AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Men det er jo ikke så lett. For man har jo jobb man skal til, og kan ikke bare ta seg fri. Man må jo ha sykemelding isåfall. Samtidig vil man jo ikke plage legevakten. Ingen steder står det noe veiledning om hvor ille symptomene skal være før man tar grep. Anonymkode: 64705...ecf
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Hvor jobber du? Jeg jobber i helsevesenet, og vi blir satt i karantene hvis vi viser milde symptomer eller har en liten mistanke om at vi kan ha det. Du har rett på sykemelding, det har regjeringen sagt. Anonymkode: 1091f...707 2
rebony Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er jo ikke så lett. For man har jo jobb man skal til, og kan ikke bare ta seg fri. Man må jo ha sykemelding isåfall. I disse dager utgår det normale «systemet». Har du litt symptomer ringer du sjefen og sier det, så lenge sjefen din bare er litt oppegående kommer hen til å ønske at du holder deg hjemme. Du skal IKKE dra på jobb om du har snev av symptomer!!!! 4
ajarRun Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke så lett. For man har jo jobb man skal til, og kan ikke bare ta seg fri. Man må jo ha sykemelding isåfall. Samtidig vil man jo ikke plage legevakten. Ingen steder står det noe veiledning om hvor ille symptomene skal være før man tar grep. Anonymkode: 64705...ecf Du får koronasykemelding ved å ringe fastlegen. Slapp av. Fjottete tilnærming, selvsagt order det sg. Ringer du sjefen og sier du tror du har korona vil det nok ordne seg med et par ekstra egenmeldingsdager ogsåå. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har en jobb der jeg må hjem til folk (kanskje 5-6 besøk per dag) men er ikke helserelatert. Men de som besøkes er over hele spekteret fra unge spreke til eldre. Symptomene jeg har er bare en sånn bitteliten kløe/kiling baki halsen på utpust (ikke sår hals) en liten host i ny og ne, og jeg kjente litt sånn trykk i ribbekassen en dag. Litt tyngre enn normalt å komme seg opp om morgenen og litt tett i nesen (men ikke rennende nese). Ingen feber. Føler meg ikke "syk" og ville vanligvis gått på jobb som normalt. Hadde aldri giddet å tenke over det hvis det hadde vært en vanlig vinter. Hvordan beregnes sykepenger? Jeg har knapt jobbet der så jeg vet ikke hvilket grunnlag de går ut fra ved beregning. Anonymkode: 64705...ecf
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Vanskelig å vurdere om jeg bør ringe lege/legevakt eller ikke. For det virker som at de bare vil ha kontakt med folk som er ordentlig syk og trenger legehjelp. Faller litt i limbo uansett. Har en mistanke om at jeg kan ha noe, men føler meg ikke syk nok til å plage helsevesenet. Men må jo det hvis jeg skal ha sykemelding. For min egen del bryr jeg meg ikke, men jeg må jo tenke på at jeg skal hjem til mange forskjellige folk. Anonymkode: 64705...ecf
Anbefalte innlegg