AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Det virker som at målet er å leve evig? Jeg tar hensyn. Går ikke ut i det hele tatt. Men her jeg bor er det lite folk og jeg går en tur om kvelden og ser ingen ute som vanlig. Jeg går også der det stort sett ikke går folk. Jeg er innom butikken hvis jeg MÅ. Har ikke vært på butikken denne uka. Men hvis ikke viruset tar dem, så er det noe annet enten det er alderdom, influensa, selvmord, kreft osv. Slik er naturen. Den tar de svake! Grunnen til at slik oppstår tror jeg er fordi naturen vil rydde vekk folk. Vi er blitt for mange. vi mennesker er virus for feks ville dyr. Vi utrydder jo alt, og særlig utrydder vi de dyr som «tar maten vår». Mat som vi bare kaster halvparten av uansett. Men vi skal jo sikre oss ikke sant? Da er det godt å sløse. Tenk hva dyrene kanskje føler når vi går på jakt etter dem? De må isolere seg slik som oss må nå. Men det er jo så ekstra ille for oss selv. Det ligger i vår natur å være redd for våres egne. Corona gjør oss mer samlet på en måte. Nå gjelder det mer å redde arten og samfunnet vi er slaver av. Plutselig fikk vi bruk for hverandre og har ikke tid til å flashe status og «hei se på meg, jeg har et bedre liv enn deg og jeg er uoppnåelig». jeg skriver ikke dette for å provosere eller for at jeg vil folk skal lide og dø. Jeg bare lurer på om det er flere her som mener det samme eller som tenker over dette.. Anonymkode: 4edad...62c 17
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Målet er jo å leve så lenge som mulig. Hva er poenget ditt? Anonymkode: e3e76...5e5 15
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Dette må være noe av det mest ignorante jeg har lest. Gratulerer med dagen -_- Anonymkode: 45643...fe8 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Jada, vi skal alle dø på et eller annet tidspunkt. Men jeg synes det er for drøyt at "noen" ønsker livet av meg fordi jeg hører til i risikogruppen. Er det sånn å forstå at vi som hører til i risikogruppene ikke har livets rett ? Og i såfall hvem har rett til å ta den avgjørelsen ? Anonymkode: 082ac...3dd 9
Gjest Truly Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Man kan ha ett bra liv selv om man er avhengig av medisiner.... Ja vi skal alle dø, men jeg vil gjerne ha meg selv, familie og venner så lenge som mulig.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det virker som at målet er å leve evig? Jeg tar hensyn. Går ikke ut i det hele tatt. Men her jeg bor er det lite folk og jeg går en tur om kvelden og ser ingen ute som vanlig. Jeg går også der det stort sett ikke går folk. Jeg er innom butikken hvis jeg MÅ. Har ikke vært på butikken denne uka. Men hvis ikke viruset tar dem, så er det noe annet enten det er alderdom, influensa, selvmord, kreft osv. Slik er naturen. Den tar de svake! Grunnen til at slik oppstår tror jeg er fordi naturen vil rydde vekk folk. Vi er blitt for mange. vi mennesker er virus for feks ville dyr. Vi utrydder jo alt, og særlig utrydder vi de dyr som «tar maten vår». Mat som vi bare kaster halvparten av uansett. Men vi skal jo sikre oss ikke sant? Da er det godt å sløse. Tenk hva dyrene kanskje føler når vi går på jakt etter dem? De må isolere seg slik som oss må nå. Men det er jo så ekstra ille for oss selv. Det ligger i vår natur å være redd for våres egne. Corona gjør oss mer samlet på en måte. Nå gjelder det mer å redde arten og samfunnet vi er slaver av. Plutselig fikk vi bruk for hverandre og har ikke tid til å flashe status og «hei se på meg, jeg har et bedre liv enn deg og jeg er uoppnåelig». jeg skriver ikke dette for å provosere eller for at jeg vil folk skal lide og dø. Jeg bare lurer på om det er flere her som mener det samme eller som tenker over dette.. Anonymkode: 4edad...62c Helt enig med deg Anonymkode: 564f3...42f 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Du snakker om at folk som er gamle, syke eller svake ikke har livets rett. At det er helt greit at de stryker med, fordi ikke har noe særlig verdi. Hva er din holdning til premature barn som man holder i live når de blir født i uke 26 og veier mindre enn en melkekartong? Som gjerne får hjerneblødning og blir handikappet livet ut? Koster mye å fø slike til de er 75. Eller mannen på 30 som kjører ruset inn i en fjellvegg og er grønnsak etterpå. Det er jo i tillegg selvforskylt, skal vi ikke like godt la være behandle ham? Passende straff liksom? Nei. Vi prøver å være et sivilisert samfunn som tar vare på sine svake og hjelpeløse. Du er tydeligvis ikke del av samfunnet og dets tankegang. Anonymkode: 958e3...241 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Jeg er 24 år gammel med alvorlig kronisk sykdom, går på medisiner som senker immunforsvaret. Du sier at det ikke gjør noe om jeg dør, for jeg skal jo dø uansett.. ja, jeg skal også dø men den kroniske sykdommen min er ikke dødelig. Viruset er dødelig. Om viruset dreper meg nå, går jeg muligens glipp av mange tiår. Mener du fortsatt at jeg bare kan dø? Anonymkode: 0ba5a...3f7 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om at folk som er gamle, syke eller svake ikke har livets rett. At det er helt greit at de stryker med, fordi ikke har noe særlig verdi. Hva er din holdning til premature barn som man holder i live når de blir født i uke 26 og veier mindre enn en melkekartong? Som gjerne får hjerneblødning og blir handikappet livet ut? Koster mye å fø slike til de er 75. Eller mannen på 30 som kjører ruset inn i en fjellvegg og er grønnsak etterpå. Det er jo i tillegg selvforskylt, skal vi ikke like godt la være behandle ham? Passende straff liksom? Nei. Vi prøver å være et sivilisert samfunn som tar vare på sine svake og hjelpeløse. Du er tydeligvis ikke del av samfunnet og dets tankegang. Anonymkode: 958e3...241 Må bare si... dette var et ganske dårlig eksempel med tanke på at det er stor diskusjon om hvor etisk riktig det er å prøve å redde så premature babyer... man må tenke hvordan livskvaliteten blir, vet om foreldre som har dårlig samvittighet over at de sa ja til å la legen redde det premature barnet som nå har 10% hjernefunksjon og kommer aldri til å oppleve å bli eldre enn 3 måneder i hodet. Anonymkode: 0ba5a...3f7 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Haha, jeg er enig trådstarter, men det å dra inn ville dyr osv roter til poenget ditt. Dette hysteriet som settes igang er langt farligere enn selve viruset. Jeg hadde skjønt begrunnelsen for å stoppe samfunnet hvis vi var i møte med svartedauden, men her setter vi altså hele verden på hodet for å skåne en mindre gruppe utsatte som kanskje allerede henger i en tynn tråd? Det er for all del barmhjertig og solidarisk, men det lukter noe svidd. Denne surrealistiske grad av hensyn der alle land stenger ned økonomien for noen få utsatte henger ikke på greip. Så snille og hensynsfulle er ikke verdensledere av natur, hvilket gjør det vanskelig å utelukke at skjulte krefter er inne og trekker i tråder.. Anonymkode: 2959e...c39 4
Kragebein Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, nedsettende og krenkende innlegg og oppfordring til voldshandlinger, samt svar til dette. Kragebein, adm 4
Silva Pluvialis Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Alle mennesker har livets rett og alle er like verdifulle og fortjener like mye å leve som alle andre. Derfor plikter vi å ta hensyn til de som er i risikogruppen nettopp for å forhindre at disse går bort. ❤️ 3
Gjest Familytree Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 Du sier noe som er sant, vi er slaver for vår virkelighet. Vi er slaver som ikke vil at noe skal endres, og vi har ikke tilpasningsevnen som hundrevis av dyr i verden har. Jeg tror du trenger å hvile, komme deg bort fra skjermen med så mange negative nyheter. Sender deg en stor klem😊❤
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Ja, vi skal alle dø. Men hvis mange dør samtidig så blir det vanskelig å få ting til å gå rundt som før igjen. Det betyr at det vil være vanskelig for økonomien og samfunnet å ta seg opp igjen, hvis mange dør samtidig. Det er langt lettere for samfunnet om vi dør adspredt, noen nå, noen da. Heller enn at mange dør samtidig, i løpet av et veldig lite og kort tidsrom. Anonymkode: aa994...e34 3
Gjest Familytree Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 24 år gammel med alvorlig kronisk sykdom, går på medisiner som senker immunforsvaret. Du sier at det ikke gjør noe om jeg dør, for jeg skal jo dø uansett.. ja, jeg skal også dø men den kroniske sykdommen min er ikke dødelig. Viruset er dødelig. Om viruset dreper meg nå, går jeg muligens glipp av mange tiår. Mener du fortsatt at jeg bare kan dø? Anonymkode: 0ba5a...3f7 Ingen har mer livets rett enn annen. Systemet vårt kjemper stadig for å leve, vi puster for å leve, vi spiser for å ha energi, vi tenker på måter å forbedre livskvaliteten vår. Vi har ikke de samme levekårene, men vi har samme ønske om å leve, og ingen kan bestemme hvem som bor og hvem som ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Familytree skrev: Ingen har mer livets rett enn annen. Systemet vårt kjemper stadig for å leve, vi puster for å leve, vi spiser for å ha energi, vi tenker på måter å forbedre livskvaliteten vår. Vi har ikke de samme levekårene, men vi har samme ønske om å leve, og ingen kan bestemme hvem som bor og hvem som ikke. Men vi må ta vare på de svake og utsatte. Det er det som er sivilisasjon, å ta vare på de mest utsatte. Anonymkode: aa994...e34 5
Gjest Familytree Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vi må ta vare på de svake og utsatte. Det er det som er sivilisasjon, å ta vare på de mest utsatte. Anonymkode: aa994...e34 Ja absolutt, jeg er enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 Eneste jeg bryr meg om er at jeg har dyr som trenger meg, er ikke spesielt redd for å dø. Ikke tror jeg sjansen for å dø av dette er noe særlig høyere enn ved influensa heller. Anonymkode: b1564...435 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men vi må ta vare på de svake og utsatte. Det er det som er sivilisasjon, å ta vare på de mest utsatte. Anonymkode: aa994...e34 Ja det er plutselig så viktig nå. Ellers er det ikke så farlig, da stuer de dem vekk på syke- og gamlehjem med micro-oppvarmet mat. Anonymkode: b1564...435 6
Anbefalte innlegg