Gå til innhold

Ansatt i bolig for psykisk utviklingshemmede, helsepersonell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ansatte uten autorisasjon i bolig, teller vi som helsepersonell? 

Vi har jo en del beboere i risikogruppen, men de er jo ikke pasienter. Det er selvsagt at personell som føler seg syk må holde seg hjemme, men skal vi testes slik som helsepersonell på sykehus/sykehjem? 

Anonymkode: 40541...ff2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helsepersonell. De må ikke testes,men har mange restriksjoner på jobb. Bl.a at brukerne ikke får ha besøk,ikke besøke hverandre...kan ikke bruke tvang da,men råde dem til og legge tilrette.

Anonymkode: 6b7f5...54b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dere regnes som helsepersonell etter helsepersonelloven §3

Anonymkode: 56505...b40

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er helsepersonell. De må ikke testes,men har mange restriksjoner på jobb. Bl.a at brukerne ikke får ha besøk,ikke besøke hverandre...kan ikke bruke tvang da,men råde dem til og legge tilrette.

Jo, de som arbeider i bolig SKAL teste seg i likhet med annet helsepersonell dersom de hoster, er tungpustet eller har feber. Jeg ringte legevakten og har allerede vært og testet meg i dag. Så får vi se om jeg kan dra på jobb denne uken eller ikke. 

Ts

Anonymkode: 40541...ff2

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

ikke bruke tvang? Pga corona? Vanligvis så skal man holde en meter avstand for å unngå smitte, men for denne gruppen hvor vold og selvskading er vanlig så ser jeg ikke at man kan droppe det helt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...