AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Befinner meg i et land som har tatt konsekvensene og satt i gang lock-down. Her er det rikelig med mat på supermarkedene, altså ingen ego-tullinger som hamstrer som gale. Ok, det tar litt tid å handle, siden vi slipper inn bare puljevis og må holde minst en meter avstand til andre kunder og til betjeningen. Men det er rikelig med mat (og dopapir....) . Her holder vi oss innendørs. Kun lov å gå ut for å handle mat, gå på jobb eller lufte hund. Alle butikker som selger annet enn mat er stengt. Alle serveringssteder, alle parker, lekeparker. Alt. Det er ikke lov å krysse kommunegrensene uten spesiell tillatelse. Så Erna, det frister lite å komme "hjem" til Norge akkurat nå. Jeg leser i media om titusenvis som reiser på hytta (tross alle råd), jeg leser om tusenvis som reiser på Systembolaget i Sverige (man har da fri, ikke sant?), jeg leser om "karantene-fester", jeg leser at nordmenn tømmer butikkene for viktige matvarer. Og at det er ingen begrensning i hvor nære folk kan være hverandre, blant annet i hamstregalskapen på supermarkedene. Så Erna - beklager - men jeg føler meg mye tryggere her i et annet land. Er skremt over nordmenns handlemåte i disse krisetider, og skremt over hvor tregt styresmaktene reagerer på dette. Så akkurat nå er Norge "no go zone". Så merkelig det enn måtte høres ut. Kommer nok tilbake etterhvert. Men ikke nå. Anonymkode: f5fc4...220 14
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Det gjør du faktisk rett i. Det er helt håpløst, egentlig er det ingen virkelig grep. Bare på overflaten. Anonymkode: 05b7d...845 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Jeg tror ikke Erna er her inne. Du kan prøve å sende brevet til kontoret hennes. (Ubehagelig å lese andres private brev, selv om det er ved en feil) Anonymkode: ce735...2a4 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Hvilket land er du i ? Dette høres fantastisk ut, er missunnelig for at folk er er så dumme... Anonymkode: 17cc4...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket land er du i ? Dette høres fantastisk ut, er missunnelig for at folk er er så dumme... Anonymkode: 17cc4...3cb Du er missunnelig på at folk er dumme? Hvem er dum her? Anonymkode: 902f7...e16
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Er du så heldig at du bor i Tyrkia? Anonymkode: 902f7...e16
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Det er en ting som er ganske vesentlig og det er om du er turist i dette landet eller om du bor der fast, det er nemlig ingen som har oppfordret utflyttede nordmenn til å reise tilbake til Norge. Anonymkode: b77ee...429
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en ting som er ganske vesentlig og det er om du er turist i dette landet eller om du bor der fast, det er nemlig ingen som har oppfordret utflyttede nordmenn til å reise tilbake til Norge. Anonymkode: b77ee...429 Jeg har norsk adresse og bor offisielt i Norge. Men tilbringer store deler av året i et annet land (lovlig). TS Anonymkode: f5fc4...220
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 Tilstandene du beskriver høres nå ganske like ut som her i Norge. Var innom butikk og apotek tidligere i dag, var ikke mye folk ute og jeg så ikke noen tomme hyller eller noen form for hamstregalskap. På apoteket var det hengt opp masse lapper om å holde avstand fra andre kunder og ansatte, og det ble overholdt at meg og den andre kunden som var på apoteket samtidig. Anonymkode: 5091a...cca
Anbefalte innlegg