Gå til innhold

Kjenner dere noen som ikke tar dette viruset på alvor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fylkesdirektør i Vestland. Alle ansatte på alle videregående skoler skal samles mandag og tirsdag for å få en opplæring i et digitalt program som de allerede bruker. 

Anonymkode: 922cd...66f

Dette er snakk om relativt unge folk, som ikke er i risikogruppen. Altså liten risiko forbundet med et møte. 

I en kost-nytte betraktning - om dette fører til at man kan følge opp elevene på en mye bedre måte i uker og måneder fremover så mener jeg at det er et riktig og viktig møte. 

Men som du sier, om alle allerede kan dette er det fullstendig unødvendig. 

Anonymkode: 753a4...543

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sverige som nasjon driter i dette. De peiser på som normalt der alt er åpent. Skoler, barnehager, alle går på jobb, idretten fortsetter og konster gjennomføres. Kun de med symptomer sendes hjem.

Ett av deres argumenter er at det er få svensker som ferierer i Italia og Østerrike, der smitten i Norge har sitt opphav.

Deres mangel på tiltak tror jeg kan treffe dem knallhardt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQKGap/derfor-har-ikke-sverige-strengere-krav

Anonymkode: 7fb47...ce0

De gjør jo akkurat samme feilen som Norge gjorde, så vi bør ikke kaste stein i glasshus. 

Anonymkode: cc59e...d47

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner en. Vi snakket en del sammen da han var i utlandet og jeg fortalte om regler og hva han måtte gjøre når han kom hjem, men han blåste av det og sa at han følte seg frisk og kom ikke til å kontakte noen lege, eller å holde seg hjemme. Han går i butikker og oppfører seg som vanlig på handlesenteret. Jeg er veldig provosert og det kommer til å gå lenge før jeg gidder å treffe han igjen. Hans oppførsel gjør noe med mitt syn på hans handlinger. Han synker i verdi som menneske i mine øyne.

Anonymkode: c12e9...523

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en. Vi snakket en del sammen da han var i utlandet og jeg fortalte om regler og hva han måtte gjøre når han kom hjem, men han blåste av det og sa at han følte seg frisk og kom ikke til å kontakte noen lege, eller å holde seg hjemme. Han går i butikker og oppfører seg som vanlig på handlesenteret. Jeg er veldig provosert og det kommer til å gå lenge før jeg gidder å treffe han igjen. Hans oppførsel gjør noe med mitt syn på hans handlinger. Han synker i verdi som menneske i mine øyne.

Anmeld.

Anonymkode: 3b36e...481

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser også flere legger ut gruppeklem-bilder på snap/insta.... eller at de samles til bursdager, ut og spise og sitte tett rundt ett bord (ikke Norge, men smittede land).. 

Anonymkode: efb43...ab5

Hvilke smittede land mener du? I dag er Norge nr 2, bak Italia, i forhold til smittetilfeller.

Anonymkode: 533f6...84d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine er i syden og nekter å komme hjem før tiden. De mener reiseforsikringa ordner opp hvis flyet blir kansellert. Men det hjelper ikke mye med penger fra reiseforsikring hvis det ikke går noe fly...

Anonymkode: a16f9...476

Problemet deres blir først og fremst hotell. Her i Spania er alt stengt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
44 minutter siden, malifika skrev:

Var på apoteket igår for å hente ut medisiner. Det var noen få folk på apoteket og noen på matbutikken. Utover det var det nesten folketomt på hele senteret bortsett fra på bakeri og kafeer, der sitter pensjonistene. Merker at jeg blir utrolig sint på at alle vi andre endrer hele livet vårt og snur hverdagen på hodet for denne gruppen, for så å finne ut at de henger på konditorier hvor de sitter å ler, harker og spiser kake!

Jepp, der har du min svigerfar. Han er en av pensjonistene som fortsatt sitter på kafeen og drikker kaffe og sladrer. Og han driter i alt av forholdsregler og hygieniske tiltak, samtidig som han er sur fordi barnebarna ikke får komme på besøk! 

Anonymkode: d6194...444

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke smittede land mener du? I dag er Norge nr 2, bak Italia, i forhold til smittetilfeller.

Island ligger da høyest på antall smittede i folhold til innbyggertall? 

Anonymkode: 24ce1...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min bestemor på 86 har diabetes T2 og hjertesykdom, men handler fortsatt selv og mottar besøk nesten som normalt 🙄 😥 "Jeg er ikke noe redd, får jeg det så får jeg det".

Anonymkode: 8cf96...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, malifika skrev:

Var på apoteket igår for å hente ut medisiner. Det var noen få folk på apoteket og noen på matbutikken. Utover det var det nesten folketomt på hele senteret bortsett fra på bakeri og kafeer, der sitter pensjonistene. Merker at jeg blir utrolig sint på at alle vi andre endrer hele livet vårt og snur hverdagen på hodet for denne gruppen, for så å finne ut at de henger på konditorier hvor de sitter å ler, harker og spiser kake!

Naturlig seleksjon. Om noen uker er det ikke sikkert alle møter opp til ukas faste wienerbrød møte.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er snakk om relativt unge folk, som ikke er i risikogruppen. Altså liten risiko forbundet med et møte. 

I en kost-nytte betraktning - om dette fører til at man kan følge opp elevene på en mye bedre måte i uker og måneder fremover så mener jeg at det er et riktig og viktig møte. 

Men som du sier, om alle allerede kan dette er det fullstendig unødvendig. 

Men de unge folka kan smitte andre igjen. Hvorfor kan ikke møtet tas på nett slik alle andre bedrifter gjør for tiden?

Anonymkode: 06abc...a6b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine foreldre, men tror det sank inn nå når skolene stenger. Jeg sa i klartekst at nå skal mine unngå andre enn nærmeste familie til skolen åpner og da må de som er voksne og lat få det til. Jeg sa de får holde seg hjemme til skolene åpner. Vi skal handle til dem. De ble litt flaut, men klarer barnebarn så skal de klare det også. Denne generasjonen har vel glemt hva deres foreldre gikk gjennom og har levd herrens glade dager.

Anonymkode: df78b...826

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp, der har du min svigerfar. Han er en av pensjonistene som fortsatt sitter på kafeen og drikker kaffe og sladrer. Og han driter i alt av forholdsregler og hygieniske tiltak, samtidig som han er sur fordi barnebarna ikke får komme på besøk! 

Anonymkode: d6194...444

Finnes det kafeer som en åpne? 

Anonymkode: d91d2...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De fleste jeg kjenner tar heldigvis dette alvorlig uten å bli hysteriske, men det er enkelte jeg stusser litt på, ja. Svigerfamilien hadde bursdagsfest i går, broren min dro på jobb fordi han ikke hadde fått med seg (!) at han skulle være i karantene, og jeg ser facebookvenner som legger ut hyttebilder. Men det dreier seg heldigvis om ganske få personer. 

Anonymkode: 02c85...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette foregår i blokka mi :)

Små barn som er ute. Visse foreldre forstår tydeligvis ikke meningen ved at barnehager er stengt og alt som foregår..... dette er bildet fra igår 12 på dagen

F371808A-8621-4D65-A02B-1F5CF6406269.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En venninne er syk. Hun sier det er vanlig influensa og går ikke i karantene. Mister all respekt.

Anonymkode: 02068...056

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de unge folka kan smitte andre igjen. Hvorfor kan ikke møtet tas på nett slik alle andre bedrifter gjør for tiden?

Anonymkode: 06abc...a6b

De unge folka skal dra rett hjem fra møtet, og begrense kontakt med andre. 

I utgangspunktet er jeg selvfølgelig enig, i den grad møter er unødvendige, eller kan tas på nett, så gjennomføres de selvfølgelig ikke. 

Men om et slikt møte gir stor effekt inn mot at tusenvis av videregåendeskoleelever kommer seg videre i utdannelsen sin, så synes jeg møtet er en av de samfunnsnyttige tingene som skal gjennomføres i disse dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar dette ganske seriøst, men jeg bor med en risikoutsatt. Barna får kun leke ute i hagen, men ikke på lekeplasser naturligvis. Er minimalt i butikken. 

Anonymkode: a21af...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fylkesdirektør i Vestland. Alle ansatte på alle videregående skoler skal samles mandag og tirsdag for å få en opplæring i et digitalt program som de allerede bruker. 

Anonymkode: 922cd...66f

Seriøst? De må da kunne klare å sette opp et webinar eller noe?

Anonymkode: 64dc8...2f1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal fortsatt leve som normalt. Hvorfor skal man ta det på alvor når man er ung og frisk?? I første omgang skal man bare tenke på seg selv!

Anonymkode: 9b5da...bf0

Er du fuckings idiot? 🤦‍♂️ Om du smitter meg, jeg får nesten ikke symptomer, smitter samboer og videre smitter alle brukerene han har i jobben i hjemmesykepleien. 10 stk dør fordi du dreit I karantene. Verdt det? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...