnet. 

Anonymkode: b0385...59f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da må man faktisk bare holde seg på hytta, ikke gå på lokalbutikken, ikke gå nært folkene som bor der..

Hadde disse menenskene tenkt til det? I to uker?

Jeg vet ikke hva de gjør på hytta si. Bare sier at jeg skjønner hvorfor noen før helga synes det var "en god ide" å faktisk dra på hytta. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig er jeg enig i det, utenat misunnelsen. Mange hytteeiere tok til seg rådene og ble likevel hjemme. 
Jeg holder aldeles ikke med hyttefolket som ignorerer råd og blir på hyttene(det er noe helt annet om man dro tidligere hvor man ikke visste om det, og dro rett hjem igjen) Men er jo litt drastisk å ønske folk død. Selv om de idioter og en fare for samfunnet. 

Anonymkode: b0385...59f

Der er vi nok alle enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...