Mayaal Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Hei. Jeg og kjæresten min skulle reise reise til Berlin fredag 13, men fordi UD frarådet folk til å reise utenlands, bestemte vi oss for å avbestille reisen. Reisen ble bestilt 20.februar, altså før dette skjedde. Først sa ving som jeg bestilte pakkereise fra, at de ikke refunderer noe så lenge det ikke var utstedt reiseråd til Tyskland. Lørdag 14, ble det sagt av regjeringen at alle fly innstilles og nå gjelder alle land. Vil det si at jeg vil få refundert pengene mine tilbake av ving eller må jeg be om refusjon fra reiseforsikringen? Jeg er litt forvirret og har prøvd å lese meg opp, men jeg skjønte ikke om det gjaldt fra 14.mars eller rett og slett alle reiser fra 12.mars
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Mest sannsynlig får du ikke refundert noe. Dette en force majeure-situasjon, ikke noe reisebyrået eller flyselskapet har kontroll over. Det er heller ikke gitt at forsikringen dekker noe. Anonymkode: 731e3...86f 1
Mayaal Skrevet 15. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig får du ikke refundert noe. Dette en force majeure-situasjon, ikke noe reisebyrået eller flyselskapet har kontroll over. Det er heller ikke gitt at forsikringen dekker noe. Anonymkode: 731e3...86f De skriver på hjemmesiden at det vil gis refusjon da... Aktuell informasjon Alle Vings reiser fra Norge innstilles fra lørdag 14. mars kl. 10.00 Oppdatert 14.03.2020 kl. 17.06 Utenriksdepartementet har i dag, 14. mars kunngjort at de inntil videre fraråder alle reiser som ikke er nødvendige. Frarådingen gjelder reiser til hele verden. Det betyr at Ving nå innstiller alle reiser ut av Norge frem til og med 14. april. Ifølge Pakkereiseloven har du krav på å få reisen din endret til en senere dato eller refundert.
Anbefalte innlegg