Gå til innhold

Hvorfor gjøres det unntak for Sverige? Sverige har omtrent ikke gjort noe for å begrense smitte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
24 minutter siden, O.G. said:

Du leser ikke?

Det er et helt annet virus enn influensa 

Anonymkode: 6e20b...ff4

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Å herregud hva er det de holder på med her? Vil de at smitte skal spres? Hva faen er poenget med disse tiltakene da?? 

Ja, de vil spre smitte raskest mulig. For å oppnå immunitet for mange ved en bølge 2, 3, 4 osv.

Anonymkode: 5855e...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De måler opp kostnaden med det det koster å stenge ned som vi gjør, kontra å ikke stenge ned og heller ta flere dødsfall i en kort(ere) periode.

Ja greit nok det men de får for pokker stenge av slik at de ikke reiser ut og ødelegger for oss andre 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de vil spre smitte raskest mulig. For å oppnå immunitet for mange ved en bølge 2, 3, 4 osv.

Ja men det er jo ikke det de gjør her i Norge? Da kan de ikke ta imot folk fra andre land som ikke følger de samme restriksjonene på dette som oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg tror vi trygt kan slå fast pr i dag at ingen blir immune mot COVID-19, siden det er en aggressiv influensa. 

Influensa er det ikke. Og nei, ingen vet om man blir immune eller ikke, det ser ut til at man faktisk blir immune, men ingen vet for sikkert. 

Anonymkode: 283ce...219

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Ja greit nok det men de får for pokker stenge av slik at de ikke reiser ut og ødelegger for oss andre 

De trenger ikke stenge av. Her må hver og en av oss bruke hodet. Det hersker unntakstilstander.

Selv om vi gjemmer oss inne nå, vil vi sannsynligvis få det, alle som en. Vaksiner er ennå månedsvis, åresvis unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Ja men det er jo ikke det de gjør her i Norge? Da kan de ikke ta imot folk fra andre land som ikke følger de samme restriksjonene på dette som oss

De stenger ikke for innreise. Vi må stenge for utreise, og mot Sverige er det umulig å få til i praksis

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei jeg skjønner ikke det jeg heller, Sverige er jo som regel veldig på ballen, hvorfor er de så voldsomt bakpå denne gangen?

Anonymkode: fc3fb...3c7

De har halvparten så mange smittede per 100,000 innbygger som Norge, så noe riktig har de gjort. Fokuset der er å besktte de i risikogruppen.

Og det kan tenkes deres strategi har fordeler som vår ikke har, feks færre konkurser og mindre brå nedkjøling av økonomien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har halvparten så mange smittede per 100,000 innbygger som Norge, så noe riktig har de gjort. Fokuset der er å besktte de i risikogruppen.

Og det kan tenkes deres strategi har fordeler som vår ikke har, feks færre konkurser og mindre brå nedkjøling av økonomien. 

Det vil eksplodere. Men de har prioritert å beskytte de eldre og svake. Resten av befolkningen lever som stort sett vanlig.

Mon tro om ikke de faktisk har et stort poeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste et sted at statsministeren sa at velferdssystemet deres ikke ville tåke å gjøre som oss andre, det er så dyrt det vil kollapse. 

Anonymkode: 7a223...9fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil eksplodere. Men de har prioritert å beskytte de eldre og svake. Resten av befolkningen lever som stort sett vanlig.

Mon tro om ikke de faktisk har et stort poeng...

Det blir jo spennende framover, når vi får se resultatene av de ulike tilnærmingene.

Anonymkode: 2edfe...7fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lang tid vil det ta å finne ut om folk blir immune av denne dritten?

Anonymkode: 7ec83...a95

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir jo spennende framover, når vi får se resultatene av de ulike tilnærmingene.

Man kan si det blir dødsspennende...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan skal de beskytte de eldre og svake ved ddenne tilnærmingen, når mange leger blir syke også? Kan noen forklare meg?

Jeg tror også det blir interessant å se de ulike tilnærmingene, men jeg stusser litt på dette.

Anonymkode: a7ea6...9df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lang tid vil det ta å finne ut om folk blir immune av denne dritten?

Anonymkode: 7ec83...a95

Vi vet ikke. Men vi vet at om vi ikke blir det, er det duket for en helvetes nedtur fremover.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

økonomiskt sett, raskere kommer forretningslivet tilbake til vanlig "business as usual", det kan bli kjempefordel for eksport, investering...

de vet hva de driver med, svenskene er kjempeflinke: både medisinsk og øknomisk nobel pris deles ut i Stockholm! IKEA og Volvo... med Oxford, Cambridge England står ikke så mye bak svenskene intellektuelt heller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, Energidronning skrev:

økonomiskt sett, raskere kommer forretningslivet tilbake til vanlig "business as usual", det kan bli kjempefordel for eksport, investering...

de vet hva de driver med, svenskene er kjempeflinke: både medisinsk og øknomisk nobel pris deles ut i Stockholm! IKEA og Volvo... med Oxford, Cambridge England står ikke så mye bak svenskene intellektuelt heller! 

Den svenske eliten mener du. Svensk innbyggere bryr de seg lite om, tydeligivs om dette er måten å håndtere det på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan skal de beskytte de eldre og svake ved ddenne tilnærmingen, når mange leger blir syke også? Kan noen forklare meg?

Jeg tror også det blir interessant å se de ulike tilnærmingene, men jeg stusser litt på dette.

Ved å fortsette å jobbe selv om en er smittet. Om en blir syk og sengeliggende må man la være å jobbe.

I Norge nå er det masse helsepersonell i karantene. De får ikke jobbe, men er friske. Dette pga at vi har valgt å skulle isolere viruset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører rykter om at grensen mellom Norge og Sverige blir stengt f.o.m. i morgen kl. 08. Finner ikke noe info om det på nettet. Stemmer det?

En bekjent er veldig stresset pga. dette, og må plutselig til Sverige for å kjøpe røyk. 🙄

Anonymkode: 1797f...63c

Det stemmer det, bare å følge med på nyhetene. Harryhandel er ikke livsviktig reise.

Anonymkode: df88a...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neida, Sverige har ikke peiling på hva de holder på med. De har bare ikke hatt så mange innbyggere som har vært i Østerrike og stått på ski, så derfor ser de ikke konsekvensene av covid like fort som vi gjorde her i Norge. Men de kommer garantert til å komme etter med restriksjoner de og. Merker meg at i England begynner helsesjefen å snakke om viktigheten av håndhygiene nå. Så var det kanskje ikke så viktig å få raskest mulig smitte i befolkningen allikevel..

Anonymkode: b2984...4bb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...