Gå til innhold

Vi skal faktisk dø uansett!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg er enig trådstarter, men det å dra inn ville dyr osv roter til poenget ditt.

Dette hysteriet som settes igang er langt farligere enn selve viruset. Jeg hadde skjønt begrunnelsen for å stoppe samfunnet hvis vi var i møte med svartedauden, men her setter vi altså hele verden på hodet for å skåne en mindre gruppe utsatte som kanskje allerede henger i en tynn tråd?

Det er for all del barmhjertig og solidarisk, men det lukter noe svidd. Denne surrealistiske grad av hensyn der alle land stenger ned økonomien for noen få utsatte henger ikke på greip. Så snille og hensynsfulle er ikke verdensledere av natur, hvilket gjør det vanskelig å utelukke at skjulte krefter er inne og trekker i tråder..

Anonymkode: 2959e...c39

Ah...en sjelevenn blant all galskapen. Godt å se at ikke alle er helt blåst :hallo:

Anonymkode: b1564...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi skal alle dø, men mange av oss i risikogruppene er unge, egentlig regnet som ganske friske ellers og bidrar til samfunnet. Spiser ikke kjøtt heller. Det er liksom ikke helt meningen at jeg eller vi (eller mange andre) skal dø i løpet av de neste ukene.

Anonymkode: f5fee...e18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Målet er jo å leve så lenge som mulig. Hva er poenget ditt?

Anonymkode: e3e76...5e5

Hva er poenget hennes? Er du helt faens tett? LES.

Anonymkode: af0bd...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg bare lurer på om det er flere her som mener det samme eller som tenker over dette.. 

Det er jo sånn naturen er på en måte.. selvfølgelig men er glad for at vi idag er påpass oppegående at vi derfor kan gjøre noe med dette og faktisk gjøre det vi kan nå for å hjelpe de som er syke og utsatt . De hadde ikke den muligheten i gamle dager ,da var det å sette seg ned å be men i dag har vi faktisk en mulighet til å faktisk begrense smitten :) tror det er en mening med det og ,jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk klamrer seg til livet, det er litt rart når det er verdens undergang for noen at noen på 89 år dør. Tiden var vel inne snart uansett. Det er livets gang å dø. Selvfølgelig ikke når du er 20 eller 50, men når du nesten er rundet 90, da bør man vel være litt realistisk.

Anonymkode: 47ce8...5bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk klamrer seg til livet, det er litt rart når det er verdens undergang for noen at noen på 89 år dør. Tiden var vel inne snart uansett. Det er livets gang å dø. Selvfølgelig ikke når du er 20 eller 50, men når du nesten er rundet 90, da bør man vel være litt realistisk.

Ja for ikke å snakke om den artikkelen i VG i dag hvor han var redd den demente 102!!!!!!! År gamle moren skulle dø! Det der er helt ufattelig for meg. Altså jeg har både en datter i fare sone og en mor. Er dødsbekymret og tar alt av forhåndsregler. Men når slike ting står i avisen da føler jeg at seriøsiteten blir borte. De på sykehjem kommer til å dø i nærmeste fremtid. Mange har en haug av sykdommer er gamle og ofte demente. Mange aner ikke hva korona i det hele tatt er! De har som regel kort tid igjen uansett. Det blir for meg latterlig å kaste bort respirator på en som er 102 år gammel altså! Livet er slik man dør en eller annen gang. Jeg føler ikke at jeg ødelegger økonomien og setter meg i isolasjon og karantene for de på sykehjem. Jeg gjør det for alle de unge spreke men syke menneskene som kan dø av dette!

Anonymkode: b23ea...d6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for ikke å snakke om den artikkelen i VG i dag hvor han var redd den demente 102!!!!!!! År gamle moren skulle dø! Det der er helt ufattelig for meg. Altså jeg har både en datter i fare sone og en mor. Er dødsbekymret og tar alt av forhåndsregler. Men når slike ting står i avisen da føler jeg at seriøsiteten blir borte. De på sykehjem kommer til å dø i nærmeste fremtid. Mange har en haug av sykdommer er gamle og ofte demente. Mange aner ikke hva korona i det hele tatt er! De har som regel kort tid igjen uansett. Det blir for meg latterlig å kaste bort respirator på en som er 102 år gammel altså! Livet er slik man dør en eller annen gang. Jeg føler ikke at jeg ødelegger økonomien og setter meg i isolasjon og karantene for de på sykehjem. Jeg gjør det for alle de unge spreke men syke menneskene som kan dø av dette!

Alle, hvem da? Hva med alle de to unge som døde av influensa i år? Hvorfor stenger vi ikke ned samfunnet for å unngå det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror eldre mennesker er fullt klar over dette, men det er forskjell på å dø fredfullt og å ”drukne” i sine egne lunger, altså dø som resultat av lungeødem.

Anonymkode: bb544...e26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle, hvem da? Hva med alle de to unge som døde av influensa i år? Hvorfor stenger vi ikke ned samfunnet for å unngå det?

På hvilken måte ville det hjulpet disse ungdommene om vi stengte samfunnet? Kan du forklare meg det?

Anonymkode: 5586c...de8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror eldre mennesker er fullt klar over dette, men det er forskjell på å dø fredfullt og å ”drukne” i sine egne lunger, altså dø som resultat av lungeødem.

Ja, det virker ikke som om folk helt har tatt innover seg hvordan man dør av denne sykdommen... Det blir trivelig den dagen kapasiteten er sprengt, og alle pustemaskiner er opptatt. Da er vi plutselig i risikogruppa alle sammen, ikke nødvendigvis mtp. korona, men alt som potensielt kan kreve respirator.

Anonymkode: dedcc...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal man være skikkelig kynisk, hadde kanskje det beste vært å leve som normalt og rett og slett la de svakeste som ikke tåler viruset dø. Det er kanskje det naturen forsøker på, men vi mennesker griper inn og stanser det.....

Anonymkode: 7deb9...6cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal man være skikkelig kynisk, hadde kanskje det beste vært å leve som normalt og rett og slett la de svakeste som ikke tåler viruset dø. Det er kanskje det naturen forsøker på, men vi mennesker griper inn og stanser det.....

Mamma, er det deg?

Problemet med den strategien (bortsett fra det etiske) er jo bare at det ikke bare er de svakeste som dør:

https://www.dagbladet.no/kultur/sosial-isolasjon-ma-iverksettes-na/72265389

Forøvrig får vi ikke stanset det, og det er ikke det vi prøver på heller. Nå har jeg ikke kilder for hånda akkurat nå, men husker jeg ikke helt feil kommer 45 millioner til å dø på verdensbasis med dagens tiltak. Uten noen tiltak ville tallet vært 90 millioner. Så naturen får rydda opp ganske grundig allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 7deb9...6cd

Akkurat det argumentet er overførbart til de fleste (smittsomme) sykdommer. Kanskje vi skal slutte å vaksinere mot meslinger, kusma, polio osv. og la naturen gå sin gang?

Anonymkode: bb544...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med den strategien (bortsett fra det etiske) er jo bare at det ikke bare er de svakeste som dør:

https://www.dagbladet.no/kultur/sosial-isolasjon-ma-iverksettes-na/72265389

Forøvrig får vi ikke stanset det, og det er ikke det vi prøver på heller. Nå har jeg ikke kilder for hånda akkurat nå, men husker jeg ikke helt feil kommer 45 millioner til å dø på verdensbasis med dagens tiltak. Uten noen tiltak ville tallet vært 90 millioner. Så naturen får rydda opp ganske grundig allikevel.

Det du sier er ikke basert på noe som helst annet enn fantasier.

"Mer enn to tredjedeler av de døde hadde underliggende sykdom eller var røykere.

Oppsummert viser tallene fra Italia at 96 prosent av de som har dødd av coronaviruset har vært over 60 år. 87 prosent har vært over 70."
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/87-prosent-av-de-corona-døde-i-italia-er-over-70-år-–-80-prosent-er-menn/ar-BB11gVRT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, jeg leste det nå. Det er jo rett og slett latterlig. Tipper at det ikke er en eneste av hjemmesykepleierne som håååper at 102-åringen holder seg frisk, stakkars menneske kan jo dø!! 102 år! Er de klar over hvor mye jobb helsevesenet har, og alle pengene som går til å stelle slike gamle folk. Blir jo helt flau på sønnens vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du sier er ikke basert på noe som helst annet enn fantasier.

"Mer enn to tredjedeler av de døde hadde underliggende sykdom eller var røykere.

Oppsummert viser tallene fra Italia at 96 prosent av de som har dødd av coronaviruset har vært over 60 år. 87 prosent har vært over 70."
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/87-prosent-av-de-corona-døde-i-italia-er-over-70-år-–-80-prosent-er-menn/ar-BB11gVRT

Fra Italia ja. Som fremdeles er relativt tidlig i forløpet. Se heller på tallene fra Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste grunnen til at jeg ikke vil dø, er fordi jeg har barn som trenger meg. Jeg har vært hjemmeværende helt siden hun ble født for å være med henne. Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg ikke brydd meg. 

Anonymkode: c83b9...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...