Gå til innhold

Hva skjer med saker hos UD nå grunnet Korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

UD er stengt, jeg har en sak hos dem. Jeg søker for min mann og vi er i den prosessen der jeg må være i jobb. Jeg fikk beskjed  o går om at jeg blir permittert, alt er stengt så får ikke noe kontakt med noen. UD sine regler er at man ikke skal motta støtte fra Nav. Men jeg er nødt til å søke dag penger til jeg finner meg en jobb så snart som mulig, men det er helt umulig nå. Jeg håper virkelig ikke dette påvirker saken, siden dette var ikke opp til meg. 

Anonymkode: 6761a...eeb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke et kriterie for å innføre ektefellen, at man er i økonomisk stand til å forsørge ektefellen? Det spiller jo ingen rolle at "det var ikke opp til deg" eller ikke din feil. På dagpenger, som er 66% av jobbinntekten din, har du sannsynligvis ikke råd til å forsørge et annet menneske lenger?

Anonymkode: 7d509...21c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller jo ingen rolle om det er opp til deg, du oppfyller ikke kriteriene. Det er jo ikke sånn at folk velger å gå på nav. 

Anonymkode: c7620...9e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du lever fra måned til måned uten buffer når du bare har deg selv å forsørge? Hvordan tenker du å få råd til å forsørge ham i tillegg?

Anonymkode: 53418...f7c

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke et kriterie for å innføre ektefellen, at man er i økonomisk stand til å forsørge ektefellen? Det spiller jo ingen rolle at "det var ikke opp til deg" eller ikke din feil. På dagpenger, som er 66% av jobbinntekten din, har du sannsynligvis ikke råd til å forsørge et annet menneske lenger?

Anonymkode: 7d509...21c

Hvor skal man søke? Alle blir permittert, jeg har ikke tenkt til å nave hele ut. Inntekten min har vært bra, det er bare nå, jeg velger jo ikke dette her. Det er ikke jeg som har sagt dem kan permitteres. Det er ikke jeg som har laget den korona viruset. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du lever fra måned til måned uten buffer når du bare har deg selv å forsørge? Hvordan tenker du å få råd til å forsørge ham i tillegg?

Anonymkode: 53418...f7c

Jeg skal jo søke andre steder, når alt åpner igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Det står jo på hjemmesiden deres at de ikke behandler saker nå. Så da er det bare å vente da. 

Anonymkode: 1792f...6bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Søknaden din vil sannsynligvis bli avslått. Dette gjelder også i krisetider har UD opplyst tidligere.

Anonymkode: d8abc...fd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da er det nok bedre å sykemelde seg? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jo ei som har navet i flere år og mannen hennes har fått opphold. Hun har slags kronisk sykdom som gjør sånn at hun må nave men systemet skal ta seg av henne og mannen hennes. Mannen hennes sitter i rullestol. Korona har gjort det mye verre nå, det er ikke noe man velger selv.  Norge som har stengt alt og Norge har gitt beskjed om permittering.  Jeg skal ikke nave resten av mitt liv. Har hatt fast jobb og bra inntekt. Om man naver i en måned maks så prøver man å finne seg en fast jobb så fort som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jo ei som har navet i flere år og mannen hennes har fått opphold. Hun har slags kronisk sykdom som gjør sånn at hun må nave men systemet skal ta seg av henne og mannen hennes. Mannen hennes sitter i rullestol. Korona har gjort det mye verre nå, det er ikke noe man velger selv.  Norge som har stengt alt og Norge har gitt beskjed om permittering.  Jeg skal ikke nave resten av mitt liv. Har hatt fast jobb og bra inntekt. Om man naver i en måned maks så prøver man å finne seg en fast jobb så fort som mulig. 

Det er ett unntak for uføre. 

Anonymkode: ed3ed...1ec

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søknaden din vil sannsynligvis bli avslått. Dette gjelder også i krisetider har UD opplyst tidligere.

Jobber som servitør, sjefen har ikke muligheten til å betale det er stille og han er nødt til å stenge, denne krisen her er veldig stor, jeg har ikke valgt dette. Dem kan ikke avslå søknaden min. Inntekten min i fjor er over 264 tusen. Vi er i en vanskelig situasjon. Jeg er nødt til å finne meg en jobb når alt åpner seg. Jeg skal ikke nave i et år til.  Det er ikke nav som skal betale mannen min om han kommer hit heller som dem gjør på de fleste. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leser man om dette? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

UD er stengt, jeg har en sak hos dem. Jeg søker for min mann og vi er i den prosessen der jeg må være i jobb. Jeg fikk beskjed  o går om at jeg blir permittert, alt er stengt så får ikke noe kontakt med noen. UD sine regler er at man ikke skal motta støtte fra Nav. Men jeg er nødt til å søke dag penger til jeg finner meg en jobb så snart som mulig, men det er helt umulig nå. Jeg håper virkelig ikke dette påvirker saken, siden dette var ikke opp til meg. 

Du tror du bare skal glemme å innføre en fyr utenlands fra nå.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

UD? Altså Utenriksdepartementet? Hva slags sak har du der? 

Anonymkode: b07ee...7cb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

UD? Altså Utenriksdepartementet? Hva slags sak har du der? 

Anonymkode: b07ee...7cb

Har familieinnvandring, søkte i 2019 så har bra inntekt. Men restauranten jeg har jobbet på går dårlig nå pga corona:/  mannen min har vært på intervjuet også i Jordan i juni i fjor. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Du tror du bare skal glemme å innføre en fyr utenlands fra nå.

Hvorfor skal jeg glemme det? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg glemme det? 

Fordi du får ham ikke inn i landet nå.

AnonymBruker
Skrevet

Han kommer da uansett ikke inn i landet nå, og UDI har vel andre saker som er mer prekære.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer da uansett ikke inn i landet nå, og UDI har vel andre saker som er mer prekære.

Nei det regner jeg nok med,  vi har 4-5 måneder til, men jeg snakker om å få avslag pga situasjonen vi er i nå. 

• Opprett ny...