Gå til innhold

Hvilken økonomisk støtte får selvstendige næringsdrivende i disse corona tider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har prøvd å finne ut dette, men blir ikke så mye klokere av å google. (Det kan godt hende jeg har oversett noe, men går hit og håper noen har noe peiling.)

Hvis du for eksempel driver en bar/pub og er nødt til å stenge i første omgang i to uker, som det er nå er bestemt at skal gjøres. Har man da rett på noen form for økonomisk støtte? En i familien min driver en bar, og han har jo en husleie blant annet som må betales hver måned, og er også den eneste inntekten familien har. 

Noen som vet? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting så langt. Det er kun snakk om permittering om 2 dager framfor 14.du kan permittere deg selv hvis du er ansatt i eget selskap. 

Anonymkode: b4b46...dec

AnonymBruker
Skrevet

Økonomiske tiltak kommer, slapp av. La nå regjeringen få kontroll på denne faenskapen først.

Anonymkode: 03b92...9c9

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvordan det har vært drevet, som enmannsforetak eller A/S....enmannsforetak sliter veldig nå, minimalt å hente. 

Da jeg drev E.F hadde jeg ikke krav på dagpenger om alt hadde opphørt, siden næringsinntekten ikke ble lagt til grunnlag for arbeidsledighetstrygd.

Anonymkode: f617e...9be

Skrevet

Hmm ja okei. Takk for svar! Er usikker på hvordan han har drevet det. Er kun han som har startet opp og jobbet der hvert fall. Men da får man jo bare håpe at løsningene kommer. Er jo naturlig at man tenker på det og bekymrer seg litt i en slik situasjon, tenker jeg da.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis man har et enkeltpersonsforetak finnes ikke rettigheter, dessverre.

Det man kan gjøre er å endre skattekortet slik at en betaler mindre forskuddsskatt. Dvs at man kan i en periode bruke de pengene avsatt til skatten til dette formålet. Jeg understreker at dette gjelder ENKELTPERSONSFORETAK og selvsagt ikke skatten til de denne bedriften eventuelt lønner. 

• Opprett ny...