Gå til innhold

Skal egentlig på jobb i morgen, men har forkjølelsesymptomer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg skal egentlig på første opplæringsdag i morgen, men nå har jeg vondt i halsen og hodet. Har ikke feber, så vanligvis ville jeg gått på jobb, men er jo livredd for å smitte noen hvis det senere viser seg å være corona (har en god venninne som skal testes senere i dag, så hun kan ha smittet meg). Hva skal jeg gjøre? Jeg vet jo at jeg ikke får lønn, men er student så det går greit. Men jeg føler meg jo som verdens verste ansatte som skal ringe inn syk allerede nå. Men igjen er det jo situasjonen med viruset som gjør at jeg kanskje bør være ekstra forsiktig? 

Anonymkode: 53dc2...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle som viser tegn på sykdom SKAL bli hjemme! Det er egentlig ganske enkelt. Skjønner ikke hva det er å lure på. 

Anonymkode: 0d8b0...35b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skal egentlig på første opplæringsdag i morgen, men nå har jeg vondt i halsen og hodet. Har ikke feber, så vanligvis ville jeg gått på jobb, men er jo livredd for å smitte noen hvis det senere viser seg å være corona (har en god venninne som skal testes senere i dag, så hun kan ha smittet meg). Hva skal jeg gjøre? Jeg vet jo at jeg ikke får lønn, men er student så det går greit. Men jeg føler meg jo som verdens verste ansatte som skal ringe inn syk allerede nå. Men igjen er det jo situasjonen med viruset som gjør at jeg kanskje bør være ekstra forsiktig? 

Beklager, men skjønner ikke hva det er å lure på? Er man forkjølet skal man HOLDE SEG HJEMME! 

Anonymkode: 52946...6d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du går ikke på jobb. Det er en spesiell situasjon og det bør arbeidsgiver sette pris på.

Anonymkode: 70697...184

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og gi beskjed om at du er syk og at veninnen din skal testes i dag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts her igjen! Dere har helt rett, jeg må ringe og si at jeg ikke kommer :( selv om det er sykt dårlig timing. Jeg får trøste meg med at jeg i alle fall ikke blir årets ansatt om jeg går på jobb og sender alle i karantene 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold deg hjemme, og hold deg inne, unngå kontakt med andre mennesker, få noen til å levere varer på døra om du trenger mat (venn/bekjent som handler for deg). ikke ta kollektivtransport.

God bedring!

Anonymkode: e512b...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men sånn som det er nå får jeg (ikke TS) angst bare jeg nyser. "Er dette korona?", er min første tanke. Får jeg det minste antydning til rennende nese, eller føler jeg at det er litt kaldt, lurer jeg med en gang på om det er forkjølelse eller feber, eller om det er korona.

Jeg er ganske sikker ikke alene om det akkurat nå. Vi er nok mange voksne mennesker som føler på en enorm angst i disse dager.

Anonymkode: 8484d...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...