Gå til innhold

Hvor mye (evt) får barna deres være med venner nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det bare samvær ute? Hvor mange om gangen? Klar beskjed om en meters avstand? Og hva gjør de på? Særlig det siste er litt vanskelig, synes jeg. Vi praktiserer kun lek ute og med god avstand, og kun to-tre om gangen, men det er jo veldig begrenset hvilke aktiviteter utenom sykling, litt fotball og gå tur som er aktuelle.

Anonymkode: d7e04...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helsedirektoratet har anbefalt at man har 1-2 faste lekevenner i denne perioden. Likevel holder alle foreldre ungene sine hjemme 24/7 her vi bor, noe som fører at flere ungdommer bare stikker til venn når ingen ser. Det er urealistisk å isolere alle barn i landet i flere måneder. Det er heller ikke i tråd med anbefalingene til helsedirektoratet. 

Anonymkode: f84ce...6fa

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja😊 Hun får være med 1 venninne. Lek både ute og inne, og fra fredag til lørdag overnattet hun hos venninna. Jeg måtte ut på jobb. 

I dag kommer venninnen hit. 

Anonymkode: 9dc3b...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine unger er hjemme. Det skal de være i 14 dager

Anonymkode: 22be2...e14

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har vi vært så heldig at det har snødd, så de har vært ute å akt. Har vært noen få andre ute men ingen vi har oppsøkt.

vi er heldig og bor på landet med mye utmark.

Anonymkode: 4079c...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holder oss hjemme. Både jeg og ungene er kraftig forkjøla så vi tar ikke sjansen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på landet, ikke gangavstand til venner, så foreløpig leker ungene mine bare med hverandre. Får se hva vi gjør om karantenen blir langvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle mine tre barn har en venn hver som de får være sammen med. De er både ute og inne. 

Anonymkode: 486ff...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1 familie vi er med. Både voksne og barn har samme familie. De har barn på våre barns alder. Vi har hittil kun møttes ute. Men nå er mine barn under 3 år, så de maser ikke så mye om dette selv. Skjønner at det er vanskeligere for de med eldre barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine unger leker heldigvis med hverandre, ellers hadde det blitt kjedelig. Litt krangling blir det, men så lenge jeg er i forkant og passer på å holde dem opptatt går det stort sett bra.

Tenåringene holder seg grumlende hjemme :ler: Han ene snakker med kjæresten flere ganger om dagen, da. Han andre, som er 19, har planlagt øl med gutta i kveld- bak hver sin pc med chat. Genialt, spør du meg!

Vi har ingen i risikogruppen her i huset, men en av oss er avhengig av behandling som vedkommende ikke kan få hvis helsevesenet kneler under bølgen av koronapasienter. Derfor er det ikke vanskelig å holde motivasjonen oppe, også hos ungdommen, selv om det blir tøft hvis det trekker veldig ut i tid.

Anonymkode: b0ee5...197

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen kontakt foreløpig. Så får jeg heller se an- om hun kan møte ei venninne etterhvert. Men pr nå- ingen kontakt. Bor på landet- har huske-stativ - og mye natur å leke i☺️
Hun er 3 år -  blir 4 til sommeren. 

Anonymkode: 26a87...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ungdom. Må være hjemme alene med mor, far og hund. Vi har stor eiendom, så kan være uten i skogen om man vil. Men venner eller besøk er ikke greit. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har to ungdommer på 13 og 16 år. De får ikke møte noen.

Anonymkode: 0f307...87c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår datter har én venninne hun er sammen med. Uaktuelt å ha kontakt med noen andre.

Dette gjelder inntil videre.

Anonymkode: c15fd...799

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine unger leker heldigvis med hverandre, ellers hadde det blitt kjedelig. Litt krangling blir det, men så lenge jeg er i forkant og passer på å holde dem opptatt går det stort sett bra.

Tenåringene holder seg grumlende hjemme :ler: Han ene snakker med kjæresten flere ganger om dagen, da. Han andre, som er 19, har planlagt øl med gutta i kveld- bak hver sin pc med chat. Genialt, spør du meg!

Vi har ingen i risikogruppen her i huset, men en av oss er avhengig av behandling som vedkommende ikke kan få hvis helsevesenet kneler under bølgen av koronapasienter. Derfor er det ikke vanskelig å holde motivasjonen oppe, også hos ungdommen, selv om det blir tøft hvis det trekker veldig ut i tid.

Anonymkode: b0ee5...197

Søsteren min er også 19 og hun hadde fest med vennene sine over videochat i natt. De er smarte 😄

Anonymkode: 8cfbd...a73

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ingen fysisk kontakt i det hele tatt hverken inne eller ute. Det er det som er hele poenget..

Anonymkode: bca49...299

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen kontakt, bare over nettet. Har et barn med hjerteproblemer så ønsker ikke å ta noen sjanser. 

Anonymkode: 89068...a9d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har to ungdommer på 13 og 16 år. De får ikke møte noen.

Anonymkode: 0f307...87c

Nøyaktig samme. 

Anonymkode: 45413...48b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bor trangt midt i Oslo uten eget uteområde. Mange ferdes her vi bor ved Akerselva (ekstremt få uteområder her generelt).

Nå møter vi ingen, men åpner opp etterhvert.

Vi er ikke i karantene sånn egentlig (asså faresonen for å ha smitte).

Anonymkode: 2ecfb...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...