AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Vi må stå i dette viruset, samme må hjemmesykepleiere, helsefagarbeidere (som jeg er) og leger, sylepleiere, brannmenn og ja politi. En haug! Hva med snakk til oss som ikke kan ha hjemmekontor, plis. Vi er meget utsatt! 😊😊 Anonymkode: 2e20c...c73 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi må stå i dette viruset, samme må hjemmesykepleiere, helsefagarbeidere (som jeg er) og leger, sylepleiere, brannmenn og ja politi. En haug! Hva med snakk til oss som ikke kan ha hjemmekontor, plis. Vi er meget utsatt! 😊😊 Anonymkode: 2e20c...c73 Ja, selvfølgelig må vi "stå i viruset". Det er vårt bidrag til å opprettholde samfunnet akkurat nå. Alle bidrar etter evne, og det beste de med hjemmekontor kan bidra med akkurat nå er nettopp det: holde seg hjemme, jobbe hjemmefra, og samtidig ta vare på barna slik at de også kan holdes hjemme fra skole og barnehage. Vi bidrar med å behandle de syke, sørge for at folk får handlet poteter og melk, slukker brann og fanger tyver. Det er ikke mer synd på oss enn alle andre akkurat nå, vi drar det samme lasset. Anonymkode: 6d309...6be 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig må vi "stå i viruset". Det er vårt bidrag til å opprettholde samfunnet akkurat nå. Alle bidrar etter evne, og det beste de med hjemmekontor kan bidra med akkurat nå er nettopp det: holde seg hjemme, jobbe hjemmefra, og samtidig ta vare på barna slik at de også kan holdes hjemme fra skole og barnehage. Vi bidrar med å behandle de syke, sørge for at folk får handlet poteter og melk, slukker brann og fanger tyver. Det er ikke mer synd på oss enn alle andre akkurat nå, vi drar det samme lasset. Anonymkode: 6d309...6be Ja, men alle prater om det livet å holde seg i karantene. Ikke jeg, jeg må stå i kassen å se folk hamstre inn. Det rare er jo at butikk er jo den største smittekilden akkurat nå! Ikke sykehjemmet. Anonymkode: 2e20c...c73 3
Lille-pus Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi må stå i dette viruset, samme må hjemmesykepleiere, helsefagarbeidere (som jeg er) og leger, sylepleiere, brannmenn og ja politi. En haug! Hva med snakk til oss som ikke kan ha hjemmekontor, plis. Vi er meget utsatt! 😊😊 Anonymkode: 2e20c...c73 Når alle som kan jobbe hjemmefra tar jobben med seg hjem (hjemmekontor) så blir det færre potensielle smittebærere på bl.a. offentlig transport og i kontorlandskap. Det betyr ikke at dere som ikke kan ta med dere jobben hjem er mindre viktige. Det betyr at sannsynligheten for at flere blir smittet går ned fordi ikke like mange mennesker omgås hverandre ganske lett hver dag. Det er på ingen som helst måte noen nedgradering eller nedvurdering av dere som har jobber i førstelinje, i den skarpe enden. Vi er alle svært takknemlige for at dere gjør jobben deres så bra som dere gjør den. Det er dere som er viktige nå. Alle som kan ta med seg jobben hjem gjør det for at dere og de utsatte menneskene skal få mindre sannsynlighet for å bli smittet. 2
Anonymburker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Jeg tenkte på dette i dag. Tenk på smittefaren det er ved å handle varer som andre mennesker tar på.. Vi tar med oss varer hjem som andrekunder kanskje tar på, og som også de som ekspederer tar på. Potensielt kan det være en enorm smittekilde. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Expandable86 skrev: Jeg tenkte på dette i dag. Tenk på smittefaren det er ved å handle varer som andre mennesker tar på.. Vi tar med oss varer hjem som andrekunder kanskje tar på, og som også de som ekspederer tar på. Potensielt kan det være en enorm smittekilde. Yess. Ikke minst for de som står i kassen som også må ta imot kunder som allerede er i karantene. Synd ikke tanken går på dem. Anonymkode: 2e20c...c73 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men alle prater om det livet å holde seg i karantene. Ikke jeg, jeg må stå i kassen å se folk hamstre inn. Det rare er jo at butikk er jo den største smittekilden akkurat nå! Ikke sykehjemmet. Anonymkode: 2e20c...c73 Ja, det må du, og så må du gjøre alt du kan for å beskytte deg mens du er på jobb. Og når arbeidsdagen din er over må du gå hjem og holde deg hjemme som alle andre. Vi gjør alt dette "til det beste for de fleste", du er i din jobb på butikken slik at folk har mat, jeg er i min jobb på sykehuset slik at de som er blitt syke får behandling og naboen jobber hjemmefra for å begrense smitten. Du og jeg er kanskje mer smitteutsatte enn naboen, ja, men det betyr ikke at vi er valgt ut for å ofres. Ta heller et minutt og tenk at du gjør en viktig jobb, og at du bidrar med det DU kan for å bekjempe denne krisen vi står i. Anonymkode: 6d309...6be 4
Iceman Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig må vi "stå i viruset". Det er vårt bidrag til å opprettholde samfunnet akkurat nå. Alle bidrar etter evne, og det beste de med hjemmekontor kan bidra med akkurat nå er nettopp det: holde seg hjemme, jobbe hjemmefra, og samtidig ta vare på barna slik at de også kan holdes hjemme fra skole og barnehage. Vi bidrar med å behandle de syke, sørge for at folk får handlet poteter og melk, slukker brann og fanger tyver. Det er ikke mer synd på oss enn alle andre akkurat nå, vi drar det samme lasset. Anonymkode: 6d309...6be Butikkansatte trenger strengt tatt ikke stå i dette. De får enda verre luselønn enn oss innenfor de såkalt samfunnskritiske jobbene og de har ikke tilgang på verneutstyr engang. Klesbutikker og slik trenger absolutt ikke holdes åpent. Når det kommer til matbutikker, folk burde ha hamstret seg ferdig nå, hvis ikke får de bruke kolonial. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det må du, og så må du gjøre alt du kan for å beskytte deg mens du er på jobb. Og når arbeidsdagen din er over må du gå hjem og holde deg hjemme som alle andre. Vi gjør alt dette "til det beste for de fleste", du er i din jobb på butikken slik at folk har mat, jeg er i min jobb på sykehuset slik at de som er blitt syke får behandling og naboen jobber hjemmefra for å begrense smitten. Du og jeg er kanskje mer smitteutsatte enn naboen, ja, men det betyr ikke at vi er valgt ut for å ofres. Ta heller et minutt og tenk at du gjør en viktig jobb, og at du bidrar med det DU kan for å bekjempe denne krisen vi står i. Anonymkode: 6d309...6be Enig. Hvem er mest utsatt i denne krisen? Tenker jobbmessig? Anonymkode: 2e20c...c73
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Iceman skrev: Butikkansatte trenger strengt tatt ikke stå i dette. De får enda verre luselønn enn oss innenfor de såkalt samfunnskritiske jobbene og de har ikke tilgang på verneutstyr engang. Klesbutikker og slik trenger absolutt ikke holdes åpent. Når det kommer til matbutikker, folk burde ha hamstret seg ferdig nå, hvis ikke får de bruke kolonial. Det er ikke klesbutikk jeg tenker på. Det finnes butikker som må holdes åpent. Tenk på de da. De må stå der. Uansett "koronakarantene" pasient.. Anonymkode: 2e20c...c73
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 Jobber som brukerstyrt personlig assistent. Vi får stadig høre at vi bare jobber i et serviceyrke og at ordningen må ut av helselovgivningen. Nå kan vi beordres på jobb, for vi er jo helse- og omsorgspersonell og dermed kritiske for andres liv og helse må vite. Anonymkode: 0d6cc...982 1
Iceman Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Hvem er mest utsatt i denne krisen? Tenker jobbmessig? Anonymkode: 2e20c...c73 Alle som jobber innenfor helse og må eksponere seg for nærkontakt med smittede, politi, vektere, og av en eller annen grunn butikkansatte. Jobb og penger er meningsløst om du er død.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Hvem er mest utsatt i denne krisen? Tenker jobbmessig? Anonymkode: 2e20c...c73 Jeg tenker at det ikke er interessant hvem som har jobber som gjør dem mest utsatt. Det skumle med hele denne situasjonen er ikke om du og jeg individuelt sett blir smittet eller syke. Det skumle er om mange blir kritisk syke samtidig, og at helsevesenet ikke har kapasitet til å få behandlet alle. Da vil flere enn nødvendig dø, og det er nettopp det vi prøver å unngå. Hvis du er ung, relativt frisk uten lungesykdom eller nedsatt immunforsvar, så tåler du sannsynligvis greit å gå igjennom en sykdomsperiode. Anonymkode: 6d309...6be
Iceman Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det må du, og så må du gjøre alt du kan for å beskytte deg mens du er på jobb. Og når arbeidsdagen din er over må du gå hjem og holde deg hjemme som alle andre. Vi gjør alt dette "til det beste for de fleste", du er i din jobb på butikken slik at folk har mat, jeg er i min jobb på sykehuset slik at de som er blitt syke får behandling og naboen jobber hjemmefra for å begrense smitten. Du og jeg er kanskje mer smitteutsatte enn naboen, ja, men det betyr ikke at vi er valgt ut for å ofres. Ta heller et minutt og tenk at du gjør en viktig jobb, og at du bidrar med det DU kan for å bekjempe denne krisen vi står i. Anonymkode: 6d309...6be Hvordan skal han/hun gjøre alt man kan for å beskytte seg på jobb hvis arbeidsgiver ikke sørger for smittevernutstyr? 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Butikkansatte er virkelig tøffe. Anonymkode: 698c5...50a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, Iceman skrev: Hvordan skal han/hun gjøre alt man kan for å beskytte seg på jobb hvis arbeidsgiver ikke sørger for smittevernutstyr? Vaske hendene, bruke hansker, holde avstand, bruke ledig til til å vaske kontaktflater, ta av seg ringer og klokke, sette opp håret... Det finnes flere tiltak enn munnbind. Anonymkode: 6d309...6be
Iceman Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Butikkansatte er virkelig tøffe. Anonymkode: 698c5...50a Ingen grunn til at de skal være det. Jeg skjønner hvorfor jeg må på jobb da det er "samfunnskritisk" men de er absolutt ikke det, la de slippe den ekstra risikoen, de er jo helt elendig lønnet. Skjønner også ikke hvorfor Hurtigruten absolutt fortsatt skal gå, de ansatte der er jo ekstremt eksponert og risikerer karantene på trange lugarer med elendige forhold, de burde gå i streik.
Iceman Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vaske hendene, bruke hansker, holde avstand, bruke ledig til til å vaske kontaktflater, ta av seg ringer og klokke, sette opp håret... Det finnes flere tiltak enn munnbind. Anonymkode: 6d309...6be Vaske hendene, bruke hansker, holde avstand, sprit kontaktflater etter HVER kunde har vært borti de OG bruk åndedrettsvern (ikke munnbind, men filtermaske type ffp2-ffp3) OG bruk vernebriller OG bruk vernefrakk OG sett påbud om at alle kunder må i det minste bruke munnbind.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Butikkansatte er virkelig tøffe. Anonymkode: 698c5...50a Enig. Jobbet i helse før, men kjenner virkelig på dette nå, når jeg står i kassen blant alle syke, forkjølte kundene som kommer 😏 Anonymkode: 2e20c...c73
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, Iceman skrev: Vaske hendene, bruke hansker, holde avstand, sprit kontaktflater etter HVER kunde har vært borti de OG bruk åndedrettsvern (ikke munnbind, men filtermaske type ffp2-ffp3) OG bruk vernebriller OG bruk vernefrakk OG sett påbud om at alle kunder må i det minste bruke munnbind. Syntes jeg ser je som den eneste butikk ansatte bruke dette. Hadde bare alle gjort dette så Anonymkode: 2e20c...c73
Anbefalte innlegg