Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig.. så blir det kanskje mulig å sove i mai neste år.

(Og hvorfor er russen i Asker og Bærum så mye verre enn andre i fylket .. er det fordi det er overvekt av selvsentrerte "pappagutter"??)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er helt hårreisende at de nektes lydanlegg!!!

Jeg har aldri blitt plaget av lyden - uansett, det er deres busser, ergo bør de få gjøre hva de vil med de

Skrevet

De nektes ikke lydanlegg .. de nektes utvendig lydanlegg - det er noe ganske annet..

Og for dere som er så heldig at dere ikke har blitt plaget - dere vet ikke hva dere "har gått glipp av"...

Det er nemlig ganske frustrerende (pen måte å si det på) å ikke få sove en eneste natt i nesten en måned... Var vi heldige ... var det rolig et par timer i løpet av natten .. ellers lå vi og ristet i sengene.

Som regel var det ikke så ille mellom 3 og 5 - så når vi endelig var sovnet .. bråvåknet vi ved 5tiden .. og da var det jo umulig å sovne igjen ...

(Har selv ungdom (og russ som var med på buss) i huset ... og selv de syntes det var for ille...)

Gjest Formosiss
Skrevet

Dette med at "det har aldri skjedd meg, derfor skjer det ikke" er et ubrukt argument.

Vi hadde 3 russebusser som stoppet utenfor arbeid, og satte musikken på full guffe. Dette tapte vi faktisk svært mange kunder på, fordi det ikke gikk an å høre hva folk sa - det var uutholdelig.

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke Asker/Bærums/Oslo-russen kan være som annen russ og kjøre normale biler, med normale innendørs-anlegg.

Eller er de så store på det at de må bevise at de er fra litt "finere" strøk?

Skrevet

- uansett, det er deres busser, ergo bør de få gjøre hva de vil med de

.. så du mener at så lenge jeg eier det jeg gjør ett eller annet med .. kan jeg gjøre som jeg vil - det var en interessant tanke.

:ler:

Mao - om jeg stiller meg opp med bilen min - utenfor vinduet ditt .. og ligger på hornet hele natten - så er det OK siden jeg eier bilen :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke hvis du har parkert på min eiendom. Da kan jeg hive deg ut.

Men min drømmeverden er ganske annerledes enn hva alle de andres er.

Jeg bor i dette "belastede området" og har faktisk en buss stående på vår eiendom akkurat nå. Datteren til en av pappas kamerater har den stående her.

Jeg har aldri blitt plaget og jeg bor rett ved et sted de pleier å samles.

Gjest kenneth
Skrevet
Men min drømmeverden er ganske annerledes enn hva alle de andres er.

Det er lov å drømme. Men, denne tråden ble muligens startet med grunnlag i realiteten.

Jeg bor i dette "belastede området" og har faktisk en buss stående på vår eiendom akkurat nå. Datteren til en av pappas kamerater har den stående her.  

Jeg har aldri blitt plaget og jeg bor rett ved et sted de pleier å samles.

Så lenge folk blir plaget, ser jeg ikke helt hva slags relevans det at du ikke har blitt plaget, har.

(Noe sier meg forresten at bussen til datteren til en av pappas kamerater ikke nødvendigvis bråker så mye i juni som det gjør i april/mai).

Gjest gjest1
Skrevet

Det er vel umulig å være imot dette forslaget.

Or so I thought.. (Selv om jeg fortsatt får troll-assosiasjoner av visser personer) Selv om man er ihuga tilhenger av at eiendomsretten skal overkjøre alt, så spiller disse bussene musikk offentlig :) Dvs, på andres eiendom. Er det så rart at offentligheten forbyr bråket?

Skrevet

Så enig, Susanne. Har lenge undet meg over hvorfor andre regler har gjeldt for russen enn for resten av befolkningen når det gjelder lover som går på ro og orden. Alle andre må jo søke om å bruke anlegg av den størrelsen utendørs midt på natten.

Skrevet

Det var på tide! Ser fram til roligere maidager.

Skrevet
Ikke hvis du har parkert på min eiendom. Da kan jeg hive deg ut.

......

.. men om jeg står rett uten for eiendommen din - på offentlig vei er det greit. :ler:

... og jeg kan også godt ha en russebuss parkert på tomten min i juni og sånn .. tror ikke det er så voldsomt mye spilling kl. tre om natten nå midt i eksamenstiden .. - synes vel ikke det er helt sammenlignbart. :wink:

Skrevet

ha lov til alt å sin egen eiendom... interessant.

om jeg da kjøpte meg en van, dro med meg unger inn i denne og misshandlet dem i en måned, så hadde dette vært helt greit.

hva jeg gjør i min van, er min sak, var det ikke?

og å holde ett helt nærmiljø våkent en måned, med konsant høy musikk i den grad at man kjenner bassen i veggene.... det er faktisk misshandling.

og, som andre har nevnt, ikke lov for oss ikke-russ.

Skrevet

kanskje vi skulle satt opp ett par-tre digre busser, med diiiigre anlegg på taket og satt det værste bråkemusikken vi fant på fullt volum alle eksamensdagene?

rett utenfor eksamenslokalet?

siden ikke russen skjønner hvorfor det gjelder stakkars dem mener jeg, kanskje de ville fått en liten anelse om hvorfor dersom det faktisk ødela for dem i en situasjon de ikke ønsket det i?

Gjest En som vil ha fred
Skrevet

Jeg synes ikke russen skulle bruke slike

utvendige lydanlegg som det har kommet

mye av de siste årene. Det er en stor plage

for folk som trenger å sove og skal på jobb

dagen etter. Det virker som om noen tror

det er fritt frem spesielt i helgene. Selv

er jeg blant de som jobber i helgene og på

nattes tid og som må finne spesielle løsninger

i Mai for å kunne få sovet nok.

Men jeg synes det vitner om liten selvinnsikt

når det er politimestrene som vil ha innført dette.

Nå markere vel politiet seg som en gjeng som har

biler i skrikende farger (gjerne signal orange)

og som har stasjet til bilene sine med relativt

friske lys og lydanlegg som de plager folk med

hele året.

Skrevet

(Og hvorfor er russen i Asker og Bærum så mye verre enn andre i fylket .. er det fordi det er overvekt av selvsentrerte "pappagutter"??)

Annen tradisjo og mer tettbefolkede kommuner antar jeg.

• 3 uker senere...
Skrevet

Forbud mot og spille er ikke forbud mot å ha høyttalere på taket (som jeg har sett ennå da), og onkel får en tøff jobb med å håndheve dette her. Anlegg er tredje parts eiendom og kan ikke beslaglegges i forholdet. Eieren kan kreve det tilbakelevert (og under en time senere er det tilbake til russen)

Når det 100-200 busser i Oslo, Asker & Bærum som holder på slik sier det seg selv at det kan bli en litt vel drøy oppgave for politiet å overholde. Kanskje pappaen til Bærumsberta Trine som er partner i Bahr & Humbug også gir sin datter en håndsrekning mot lovens lange arm??

Er selv fra Bærum og syntes det er bra med litt høy musikk og feststemning når mai kommer, har følelsen av at mange som klager selv var aktive desibel ryttere under feiringen, og burde tenk seg litt ekstra etter før man klager vilt og uhemmet.

Kjørte rundt i Bærum noen timer i jobbsammenheng 17.mai og kan vel konstatere at det har skjedd en utvikling i antall høyttalere og teknologi som gjør at antall desibel som strømmer utover har gått betraktelig opp de siste årene, når de passerer på veien om natten er jeg sikker på at de generer en mangedoblinger av antall oppvåkninger og irritasjoner enn for f.eks. 10 år siden. Det er greit at man prøver å gjøre noe med dette her! Forbud blir for tullete og vanskelig å håndheve. Russen og Politiet burde komme frem til en begrenset bruk løsning, slik at disse røde og blå drittungene som tar seg til rette og spiller høyt der de ikke burde også må stå til ansvar for sine handlinger, mens de som ikke plager andre fortsatt kan feire i fred(?)

Nå mener jeg att hele russeferingen har kjørt seg inn på ett lite blindspor ved å de kun sitter inne i bussene og drekker og skal være mest mulig "hippe og kule" - Russen må finne på mer faenskap og provosere mer i dagens samfunn! Den eneste russestreken jeg hørte i år som var bra var Sovjetflagget hos Carl Ivar på Nøtterø, og han ble surpompsur han, hehe!

Gjest Spacegirl
Skrevet

Det syns jeg egentlig var på tide. Jeg merker ikke noe til det her jeg bor nå, men da jeg bodde på Norstrand i Oslo, var det helt vanvittige tilstander. Bussene parkerte rett utenfor huset, og spilte så høy musikk hele natten at hele hybelen min vibrerte. I ukesvis, midt i eksamenstida. Jeg unner selvfølgelig russen å ha det moro, men det må da gå an å ta litt hensyn?

Gjest Kålungen
Skrevet

En mnd med høy musikk og russetuting klarer jeg å overleve.

Har hatt noen netter uten mye søvn, men tenker som så at dette varer ikke evig, og jeg syns faktisk de skal få ha det gøy disse usle ukene av året.

Skrevet

Rus1: forbudet gjelder også på tak jo, det står ganske klart i linken lillebille viste til i første innlegg:

"Politimester Torodd Veiding totalforbyr bruk av utvendige lydanlegg på russebussene neste år.

Per Erik Hagen

Forbudet kommer frem i et brev som politiet før helgen sendte til alle de videregående skolene i Asker og Bærum, med kopier til ordførerne og kommuneoverlegene.

- Forbudet er absolutt og gjelder uavhengig av hvor utstyret er montert, for eksempel på takrigg, på tilhenger eller annet, heter det i brevet."

de har prøvd å jobbe med russen for å unngå dette, igjen iflg reportasjen, men da russen ikke har samarbeidet så kommer altså dette forbudet.

at det er tredjeparts eiendom er så, men det står også i reportasjen, det er likevel ikke lov å montere det utvendig på bussen, så de som allerede har bestilt og betalt noe, kan uansett ikke bruke det.

og jeg tror nok faktisk at politiet VIL bruke krefter på å følge opp dette, ellers ville de aldri gått ut med dette.

men driter man i forbudet, så finner man jo alltids det ut! :wink: kan bli dyrt, men pytt, det er jo dyrt å være russ uansett, en bot i tillegg går sikkert fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...