Gå til innhold

Hjelp? Karantene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei. Jeg vet det mest sannsynlig har vært en del av disse spørsmålene og jeg beklager for enda et spørsmål men jeg vil ikke ta opp telefonplass til forskjellige etater og er litt usikker nå. 

jeg har påbegynnende forskjølelse kjennes det ut som. Meget sliten (ikke noe spesielt mer aktiv idag enn vanlig men enda mer sliten enn vanlig), hodepine og en feberverkende kropp uten feber. Paracet har ingen nytte. Har målt temp i stumpen for å få korrekt temp. (37,5) 

jeg har to barn, en baby og en på 3,5 år. Eldste er hjemme så klart. Baby også. Samboeren jobber og er så langt ikke permittert. Så det jeg lurer på er: burde vi sette oss selv i karantene? Jeg sier ja. Men samboeren jobber på en privat bedrift med få ansatte hvor mulighetene for å ta seg fri er liten. 
Hvordan går man fram da? jeg tror ikke det er korona, men dette får jeg jo heller ikke sjekket ut. Går man til fastlege får å gå bekreftelse på at man burde sitte i karantene som han kan vise til jobb? Jeg er veldig usikker, han er jo foreløpig frisk. Han har en hoste, men intet mer enn det... 

noen som vet? burde jeg kanskje bare stille meg i telefonkø? Vil nødig ta opp viktig plass til andre. Syntes dette er vanskelig. 

Anonymkode: 9e6df...109

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortsett fra symptomer, hva får deg til å tro det er korona?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Anwa skrev:

Bortsett fra symptomer, hva får deg til å tro det er korona?

Jeg tror egentlig ikke det er korona. Det skrev jeg også. Isåfall kommer det nok av at jeg var i Oslo for halvannen uke siden (før alt eksploderte). Jeg tenkte mer på at de sier at de som har/får tegn på at de er syke skal sette seg selv i karantene og lurer på hvordan det funker i praksis.. 

Anonymkode: 9e6df...109

• Opprett ny...