Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en venninne som ønsker seg barn nr tre. Hun har hatt to keisersnitt tidligere (pga traumatisk fødsel) og har blitt anbefalt å ikke gjennomføre et keisersnitt til:

Er det noen av dere som kjenner eller eller selv har hatt tre keisersnitt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min har tatt keisersnitt tre ganger. Det gikk fint det. Hun mistet nemlig sin første sønn rett før fødselen (fikk vite at han var død når hun hadde født han), han døde av svangerskapsforgiftning. Er ikke 100 % sikker, men jeg tror det var pga dette hun måtte ta sin første jente med keisersnitt, og deretter de to siste på samme måte.

Skrevet

Har du först tatt keisersnitt, blir vel også fölgende forlösninger også tatt med keisersnitt.

Det finnes grenser for hvor mange keisersnitt man kan ta, rett og slett fordi det man ikke kan åpne på samme sted hver gang. Dersom din venninne er blitt anbefalt å ikke ha flere keisersnitt er dette en trolig forklaring på dette, det vanlige er at vel to eller tre keisersnitt lar seg gjennomföre. Jeg ville derfor anbefalt henne å ta en grundig prat med legen för hun pröver å bli gravid igjen.

Skrevet

Jeg har en tante som har fått 4 barn. Alle med keisersnitt!!!

Yngstemann der i gården er nå 18 år, og hvis dette gikk greit på 80-tallet, må det vel være greit å gjennomføre 3 keisersnitt i våre dager???

Men, det kan jo selvsagt være veldig individuelt, så jeg vil anbefale din venneinne å lytte til legen også. Kanskje det er en ide å kontakte en annen lege også for å høre hva h*n har å si?????? En "second opinion" kan jo være greit.

Skrevet
Har du först tatt keisersnitt, blir vel også fölgende forlösninger også tatt med keisersnitt.

Det er ingen automatikk i dette lenger. Det viser seg at man kan føde normalt etter å ha tatt keisersnitt tidligere. Det kommer nok litt ann på grunnen til at man får keisersnitt.

Maggie!

Skrevet

Det er ingen problemer med det.

Jeg har tatt 3 keisersnitt og ble ikke frarådet å gjøre det flere ganger.

Jordmoren og legen på sykehuset sa at siden jeg var så ung og det grodde så godt, så hadde de ingen betenkeligheter med å gjøre enda et keisersnitt på meg hvis jeg ønsket meg flere barn.

Så det går kjempefint det.

Tror det kommer mye ann på legen også jeg.

Ingen kan stoppe henne heller, det er hun som bestemmer og ikke legen, og det er ikke mere risiko for henne enn det er for meg hvis hun er frisk , rask og det har leget seg normalt hver gang.

:P:P:P:P så det er hun som bestemmer mener jeg. :P:P:P:P

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjenner ei som har hatt 5 keisersnitt. Etter de tre første ungene ble hun sterilisert, og da må de jo åsså åpne opp der. Etter ei stund angret hun og ble "sydd sammen" igjen, og fikk deretter to barn til. Med andre ord har hun vært åpnet og lukket 7 ganger. Så det burde ikke være noe problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...