AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Noen som har en teori om det? Er det de med mye penger og god økonomi som gir blanke i anbefalinger og forbud, og reiser på fest og hytta? 🤔 Anonymkode: 6f2f0...109 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Syns egentlig barnefamilier har vært noen desiderte verstinger så langt, uten at økonomi har betydd så mye. Syns også denne gruppen er den desidert med sutrete sammen med unge folk. Anonymkode: 884bd...868 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Jeg føler at de 50 pluss har vert verst! I alle fall i min omgangskrets. Når folk opp i 70 årene med helseproblemer fnyser av dette og ler da kjenner jeg det bobler inni meg av sinne! Anonymkode: 8ab57...966 17
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Etter min erfaring har det vært motsatt, så tror ikke det, nei. Men det med å dra på hytta er det nok flere rike som gjør, fordi det er flere rike som har hytte, så akkurat det er heller praktiske begrensninger. Anonymkode: 23135...ac7 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Her er det de med dårlig økonomi som tar lettest på det. Hjemmeværende mødre som ikke vil jobbe... Anonymkode: f76a2...9ac 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 Etter å ha vært på jobb i dag er det småbarnsforeldre og 70+ som virker å drite i anbefalingene. Håper vi stenger snart. Anonymkode: 91c38...bfd 3
Gjest supernova_87 Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Det har vel med hvem man omgås og kjenner hvem man opplever som bryter reglene. For min del virker det som det er grupper fra alle samfunnslag som bryter anbefalingene. Det gjennomgående er en bagatellisering av alvorligheten sammen med det som virker som "men det er ikke så viktig at JEG bidrar"-holdning.
Daraya Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har bedt mine svigerforeldre om å la være handle og at vi kan gjøre det for dem. De er gretne at vi ikke besøker dem, de vil se barnebarna. At vi gjør det akkurat fordi vi er glad i dem går ikke inn. Enig at de ikke er et spørsmål om fattig eller rik, heller om man er oppegående elle ei. De som har vennetreff skjønner rett og slett ikke at grunnen for stengt skole og barnehage er nettopp at ungene ikke skal omgås. Det oppfører seg strak motsatt hensikten. 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Daraya skrev: Jeg har bedt mine svigerforeldre om å la være handle og at vi kan gjøre det for dem. De er gretne at vi ikke besøker dem, de vil se barnebarna. At vi gjør det akkurat fordi vi er glad i dem går ikke inn. Enig at de ikke er et spørsmål om fattig eller rik, heller om man er oppegående elle ei. De som har vennetreff skjønner rett og slett ikke at grunnen for stengt skole og barnehage er nettopp at ungene ikke skal omgås. Det oppfører seg strak motsatt hensikten. Det er dette jeg har merket og. Det har ikke gått inn. Måtte ringe og be svigermor om å la være å være barnevakt for niesen og nevøen min, som nå skal fortsette å gå i barnehagen fordi mor jobber i helsevesenet. Da får ikke svigerinnen min jobbet kvelds/helgevakter, men svigerforeldrene mine er begge i risikosonen grunnet både sykdom og alder(65+) og vi vil ikke at de skal dø. I tillegg er det stor sannsynlighet for at ungene og svigerinnen min kan bli smittet fortløpende med barnehage og jobb i helsevesenet nå.. Vi lar de forsåvidt ikke komme på besøk til oss heller, selvom vi alle fire i huset er hjemme med hjemmekontor og permittering. Jeg tar faktisk ikke sjangsen på det nå Anonymkode: 88521...aee 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Tror det bunner i intelligens, naivitet og egoisme. Egenskaper rike som fattige har. Anonymkode: c92ae...1de 12
Gjest Familytree Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 Nei. Det er noe mange forskere kaller naturlig tilpasningsevne til å endre og dette blir forstått som en type intelligens nå. Mange fattige mennesker har denne kapasiteten. Bare de forbedrer eller forverrer ikke, men opprettholder statusen. Mennesker med penger foreslår en bedre tilpasning fordi de alltid prøver å forbedre seg, men det er mennesker som ikke har denne kapasiteten, så når miljøet endrer seg drastisk, de vet ikke hvordan de skal svare. De vil tilbake til hvordan alt var før. Alle synes asiater er smartere. Vi kan forstå at det beste eksemplet er Wuhan Great Quarantine. Der folk ble satt i karantene i en hel måned eller mer.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Jeg er fattig og kronisk syk. Ikke det minste redd for viruset, men livredd for regjeringen(e) og deres syke ideer. Dette at det er en "dugnad" og "alle må bidra" er noe de kommer til å bruke når det blir tvangsvaksinering også, sann mine ord. Anonymkode: dee73...4e2 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fattig og kronisk syk. Ikke det minste redd for viruset, men livredd for regjeringen(e) og deres syke ideer. Dette at det er en "dugnad" og "alle må bidra" er noe de kommer til å bruke når det blir tvangsvaksinering også, sann mine ord. Anonymkode: dee73...4e2 Tror du du bor i Nord-Korea? Anonymkode: 038dd...dad 5
Alice123 Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Jeg misstenker at øvre middelklasse+ tar dette med ro, fordi de vet at ting ordner seg for dem uansett. 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du du bor i Nord-Korea? Anonymkode: 038dd...dad Ja? Folk kommer ikke til å få gå på bussen uten å vaksinere seg, skjønner du ikke det? Anonymkode: dee73...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Opplever at "folk flest" tar dette med fatning, med god viten om at selv om dette er krise på systemnivå, fører det ikke til store konsekvenser for de fleste individer. Eneste unntaket er de som jobber i oljebransjen, som i tillegg opplever krasj i oljeprisen og er redde for jobbene sine, og mulighetene til å få ny hvis de mister den de har. De "rike" har derimot tapt store summer som bedriftseiere/aksjeeiere og er redde for å tape mer, og er generelt mer opptatt av det økonomiske aspektet av den pågående krisen. Mao, mitt inntrykk er at de "rike" tar de tyngst. Anonymkode: e55c3...fcc 1
rebony Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Ja? Folk kommer ikke til å få gå på bussen uten å vaksinere seg, skjønner du ikke det? Anonymkode: dee73...4e2 Folk dør, skjønner du ikke det? Så klart må vi vaksineres om dette skal gå over.. Legg vekk konspirasjonene dine, regjeringen vil deg ingenting vondt! 8
Gjest ti10 Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 Vil tro de som er mest vant til å få det som de vil og minst vant til å ta hensyn til andre, er de som ikke tar dette seriøst. Det gjelder liksom ikke dem, men alle andre.
liljene Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 Jeg tror det kommer veldig an på. I går var jeg ute og handla litt småtteri, og så en del 65+ var på kafe. Aner ikke hvilket samfunnslag de var i fra, men ble overraska. Fredag så jeg ei gikk tur med ti unger. Spurte ikke henne om inntekt.🤔 Folk er forskjellige, og vi tar dette ulikt. Folk har sine grunner til å gjøre som de gjør. 4
Anbefalte innlegg