AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=kMSU8vDKb00 Her er en video. Helt sykt. Kom også over bilder der de har levende frosker å selge, og når de klargjør disse til kunder så kutter de opp frosken før den pakkes inn. Skorpioner på pinner, rotter, flaggermus, andenakke, andehode, hunder, katter, kaniner, slanger... Ganske ille syntes jeg. Jeg er i mot svinekjøtt og litt diverse norsk mat også, men ingenting slår den kinesiske matvanene. Hva syntes dere om Kina "maten"? Anonymkode: cb437...0ab
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Kinesere er faen meg kvalme Anonymkode: cb437...0ab 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Det er helt forjævlig. Kinesere har aldri hatt respekt for noens liv. Verken mennesker eller dyr, og nå går denne jævelskapen deres ut over oss med det helvetes viruset. Og det verste av alt er at de ikke kommer til å lære noe som helst av dette! Anonymkode: 2f96e...b0c 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 https://www.google.no/amp/s/www.businessinsider.com/china-bans-wildlife-trade-consumption-coronavirus-2020-2%3famp Får håpe dette stemmer! Dette viruset er ikke det første som har oppstått på slike markeder. Anonymkode: cc92f...f5c 1
GammelKaktus Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kinesere er faen meg kvalme Anonymkode: cb437...0ab Kinesere er da ikke kvalme, mye av maten de spiser kan være det ja. Men er en viss forskjell der. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 14 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Kinesere er da ikke kvalme, mye av maten de spiser kan være det ja. Men er en viss forskjell der. Beklager, kinesere som spiser slik mat er kvalme. Er jo ikke alle som gjør det så klart, men de aller fleste kinesiske statsborgere.. Anonymkode: cb437...0ab 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.google.no/amp/s/www.businessinsider.com/china-bans-wildlife-trade-consumption-coronavirus-2020-2%3famp Får håpe dette stemmer! Dette viruset er ikke det første som har oppstått på slike markeder. Anonymkode: cc92f...f5c Åh ja får håpe det. Hvorfor eksisterer det skoleskyting, men ikke noe mot kinesere som stenger hunder i bur??? Blir så sint. Anonymkode: cb437...0ab 3
GammelKaktus Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager, kinesere som spiser slik mat er kvalme. Er jo ikke alle som gjør det så klart, men de aller fleste kinesiske statsborgere.. Anonymkode: cb437...0ab Vi for være enige om å være uenige.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Vi for være enige om å være uenige. 👍🏻 Anonymkode: cb437...0ab 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 37 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Kinesere er da ikke kvalme, mye av maten de spiser kan være det ja. Men er en viss forskjell der. Eh jo. Og nå nekter myndighetene for å være årsaken til viruset. Jævla insectoids. Dette må få en konsekvens for kinesiske myndigheter. Anonymkode: 9462a...8e3 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Synes ikke det er noe verre å spise eksotiske dyr enn storfe, kylling og sau om vi gjør her i norge. De er alle liv. Anonymkode: 10b63...240 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er noe verre å spise eksotiske dyr enn storfe, kylling og sau om vi gjør her i norge. De er alle liv. Anonymkode: 10b63...240 De kutter opp levende dyr, stenger hunder i knøttsmå bur, løfter de opp fra nakken når de selger til kunder, brenner de levende for at de skal bli sprø å spise på, og bryr seg KUN om seg selv. Hvorfor er ikke det verre? Anonymkode: cb437...0ab 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De kutter opp levende dyr, stenger hunder i knøttsmå bur, løfter de opp fra nakken når de selger til kunder, brenner de levende for at de skal bli sprø å spise på, og bryr seg KUN om seg selv. Hvorfor er ikke det verre? Anonymkode: cb437...0ab Dyreplaginga er jeg selvsagt imot ( jeg spiser ikke kjøtt uansett ) men jeg tenkte mer på de som reagerer på at det er ekkelt å spise kjøtt fra dyr de ikke er vant til( de som mener at alt som ikke er tradisjonelt vestlig kjøtt er ekkelt ). Det er ikke automatisk eklere å spise skorpioner eller frosker enn det er å spise okse her i vesten. Det som er ekkelt er måten dyrene blir behandlet på. Jeg har selv sett hvor jævlig noen dyr i norge behandles men folk spiser vitterlig nok kyllingfilet for det om. Anonymkode: 10b63...240
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dyreplaginga er jeg selvsagt imot ( jeg spiser ikke kjøtt uansett ) men jeg tenkte mer på de som reagerer på at det er ekkelt å spise kjøtt fra dyr de ikke er vant til( de som mener at alt som ikke er tradisjonelt vestlig kjøtt er ekkelt ). Det er ikke automatisk eklere å spise skorpioner eller frosker enn det er å spise okse her i vesten. Det som er ekkelt er måten dyrene blir behandlet på. Jeg har selv sett hvor jævlig noen dyr i norge behandles men folk spiser vitterlig nok kyllingfilet for det om. Anonymkode: 10b63...240 Du kan da virkelig ikke sammenligne dyrevelferden i Norge mot Kina?! Du burde se dokumentaren Earthling. Så får du se hva asiatere driver på med. Du er ikke riktig klok! Anonymkode: 9462a...8e3 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Jeg håper de har lært og at kinesiske myndigheter tar grep for å forhindre at noe slikt skjer igjen. Anonymkode: b666b...be5 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan da virkelig ikke sammenligne dyrevelferden i Norge mot Kina?! Du burde se dokumentaren Earthling. Så får du se hva asiatere driver på med. Du er ikke riktig klok! Anonymkode: 9462a...8e3 Jeg har sett den. Jeg har også flere opphold i Kina bak meg. Anonymkode: 10b63...240
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dyreplaginga er jeg selvsagt imot ( jeg spiser ikke kjøtt uansett ) men jeg tenkte mer på de som reagerer på at det er ekkelt å spise kjøtt fra dyr de ikke er vant til( de som mener at alt som ikke er tradisjonelt vestlig kjøtt er ekkelt ). Det er ikke automatisk eklere å spise skorpioner eller frosker enn det er å spise okse her i vesten. Det som er ekkelt er måten dyrene blir behandlet på. Jeg har selv sett hvor jævlig noen dyr i norge behandles men folk spiser vitterlig nok kyllingfilet for det om. Anonymkode: 10b63...240 Det er ikke i nærheten av det samme. Du har vel hørt at de spiser musesaft som man kan risikere å dø av? Samme med pegu fisken, mest spist i Japan men noe i Kina også. Er ikke den tilbredet riktig av en utdannet kokk kan man dø. Anonymkode: cb437...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 Er ikke noe galt at de spiser hund og katt. Problemet er at måten de blir avlivet på er forferdelig! Men kan ikke helt se for meg at de behandler griser og kylling bra heller da. Anonymkode: 8c74e...5c8 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 "If it has got four legs and it is not a chair, if it has got two wings and it flies but is not an aeroplane, and if it swims and it is not a submarine, the Cantonese will eat it " sitat: Prins Phillip, ektefelle til dronning Elisabeth. For mange kinesere er alt som ikke er vanlig mat per definisjon en delikatesse. Anonymkode: 17a51...0f8 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke noe galt at de spiser hund og katt. Problemet er at måten de blir avlivet på er forferdelig! Men kan ikke helt se for meg at de behandler griser og kylling bra heller da. Anonymkode: 8c74e...5c8 Jo jeg syntes det er galt når det er SÅ lite kjøtt i de, i forhold til en okse. Det blir unødvendig slakteri (eller mishandling da) . Hvorfor skal de ha store tallerkener fulle av kjøtt med svært lite tilbehør? I Norge har man vanligvis 100-200g kjøtt pr middag. (ikke jeg da, kun om jeg er nødt på besøk hos kjøttetere). I Kina spiser de gjerne et helt dyr til en middag. Anonymkode: cb437...0ab 1
Anbefalte innlegg