AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Oppdaget i forrige uke en kul i armhulen og fikk raskt time til utredning ved brystdiagnostisk senter. Har time allerede på onsdag og begynner å bli redd for å dra ut og oppsøke sykehus nå. Ser for meg at det å møte opp på sykehuset er ensbetydende med å få koronasmitte. Samtidig er jeg jo livredd for om jeg har fått kreft også og trenger å få svar på dette nå. Hva gjør man? Hvis jeg har kreft er jeg vel i ekstra stor risikosone når det gjelder korona? Og det å skulle starte opp med kreftbehandling i disse tider er vel ekstremt ille? Herregud så redd jeg er. Føler meg rammet av to ekstreme situasjoner samtidig. Det holdt i massevis for meg å oppdage kulen og så ble det innsatt krisetilstand rundt Korona dagen derpå. Har helt angst nå altså. Hva gjør man? Anonymkode: 49d54...fee
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Glemte å skrive at dette er i Viken fylkeskommune og jeg føler det er ekstremt høy risiko her. Hilsen TS Anonymkode: 49d54...fee
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Jeg ville vært mer redd for turen til sykehuset enn selve sykehuset. Og se på sannsynligheten i det: Kreft = ganske sikkert alvorlig syk. Korona = langt fra sikkert at du blir så veldig syk. Kreftbehandling = må være ekstremt rigid på smitteisolering. Jeg vet hva jeg ville valgt... (Kreftutredning og kreftbehandling, altså). Anonymkode: eaeb3...3eb 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Gjør det heller nå mens du kan. Om noen uker er det kanskje ikke kapasitet til å sjekke og eventuell kreft kan spre seg. Det vil ikke bli bedre framover. Gå nå! Anonymkode: 743aa...d8f 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville vært mer redd for turen til sykehuset enn selve sykehuset. Og se på sannsynligheten i det: Kreft = ganske sikkert alvorlig syk. Korona = langt fra sikkert at du blir så veldig syk. Kreftbehandling = må være ekstremt rigid på smitteisolering. Jeg vet hva jeg ville valgt... (Kreftutredning og kreftbehandling, altså). Anonymkode: eaeb3...3eb 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør det heller nå mens du kan. Om noen uker er det kanskje ikke kapasitet til å sjekke og eventuell kreft kan spre seg. Det vil ikke bli bedre framover. Gå nå! Anonymkode: 743aa...d8f Takk for svar begge to. Jeg tenker å kjøre egen bil til sykehuset og unngår offentlig transport. Dere har rett i at dette er vikrig utredning og jeg har i grunn ikke valg når jeg tenker meg om. Har det helt jævlig nå. Håper på det beste og er det ikke kreft skal jeg nyte livet i hjemmekarantene fremover den tiden det måtte vare. Corona er grusomt i seg selv, men kombinert med frykten for kreft ble dette umulig å fordøye for meg. Anonymkode: 49d54...fee
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Stor klem til deg! Dette ordner seg, vask hender bruk antibac og hold avstand til folk. Anonymkode: dbc16...713 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stor klem til deg! Dette ordner seg, vask hender bruk antibac og hold avstand til folk. Anonymkode: dbc16...713 Ja, tenker det. Er jeg hysterisk om jeg har på munnbind? Da vil vel folk tro at jeg selv er smittet og så skaper jeg unødig frykt? På den annen side burde vel egentlig alle som skal inn på sykehus ha munnbind nå? Det er jo fullt av syke folk der. Med munnbind beskytter man både seg selv og andre. Det er kanskje å overdrive, men jeg er altså helt satt ut (og har et par munnbind liggende). Anonymkode: 49d54...fee
enkefru Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenker det. Er jeg hysterisk om jeg har på munnbind? Da vil vel folk tro at jeg selv er smittet og så skaper jeg unødig frykt? På den annen side burde vel egentlig alle som skal inn på sykehus ha munnbind nå? Det er jo fullt av syke folk der. Med munnbind beskytter man både seg selv og andre. Det er kanskje å overdrive, men jeg er altså helt satt ut (og har et par munnbind liggende). Anonymkode: 49d54...fee Ja, da fremstår du som syk 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Hei 🙂 så lenge sykehuset tar imot deg, kan du bare komme til timen som normalt og ta dine forhåndsregler ang hygiene. Sykehuset ville nok aldri ta i mot pasienter hvis de mente det var utrygt . Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 77365...a92 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, tenker det. Er jeg hysterisk om jeg har på munnbind? Da vil vel folk tro at jeg selv er smittet og så skaper jeg unødig frykt? På den annen side burde vel egentlig alle som skal inn på sykehus ha munnbind nå? Det er jo fullt av syke folk der. Med munnbind beskytter man både seg selv og andre. Det er kanskje å overdrive, men jeg er altså helt satt ut (og har et par munnbind liggende). Anonymkode: 49d54...fee Jeg oppfatter alle som går med munnbind som syke (har symptomer) og undrer meg hvorfor de i det heletatt er ute og trosser anmodninger fra myndighetene. Jeg tror de fleste som har vært interessert i å skaffe seg munnbind også har fått med seg at det ikke beskytter mot koronavirus med mindre det er åndedrettvern. Vanlige munnbind hindrer derimot egne virus å spres så langt. Men man tar seg oftere i ansiktet med munnbind på (det er nok bare helsepersonell som er trent i å la det være), og vil da være like langt med å spre viruset rundt seg på overflater. Ville nok heller tatt på meg briller og et godt ullskjerf litt "godt opp" uten at det er i veien for pusten din eller at du risikerer å ta deg unødvendig mye til ansiktet. Skjønner du er redd, men kreftutredning er kjempeviktig å gjennomføre ❤️ Anonymkode: e15e8...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Ta ett problem av gangen ts. Skjønner du nå er redd, jeg ville vært det selv i dine sko, men prøv å ta en ting av gangen. Ta deg av kulen først og fokuser på den, og sett lid til at sykehuset har gode rutiner på covid og at du blir ivaretatt. Prøv å huske på at det er et virus som vil forsvinne før sommeren og ta forhåndsregler slik du minimerer smitterisiko. God bedring TS, dette kommer du deg igjennom! ❤️ Anonymkode: f4943...1a3 1
Anbefalte innlegg