Gå til innhold

Sagt opp jobben... Så kom corona

pedagogstudent

Anbefalte innlegg

Trenger virkelig råd fra dere nå. Sa opp jobben tidligere i februar, da jeg fikk et nytt jobbtilbud. Skal ikke begynne i nyjobben før i juni, og har ikke ordnet med kontrakt enda ettersom det er lenge til og arbeidsgiveren befinner seg i andre enden av landet. 

Nå fikk jeg mail om at det ser dystert ut mtp coronaviruset. Alle ansatte i bedriften blir permittert, og ettersom arbeidsplassen er et idrettsanlegg så åpner ikke det med det første. 

Jeg står altså mellom to jobber, har sagt opp den ene, og har ikke kontrakt med den nye. Er så fortvila at jeg gråter nå. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Vær så snill å ikke si at folk har det verre osv, for det vet jeg. Trenger bare sårt noen råd fra dere! 

Å trekke oppsigelsen tror jeg kan være for seint, men det er en mulighet for at nåværende arbeidsgiver kan se mellom fingrene. Litt usikkert... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får sjekke ut NAV, snakke med sjefen din eller søke jobber. Kommer til å bli stort behov i helse, pleie og omsorg fremover.

:klem:

Anonymkode: 46a91...d4b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det bare å krype tilbake til gammel arbeidsgiver og be om å få beholde jobben. 

Anonymkode: 3d090...79f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo prøve å trekke oppsigelsen. Hos oss har folk kommet tilbake innimellom.

Anonymkode: 24358...613

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, trekk oppsigelsen! Se om det er mulig iallefall

Anonymkode: 661cd...f50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i lignende situasjon pga flytting. Det jeg må gjøre er å kontakte nav og søke andre jobber. Vil dukke opp behov andre steder tenker jeg. Problemet er at jeg er avhengig av barnehage for å kunne jobbe da.

Anonymkode: 8b319...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i lignende situasjon pga flytting. Det jeg må gjøre er å kontakte nav og søke andre jobber. Vil dukke opp behov andre steder tenker jeg. Problemet er at jeg er avhengig av barnehage for å kunne jobbe da.

Anonymkode: 8b319...5b2

Utrolig kjip situasjon, og jeg håper virkelig at det ordner seg for deg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, pedagogstudent skrev:

Trenger virkelig råd fra dere nå. Sa opp jobben tidligere i februar, da jeg fikk et nytt jobbtilbud. Skal ikke begynne i nyjobben før i juni, og har ikke ordnet med kontrakt enda ettersom det er lenge til og arbeidsgiveren befinner seg i andre enden av landet. 

Nå fikk jeg mail om at det ser dystert ut mtp coronaviruset. Alle ansatte i bedriften blir permittert, og ettersom arbeidsplassen er et idrettsanlegg så åpner ikke det med det første. 

Jeg står altså mellom to jobber, har sagt opp den ene, og har ikke kontrakt med den nye. Er så fortvila at jeg gråter nå. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Vær så snill å ikke si at folk har det verre osv, for det vet jeg. Trenger bare sårt noen råd fra dere! 

Å trekke oppsigelsen tror jeg kan være for seint, men det er en mulighet for at nåværende arbeidsgiver kan se mellom fingrene. Litt usikkert... 

Karma! Du har 12 ukers karantenetid før du får dagpenger. Allerede i februar visste man at korona som kommer til å gjøre store innvirkninger på næringslivet, så hvorfor gjorde du så uklokt valg?

Anonymkode: ab2ec...9c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karma! Du har 12 ukers karantenetid før du får dagpenger. Allerede i februar visste man at korona som kommer til å gjøre store innvirkninger på næringslivet, så hvorfor gjorde du så uklokt valg?

Dette var ikke noe til hjelp. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godhelg2019
1 minutt siden, pedagogstudent skrev:

Dette var ikke noe til hjelp. 

Selvfølgelig er dette til hjelp. Vedkommende opplyser at du har 12 ukers karantene før du kan søke om dagpenger. Du har selv skyld i dette, da du har sagt opp jobben selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, så kjipt! Føler med deg.

Men..hvorfor i all verden sa du opp jobben før du hadde fått undertegnet ny kontrakt? Og hvorfor hele 4 måneder før ny jobb skulle starte?

Anonymkode: d425c...f1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner jobber i massevis nå, se på sånne institusjoner med døgnbemanning.

Det sitter masse freelancere uten noe som helst inntekt eller ferdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det positive i det hele er at du kan lære av disse feilene og ikke ta brå og ulogiske valg som dette igjen.

Anonymkode: dc3de...436

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som feiler folk?

Å bytte jobb er en helt normal ting å gjøre!

Jeg tar Corona VELDIG alvorlig, men jeg er faktisk mer redd den lynsjestemningen som råder en både virus og økonomisk kollaps!

Herregud, i får ble en bekjent regelrett skjelt ut og skreket til på butikken. Hun hadde full handlevogn.

Hun var ute å handlet for en familie i karantene.

Skjerp dere!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Patetisk. Patetisk å lese de fleste kommentarer her nå. Dere er jo helt fra dere av redsel. Man kan ikke forutse alt sammen. Holder man seg til ting så «må man tørre å satse», men satser man er det galt og. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det positive i det hele er at du kan lære av disse feilene og ikke ta brå og ulogiske valg som dette igjen.

Anonymkode: dc3de...436

Hvorfor skal man alltid lære? Det virker som man lever bare for å lære, lære ubrukelig lærdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Menchit skrev:

Hva er det som feiler folk?

Å bytte jobb er en helt normal ting å gjøre!

Jeg tar Corona VELDIG alvorlig, men jeg er faktisk mer redd den lynsjestemningen som råder en både virus og økonomisk kollaps!

Herregud, i får ble en bekjent regelrett skjelt ut og skreket til på butikken. Hun hadde full handlevogn.

Hun var ute å handlet for en familie i karantene.

Skjerp dere!!!

Enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Godhelg2019 skrev:

Selvfølgelig er dette til hjelp. Vedkommende opplyser at du har 12 ukers karantene før du kan søke om dagpenger. Du har selv skyld i dette, da du har sagt opp jobben selv.

Slutt å være så forbanna kjip! Det er ingen forbrytelse å bytte jobb! Skam deg! 

Anonymkode: f3924...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...