AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Hvem tjener på at det er virus epidemi? Kun media? Andre også? Anonymkode: f9130...d77
Silva Pluvialis Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Ingen tjener på dette. Jeg kan ikke se noe positivt i det heletatt, kanskje bortsett fra at eksamen står i fare for å bli avviklet. Ellers er det bare negative konsekvenser å se. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Dagligvarebransjen går da bra Anonymkode: be281...e61 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Mange lavlønte? Med så mange over på dagpenger og 40% inntektstap er jo nå mange viktige, lavlønte stillinger nærmere den hittil nye normalen. (Samtidig er mange ekstremt lavlønte (hotell, restaurant, bar m.m.) også permiterte, så hvordan de skal klare seg...) Anonymkode: 588b7...2be 1
Silva Pluvialis Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 I og med at hele samfunnet går i stå så er det ikke noe noen tjener på. Dagligvarebransjen får en del penger nå, men nå som folk har hamstret så vil de jo ikke trenge å dra på butikken på en stund. Så det var det også. Det farligste er at vi vil miste en del liv. Det vil koste samfunnet dyrt. Det er både arbeidskraft som skaper en hel del verdier, i tillegg til erfaringer og kunnskap som blir borte. Det er derfor disse drastiske tiltakene er her. Fordi selv om dette koster oss alle, så koster det langt mer å miste liv. Anonymkode: 4076d...5fd
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 De som vil tjene på dette er (som alltid) en kynisk legemiddelindustri. Norge er deres største bidragsyter og de får store tilskudd fra mange land i verden. Nå trenger de kun 20 milliarder ekstra for å produsere vaksiner... Anonymkode: 88204...f8c 3
Imperfectionibus Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem tjener på at det er virus epidemi? Kun media? Andre også? Anonymkode: f9130...d77 De av oss som allerede sitter godt i det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Dessverre vil det være noen som ser sitt snitt til å utnytte denne situasjonen. Mennesker er enklere å bestemme over/kontrollere når vi er redde. • Innføring av nye lover som innskrenker friheten vår. Mer overvåkning. Som også vil fortsette etter viruset er borte, uten at noen stiller spørsmål ved det. • Folk blir desperate etter arbeid og finner seg i mer (driter i arbeidsmiljøloven og regler). • Legemiddelindustrien (vaksiner selger som hakka møkk til ekstremt høye priser så lenge lederene i I-land er livredde). Gjerne uten å ha vært forsket nok på (les om alle som fikk senskader fra svineinfluensavaksinen. Det er ikke legemiddelfirmaene som måtte betale millionerstatning til ofrene, men staten). Sikkert flere som vil utnytte denne triste situasjonen, men det var de jeg kom på. Hjelper det oss å være livredde? Skal vi slutte å være kritiske til politikerene i landet? Vær varsom, ta forhånsregler, men ikke bli lammet av frykt ❤️ Anonymkode: ce03a...ef7 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 De som veddet på børskrakk svømmer i penger tipper jeg. Men hva nytter penger akkurat nå, ingen har vaksine eller medisin mot viruset. Hvis jeg var rik nå ville jeg tatt min store seilbåt og lagt ut på tur. Er man ute etter båtkupp eller motorsykkel må man vente en stund til, blir det ikke bedre med økonomi og næringsliv, og permiterte folk sine sparepenger går mot slutten blir det billigsalg av overflødige eiendeler. Kanskje tom eiendom. Rikmannen Rothschild sa "when there is blood in the streets, buy property" Alle som produserer verneutstyr, desinfeksjonsmidler, respirator og generelt farmaindustri går på høyeste kapasitet og de kan drive prisen oppover til uante høyder. Anonymkode: f3e6d...464 3
Gjest Familytree Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Bak media er det mennesker. De menneskene har pårørende, og jeg tror ikke de vil at dette skal være så stort.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Kolonial er hvertfall reddet fra konkurs etter at coronaviruset har finnet sted i Norge. De tjener enormt på dette. Anonymkode: 2b315...fbb 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De som vil tjene på dette er (som alltid) en kynisk legemiddelindustri. Norge er deres største bidragsyter og de får store tilskudd fra mange land i verden. Nå trenger de kun 20 milliarder ekstra for å produsere vaksiner... Anonymkode: 88204...f8c Ai, hvordan kunne man glemme «Big Pharma». Antar at du aldri tar vaksiner eller medisiner for noe, da. Jeg mener, siden legemiddelindustrien er så kynisk. Anonymkode: 5ab5d...f69 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Politikerne taper iallefall ikke på det, de går jo på jobb uansett. Og legemiddelindustrien ler hele veien til banken. Anonymkode: 47607...b59
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 Nettbutikkene gjør det de kan for å dra nytte av situasjonen, i hvert fall. Både Elkjøp og Power svar sendt ut mail hvor de reklamerer for "Alt du trenger til hjemmekontoret" og alle kosmetikkbutikker reklamerer for såpe og kosttilskudd som styrker immunforsvaret. Usmakelig, synes jeg. Anonymkode: 9eb2a...f7a 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ai, hvordan kunne man glemme «Big Pharma». Antar at du aldri tar vaksiner eller medisiner for noe, da. Jeg mener, siden legemiddelindustrien er så kynisk. Anonymkode: 5ab5d...f69 Akkurat derfor jeg kaller dem kynisk. De vet at vi alle trenger dem, og skrur opp prisene deretter... Norge støtter dem med enorme summer, samtidig må også Norge betale dem mest for medisiner. Dette medfører at staten Norge ser seg nødt til å si nei til enkelte medisiner, som igjen medfører alvorlig konsekvenser for utsatte pasientgrupper. Er kjent eksempel her er SMA- medisin... Anonymkode: 88204...f8c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 De som jobber i helsevesenet tjener vel på dette, når vi blir pålagt masse overtid i en mulig lang periode? Ser for meg at helsepersonell får jobbe så mye de vil nå fremover, noe som vil gi gode lønninger Anonymkode: 878e2...57c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 USA tjener mest på dette. Anonymkode: b8d2a...022 1
Anbefalte innlegg