Gå til innhold

Hva gjør dere med barn når det regner massse ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir sprø av en sutrende, hylende unge. 

HVA gjør dere? Har skinet leiligheten og prøvd å gjort alt mulig. Nå er det ikke en krok igjen å støvsuge. Tips! 

Anonymkode: 2b3a7...f6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en god mor/far.  «Sutrende hylende unge».

kanskje sett bort støvsugeren å gjør noe med barnet ditt! Nå vet ikke jeg alder men hva med å legge puslespill, se film sammen, bake, tulle sammen..

Anonymkode: 19f5b...9f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke dette du vil høre, men vi tar på oss regntøy og støvler... 

Ungene elsker å være ute, de. Det er vi voksne som syns det er litt kjipt i regnvær. Ungene bryr seg ikke. 

Kakao når vi kommer inn. 

Anonymkode: 6249b...6fb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en god mor/far.  «Sutrende hylende unge».

kanskje sett bort støvsugeren å gjør noe med barnet ditt! Nå vet ikke jeg alder men hva med å legge puslespill, se film sammen, bake, tulle sammen..

Anonymkode: 19f5b...9f4

Jeeeez. SELVFØLGELIG kan man være en god mor/far selv om man kaller ungen sin sutrende og hylende. Newsflash: Unger sutrer og hyler. Vær glad for at noen tar jobben med å skaffe dem til verden og passer på dem. Har all respekt for at det kan være beintøft i disse dager. 

Anonymkode: 88bb2...812

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når vi kjedet oss når småen var liten, pleide vi å gjøre noe som het "titte lekekassa". Det var noe av det første han lærte å si. Når jeg plukket han opp fra sengen om morgenen, kunne han smørblid se meg inn i fjeset og si "Titte lekekassa?" Det var noe av det artigste han visste.

Det går bare ut på å sette kassen full av leker i mellom dere, og så bytter man på å plukke opp èn leke om gangen. Se litt på den, diskutere den, beskrive den, leke littegrann med den, før man så lar den ligge på gulvet og går videre til neste leke i lekekassa. En og en leke tas opp, inntil kassen er tom. Det kan ta litt tid, siden lekekasser ofte er veldig fulle, men det er poenget. Leken tar tid. 

Du må bruke hodet og fantasien, og finne mye å snakke om hver enkelt leke. Vri og vend på den, vis den til barnet, still spørsmål til barnet, og motsatt når det er barnets tur til å ta opp en leke. I bunnen av lekekassen hender det man finner bortglemte leker som ikke har vært brukt på en stund, og det gjør jo det hele litt mer artig.

Anonymkode: d4f0b...591

Skrevet

Vi har alltid gått ut i drittvær og vi, bor på vestlandet så om vi bare skulle ha gått ut når det var opphold så hadde vi aldri kommet oss ut.

• Liker 3
Skrevet

På med regntøy 😊 man kan rydde når ungen sovner med et smil etter en aktiv dag i frisk luft. 

AnonymBruker
Skrevet

Da går vi ut. Jeg er glad i å være sammen med barnet mitt altså, men blir koko av å være innestengt på 40kvm med et barn som kan være minst like rastløs som meg..  Får meg bare ikke til å la henne se på tv/spille hele dagen heller.

Men bortsett fra å komme oss ut i det dårlige været (nå er det jo i det minste mildt ute) går det i å spille spill, lage mat og bake, lese, tegne, leke og se på film.

Anonymkode: be321...04c

Skrevet

Vi hopper i dammer, graver i søle og klistrer på et smil. 

AnonymBruker
Skrevet

Planen min for dagen er følgende: Først skal vi se litt film sammen mens vi spiser frokost. Så skal vi bygge lego (har gjort om spisebordet til legoverksted). Vi må ut en tur i løpet av dagen, på med fullt regnutstyr. Lage en god lunsj. Har lovet barna at vi skal ha skattejakt, da gjemmer jeg forskjellige ting i huset og lager kart, så leter barna etter skattene. Det blir litt mer film eller barnetv også. 

Anonymkode: cf9f9...9d3

AnonymBruker
Skrevet

Vi går ut! Hele familien blir helt grusomme mennesker om vi bare er inne en hel dag.. dessuten er søledammer helt fantastisk gøy for unger.

Anonymkode: 777ce...b47

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor regner det 300dager i året. Om vi ikke kan gå ut i regnvær hadde vi aldrivært ute.

Kle på dere!!

Anonymkode: 57640...fcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

og passer på dem.

Nja, det er vel barnehagene som passer på dem sånn ca 70% av tiden. 

Men nå derimot, disse to ukene, er det foreldrene som må passe på dem 100%.

Anonymkode: e1bdf...a0d

Skrevet

Gå en tur ut selv om det regner. 

• Opprett ny...