Gå til innhold

Hvor mye (evt) får barna deres være med venner nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Alle mine tre barn har en venn hver som de får være sammen med. De er både ute og inne. 

Anonymkode: 486ff...8e8

Såå 6 stk sammen fra 4 forskjellige familier? Det kommer til å gå bra.  😁

Anonymkode: c4749...193

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor velger folk å stenge barn og ungdom inne hvis helsedirektoratet sier det er ok med 1-2 venner?

Fordi helsedirektoratet åpenbart ikke har lest forskningsrapportene fra Kina.

Anonymkode: eef8e...af1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi?

Anonymkode: d7e04...001

Fordi vi bor i en kommune med kun 1 smittet hittil. 

Anonymkode: 18824...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en 18-åring som er enebarn. Hun får kun møte venner ute, og kun 2 stk som er faste i denne perioden. De har vært på joggetur hver dag, men ellers så er hun hjemme.

Anonymkode: f1e02...376

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://helsenorge.no/koronavirus/barn-og-gravide

Jeg er svært skeptisk til å møte andre barn, rett og slett fordi sjuåringen ikke klarer å holde avstand. I går var vi på skitur med en venn. Ble spørsmål om lek hjemme hos denne vennen både etter skitur og idag. Jeg sier blankt nei, mannen mener dette er helt Ok. Dette skaper stor frustrasjon og noe irritasjon når vi er så langt fra hverandre. Faren til dette barnet jobber i servicebransjen, så det vil si at han er mer utsatt for smitte. I tillegg vet jeg at de tar lett på smittevern og omgås flere familier. 

I mitt hode bør vi praktisere: Ja til utelek med god avstand med en fast venn. Snakk med foreldrene først ift hvordan de praktiserer det, og hvor strenge de er på det. Uaktuelt med utelek med familier som tar lett på dette og omgås mange. 

Ser noen skriver her at barna kan leke fritt i gata fordi det bare er en smittet. Husk at det garantert er mørketall. Denne holdningen er skremmende.

Anonymkode: 6b496...116

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har tre barn og alle tre holder seg hjemme uten fysisk kontakt med andre. Det går fint i 14 dager det. Men, det er klart at om dette blir langvarig, vil vi se på mulighetene for begrenset sosial kontakt med utvalgte. Total isolasjon over lang tid er usunt. Og nei, å ha sosial kontakt over nett er ikke det samme.

Anonymkode: 85ca3...4ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenkte de skulle få velge seg en venn hver. Samme avtale må da denne vennen ha også. Kun en venn, da altså mitt barn.

Anonymkode: 14d89...5a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen! Man utsetter seg for vanvittig mye mer smitte/smitte andre ved å sosialisere akkurat nå. Hvis barnet mitt leker med 1 annet barn... tenk hvor mange flere vi indirekte er i kontakt med. 

Anonymkode: 893de...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen! Har en 13 åring, ingen har vondt av å kjede seg litt nå. Nå er det om å gjøre at ikke for mange blir syke!! Vi er også i karantene nå da jeg har vært syk siden mandag, vil ikke anbefale dette til min verste fiende en gang! Vært veldig syk med høy feber og 2 pustestopp. I fjor hadde jeg både bronkitt og lungebetennelse men detter mye verre! Vær så snill å ikke bare tenk på dere selv. Ingen tar skade av litt tid inne, ja kan bli litt frustrasjon men dette klarer vi om vi går inn for det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor velger folk å stenge barn og ungdom inne hvis helsedirektoratet sier det er ok med 1-2 venner?

Anonymkode: f84ce...6fa

Fordi det er viktig å høre på råd fra myndighetene. Med mindre man er uenig, da er det viktig å gå ut med egne råd 🤣

Anonymkode: c9129...4f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er viktig å høre på råd fra myndighetene. Med mindre man er uenig, da er det viktig å gå ut med egne råd 🤣

Anonymkode: c9129...4f1

Myndighetene har sagt at det anbefales at barn har en eller to faste lekevenner nå. Så da er det helt innafor å la barn møtes en venn eller to. Behøver ikke isolere barna helt. Helsedirektør Bjørn Guldvog sier: 

Guldvogs råd går ut på at det kan være lurt at barnet ha én eller to kamerater de kan være sammen med litt fast akkurat nå.

Fra denne artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XgAOqb/helsedirektoratet-til-foreldre-dette-boer-dere-ikke-gjoere-naa

Anonymkode: 6c763...69a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det har de IKKE anbefalt. 

Ikke spre feilinformasjon!!!

Anonymkode: 4afe7...56d

Jo det har de! Det er du som må slutte å spre feilinformasjon! 
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XgAOqb/helsedirektoratet-til-foreldre-dette-boer-dere-ikke-gjoere-naa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene har sagt at det anbefales at barn har en eller to faste lekevenner nå. Så da er det helt innafor å la barn møtes en venn eller to. Behøver ikke isolere barna helt. Helsedirektør Bjørn Guldvog sier: 

Guldvogs råd går ut på at det kan være lurt at barnet ha én eller to kamerater de kan være sammen med litt fast akkurat nå.

Fra denne artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XgAOqb/helsedirektoratet-til-foreldre-dette-boer-dere-ikke-gjoere-naa

Nettopp. Istedet velger alle foreldre her å isolere ungene totalt og ikke la dem treffes. I det hele tatt. Får se hvilken psyke disse ungene får i august etter flere måneder med isolasjon, og hvor mange ungdommer kommer til å trosse forbudet og stille til naboen når foreldrene er på jobb

Anonymkode: f84ce...6fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inntil videre får gutta her i huset kun ha fysisk kontakt med hverandre, både innendørs og ute. De får selvfølgelig være mer aktive på nett, så de får opprettholde kontakt med vennene i denne perioden. Blir nok kjedelig etterhvert, men det får de bare stå i. Kjæresten til mor jobber i helsesektoren, og han kommer ikke innom så lenge han er i kontakt med de syke og gamle i kommunen. Vi har også blitt enige om at han holder seg hjemme frem til han har vært i "karantene" etter endt innsats. Her tar vi ingen sjangser pga siden vi har flere i risikogruppen i nær relasjon.

Anonymkode: ef0ea...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chroma
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vår datter har én venninne hun er sammen med. Uaktuelt å ha kontakt med noen andre.

Dette gjelder inntil videre.

Anonymkode: c15fd...799

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, nurse07 skrev:

Ingen! Er vel hele poenget det. Blir irritert når jeg ser barn og ungdommer som er ute og sosialiserer, uansvarlige og egoistiske foreldre som tillater dette!
Er ikke synd i barna som må være hjemme, foreløpig har det gått 3 dager! etter 3 uker kan man kanskje begynne å kjenne abstinensene.......men ikke nå!!

De har gått ut og sat at en til to faste lekevenner er ok, når de leker ute, så slutt å hiss deg opp. 

Anonymkode: 05ed5...2dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også forholdt meg til 1-2 lekevenner, har ikke hørt det uttalt at man ikke kan møte noen. Bortsett fra folk i risikogrupper eller hvis man er i karantene, eller i større lekegrupper med flere barn samlet. Greit hvis man selv vil velge å være enda mer forsiktig  enn FHI anbefaler, men ikke pålegg andre å gjøre det samme. 

Anonymkode: b00ba...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også forholdt meg til 1-2 lekevenner, har ikke hørt det uttalt at man ikke kan møte noen. Bortsett fra folk i risikogrupper eller hvis man er i karantene, eller i større lekegrupper med flere barn samlet. Greit hvis man selv vil velge å være enda mer forsiktig  enn FHI anbefaler, men ikke pålegg andre å gjøre det samme. 

Det er lov å bruke hodet også, selv om Erna ikke står der og mater deg med teskje.

Anonymkode: eef8e...af1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...