Gå til innhold

Når tror dere barnehager åpner igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar dette på største alvor, men kjenner det gnager litt tanken på alt skal være stengt i månedsvis. Blir litt smådeppa av det faktisk, for jeg er et vanedyr. Når tror dere realistisk sett at barnehager og andre ting åpner igjen som vanlig?

Anonymkode: 302e2...f15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om folk holder seg innendørs tipper jeg til over påske. Om folk fortsetter å bruke kjøpesentre, gå på besøk o. L. vil jeg tippe til sommeren. De fleste lærere har fått beskjed om å starte å planlegge fjernundervisning frem til sommeren av kommunene. 

Anonymkode: 66ecd...5c5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om folk holder seg innendørs tipper jeg til over påske. Om folk fortsetter å bruke kjøpesentre, gå på besøk o. L. vil jeg tippe til sommeren. De fleste lærere har fått beskjed om å starte å planlegge fjernundervisning frem til sommeren av kommunene. 

Anonymkode: 66ecd...5c5

Det stemmer ikke. Jeg er lærer og har mange lærerevenner fra ulike deler av landet. Ingen av mine rundt 30 lærervenner har fått denne beskjeden.

Anonymkode: dbc0a...f61

• Liker 8
Skrevet

Tidligst etter påske. Men det kommer helt an på hvor flinke folk er til å holde seg hjemme

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke før i august egentlig.

Anonymkode: fd14c...097

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Jeg er lærer og har mange lærerevenner fra ulike deler av landet. Ingen av mine rundt 30 lærervenner har fått denne beskjeden.

Anonymkode: dbc0a...f61

Helker ikke i min kommune er det kommet en slik beskjed. Men det er jo lite hensikt å stenge alt nå dersom ikke stengningen opprettholdes gjennom den værste perioden. Med en forventer topp i antall smittede i mai-juni har også jeg begynt å planlegge hvordan jeg skal fjernundervise i mine fag.

Anonymkode: 78d57...fb8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i HO og vi fikk beskjed i går om at pandemien er lagt til 400 dager, og forventet at skole/bhg holder stengt til over sommeren. Toppen kommer i juli/aug. All ferie og perm er dratt inn.

Anonymkode: 14591...2d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det åpner igjen etter påske. Det er ikke mange bedrifter som unngår konkurs dersom de må holde stengt til over sommeren. 

Anonymkode: af68d...9f7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i HO og vi fikk beskjed i går om at pandemien er lagt til 400 dager, og forventet at skole/bhg holder stengt til over sommeren. Toppen kommer i juli/aug. All ferie og perm er dratt inn.

Beskjed av hvem fra hvilket hold?

Anonymkode: 060b2...66f

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror også det blir stengt til skolestart i august.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror definitivt ikke det åpner over påske, tipper det er stengt minst ut april.

Jeg mistenker dog at mine barn har vært i barnehagen og på skolen for siste gang dette skoleåret.

Men dette blir jo bare spekulasjoner, ingen vet hvor dette bærer.

• Liker 7
Skrevet

Tidligste jeg tror er slutten av april, men realistisk sett så tror jeg det ikke blir før august.

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Du tuller ikke nå, eller troller? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser heller ikke hvordan det vil være forsvarlig å åpne barnehager og skoler igjen før til høsten. Vi er fortsatt bare i startgropen av pandemien, og det er en god stund igjen til vi når toppen.

Anonymkode: d136c...841

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke folk forstår de samfunnsøkonomiske konsekvensene av en lock down over sommern?! 
Vi snakker laangt værre konsekvenser enn denne pandemien ville gitt om den fikk løpe fritt! Hjulene MÅ begynne å rulle ila. april!

Anonymkode: 1e999...ae8

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Om ett år eller to. Jepp, det har solidaritetpolitiet bestemt det og du må adlyde! Ferdig snakka!! 

Anonymkode: 66d18...25f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke folk forstår de samfunnsøkonomiske konsekvensene av en lock down over sommern?! 
Vi snakker laangt værre konsekvenser enn denne pandemien ville gitt om den fikk løpe fritt! Hjulene MÅ begynne å rulle ila. april!

Hvilke konsekvenser mener du er verre enn en pandemi fullstendig utav kontroll og uten bremsende tiltak? Tror du hjulene hadde rullet da?

Ellers kan jeg bekrefte at flere skolen, både ungdom og videregående, her på Vestlandet begynner å innstille seg på fjernundervisning frem til sommeren. Noe annet er naivt å tro.

Anonymkode: 9a727...f41

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De kan vel neppe holde på slik lenge? Det burde si seg selv at samfunnet må opp og gå igjen etter påske. Alternativet er jo økonomiske konsekvenser som er langt verre enn pandemien, som stort sett tar liv av mennesker som uansett er i slutten av livet. 

Anonymkode: 66c22...0a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folkens, målet er ikke å utrydde viruset (ikke mulig), men å dempe antall syke på én gang. Skoler og barnehager vil selvsagt ikke ha dtengt til over sommeren. Da demper man ikke spredningen lenger, men utsetter den.

Anonymkode: 0d2bb...602

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, alle forstår at det har enorme konsekvenser både på makro-, mikro- og individnivå. Det har også å la viruset løpe løpsk uten å gjøre tiltak. Det er utallige samfunnsøkonomer og andre eksperter i inn- og utland som har regnet og regnet på ulike scenarioer i lang tid. Hvis du sitter på opplysninger og innsikt disse ikke har synes jeg du skal ta kontakt med myndighetene og WHO, nå!

Anonymkode: d136c...841

• Liker 3
  • Opprett ny...