Gå til innhold

Kjenner dere noen som ikke tar dette viruset på alvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at svigers hadde bursdagsfeiring i helgen med hele slekta. Jeg vet at de fleste var på kjøpesenteret for å kjøpe bursdagsgave osv. De kaller det hysteri at vi ikke kom i bursdagen. 

Halve min familie er på hytta og driter i hva som har blitt anbefalt. Unntatt mine foreldre som har muret seg hjemme og kun går i butikk og apotek. 

Må si jeg tror respekten min for familiene våre er borte snart. Jeg er selv i risikogruppen pga astma men går på jobb hver dag fordi jeg trengs. Og så har halve slekta vår tatt ferie og koser seg på hytta og har store familiesammenkomster hjemme hos hverandre hvor de nyter at de har fri fra jobben. 

Andre som er oppgitt over de nærmeste i disse dager? 

Anonymkode: 493e2...594

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Gjest Sprettballen
Skrevet

Dessverre så gjør jeg det.  Mennesker som mener at viruset er opphauset, og at tiltakene kun er veiledende (les :gjelder ikke for dem).

De går syke på jobb, samles i store grupper når de føler for det, og lever stort sett som før.

De har det veldig morsomt med å gjøre narr av "saueflokken som hopper når regjeringen sier hopp".

AnonymBruker
Skrevet

I egen familie og omgangskrets er det to grupper. De som mener dette er helt nødvendig, og gjør sitt beste og følger alle råd. De som mener dette er veldig overdrevent og feil tiltak, men som likevel gjør sitt beste og følger alle råd. 

Jeg ser også at det er mørkt i flere av husene rundt her, bor i et relativt tett boligområde i en rik bydel. Så mistenker de fleste er på hytta. 

Og et eldre par vi kjenner. De er fly forbanna på at flyet til Spania ikke går neste uke. Der går det kun i meg-meg-meg ellers også, så jeg er ikke overrasket. 

Anonymkode: 753a4...543

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Lever nærmest som normalt. Er på jobb, handler når vi må, er ute og barna var i går på besøk hos venner (1 venn hver som de kan ha hele perioden).

Gidder ikke bruke tid og energi på å hause meg opp. I dag skal vi på skitur og grille etterpå😊

Anonymkode: dfa7a...890

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, min mor, som er i høyriskikogruppa. J*vlig provoserende.

Anonymkode: 3b36e...481

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Sverige som nasjon driter i dette. De peiser på som normalt der alt er åpent. Skoler, barnehager, alle går på jobb, idretten fortsetter og konster gjennomføres. Kun de med symptomer sendes hjem.

Ett av deres argumenter er at det er få svensker som ferierer i Italia og Østerrike, der smitten i Norge har sitt opphav.

Deres mangel på tiltak tror jeg kan treffe dem knallhardt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQKGap/derfor-har-ikke-sverige-strengere-krav

Anonymkode: 7fb47...ce0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Alle de som dro på hytta til tross for opfordring om å ikke gjøre det. 

Anonymkode: e6525...790

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lever nærmest som normalt. Er på jobb, handler når vi må, er ute og barna var i går på besøk hos venner (1 venn hver som de kan ha hele perioden).

Gidder ikke bruke tid og energi på å hause meg opp. I dag skal vi på skitur og grille etterpå😊

Anonymkode: dfa7a...890

Men du følger jo anbefalingene så skjønte ikke helt hva du mener. Dette handler jo ikke om å hause seg opp men å følge de rådene som er satt. 

Ts

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at svigers hadde bursdagsfeiring i helgen med hele slekta. Jeg vet at de fleste var på kjøpesenteret for å kjøpe bursdagsgave osv. De kaller det hysteri at vi ikke kom i bursdagen. 

Halve min familie er på hytta og driter i hva som har blitt anbefalt. Unntatt mine foreldre som har muret seg hjemme og kun går i butikk og apotek. 

Må si jeg tror respekten min for familiene våre er borte snart. Jeg er selv i risikogruppen pga astma men går på jobb hver dag fordi jeg trengs. Og så har halve slekta vår tatt ferie og koser seg på hytta og har store familiesammenkomster hjemme hos hverandre hvor de nyter at de har fri fra jobben. 

Andre som er oppgitt over de nærmeste i disse dager? 

Folk er så korka så helt utrolig. Skulle hatt mer juling en mat slike folk. Grisebank rett og slett. Har selv satt oss inne og her blir vi i 2-3 uker. Handlet masse mat for litt over 2 uker siden da vi så hva som skjedde i Italia og hadde hele butikken for oss selv. Har mat for ca 4 mnd så null stress. Ser venner av oss samles, går på pub osv.. Tar det ikke på alvor. Ikke har dem handlet noe ekstra heller... og ikke kom og si at jeg ødelegger pga hamstring for jeg har litt mer mellom øra en nordmenn flest og tenkte at 2 dager med helligdager tømmes butikker... nå blir der 2 mnd så hva skjer da? Jo panikken kommer.... jeg skal se på nettflix mens andre surrer rundt i butikker og smitter fler. Dessuten handlet jeg og lagret mat lenge før hamstring var et problem... Har forresten også toalettpapir ut året. Ha en fin søndag 👍

Anonymkode: 0b856...f80

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Søstra mi og familien er på hytta. En venninne la ut bilder av årets første grilling i går på snap ned 8+ personer rundt et campingbord. Og naboen har hatt venner av barna på besøk non stop siden torsdag. Kommer og går nye der hele veien. 

Anonymkode: cc572...99d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi tok en kveldstur og da så jeg en god del av studenter med klirrende poser som skulle ut å feste så ja, mange som ikke bryr seg.

Anonymkode: 6dc57...19a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mine svigerforeldre, de mente dette var kraftig opphauset. De reiste til Spania nå i midten av uken, og kom seg så vidt hjem i går siden grensene skal stenges. Jeg er nesten 100 % sikker på de kommer til å bryte karantenen. Merkelig nok er de begge i risikogruppen. Jeg gruer meg til vi må konfrontere de med at de ikke får besøke oss eller møte barnebarna før det minst har gått 14 dager. 

Anonymkode: 06abc...a6b

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Svigerforeldrene mine mener at virusfrykt og anbefalingene fra folkehelseinstitutt og regjering er hysteri. De lo og gjorde narr av meg i går fordi jeg ikke ville sende barna dit på besøk. Begge er i risikogruppen. Svigerfar er typen som syns alt slikt er tull og tar ingen forholdsregler. Han er også typen som ikke vasker seg på hendene. Mannen min er også i risikogruppen, og jeg kjenner at jeg blir forbannet på dem! 

Anonymkode: d6194...444

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

De fleste vi kjenner på Østlandet tar det alvorlig, og alle forholder seg til regler og råd fra myndighetene nå. Jeg ser grupper av litt eldre barn som spiller fotball i nærmiljøet her, men ellers holder folk avstand.

En del familie og venner i Trøndelag mener det hele er opphauset. Som faren min som syntes jeg overdrev da jeg sa han ikke skulle møte på en rutinekontroll på sykehuset på mandag med litt vondt i halsen. Han gikk med på å ringe dem på forhånd, så regner med han får beskjed om å bli hjemme. Men jeg tror de forholder seg til beskjeder når de får det med seg, det er mer at de tenker at dette er ikke så alvorlig. Og der var jeg selv for en uke siden. 

Anonymkode: 37883...53d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt bedt hjem til flere etter skolen stengte. Hu ene var i karantene etter reise.. eh.. 🙈 Føler de ser på meg som hysterisk, men det får bare være. Forstår ikke at det er så vanskelig å følge myndighetens råd. 

Anonymkode: efb43...ab5

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Har et par venninner som ikke tar det seriøst og kjenner jeg blir grusomt provosert. Begge driter forsåvidt i andre og styrer sitt eget show. En av de filmet fra fest på snap i går og jeg klarte ikke dy meg, måtte spørre om hun virkelig fester i disse dager...  

Anonymkode: 74a49...0ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En kollega var på vinterferie i Polen. Nå virker hun storfornøyd med å ha fått to uker ekstra ferie, og sier at Polen ikke er bekymret i det hele tatt mens hun ler av tiltakene vi innfører her. Jeg håper nesten hun blir syk...

Anonymkode: d91d2...c1f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ser også flere legger ut gruppeklem-bilder på snap/insta.... eller at de samles til bursdager, ut og spise og sitte tett rundt ett bord (ikke Norge, men smittede land).. 

Anonymkode: efb43...ab5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal fortsatt leve som normalt. Hvorfor skal man ta det på alvor når man er ung og frisk?? I første omgang skal man bare tenke på seg selv!

Anonymkode: 9b5da...bf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kollega var på vinterferie i Polen. Nå virker hun storfornøyd med å ha fått to uker ekstra ferie, og sier at Polen ikke er bekymret i det hele tatt mens hun ler av tiltakene vi innfører her. Jeg håper nesten hun blir syk...

Er det ikke Polen som har innført portforbud for alle over 70? Da er de åpenbart litt bekymret i alle fall, sikkert bare kollegaen din som er for dum til å ha fått det meg seg.

Anonymkode: 3b36e...481

• Liker 14
  • Opprett ny...