Gå til innhold

Hvorfor er det så ille å Handle i Sverige nå??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi får beskjed om å holde oss inne men, mat må vi ha uansett. Hvis jeg går ut av mitt hus, setter meg i bilen og drar til Rema, handler det jeg skal ha i kurven min, betaler og drar rett hjem så er det innafor. Hvis jeg gjør akkurat det samme, men kjører rett over grensen så er jeg en idiot som ikke kan tenke og skjønner ikke at jeg kan spre smitte osv. . Kan noen fortelle meg hvorfor det ene er så mye bedre enn det andre?

Anonymkode: d8948...5b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk sto tett i tett i kø i Sverige i dag. Poenget nå er at folk ikke skal være så nær hverandre at det kan føre til smittespredning! Har sett bilde av at folk sto tett i tett utenfor en butikk før den åpnet. Slik oppførsel er med på å sabotere nasjonal dugnad for å hindre smitte. Hold avstand! Dette er ingen spøk!

Anonymkode: fd0fc...bd1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er enig i den men, akkurat sånn er det i mine lokale butikker om dagen også. I tillegg så er mye tomt

AnonymBruker
Skrevet

Fordi regjeringen vil du skal være hjemme og lære deg norsk grammatikk. Det heter ikke "handle" med stor "H" midt i en setning. Handle er ikke et egennavn.

Anonymkode: 0901e...6d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi regjeringen vil du skal være hjemme og lære deg norsk grammatikk. Det heter ikke "handle" med stor "H" midt i en setning. Handle er ikke et egennavn.

Jeg har ikke skrevet det med stor H heller så kanskje du skal lære deg å se/lese før du påpeker andre sine ikke eksisterende feil!

AnonymBruker
Skrevet

fy faen folk er så dumme i dette landet at jeg begynner å lure på om vi har godt av en utrenskning. Hvis bare idiotene døde kunne vi andre sittet igjen og hatt utmerkede liv. 

TENK Å HA SÅ LITE RESPEKT FOR ANDRES LIV AT DU REISER OVER GRENSA FOR Å BIDRA TIL LITT EKSTRA SMITTE BARE FORDI DU ER KEEN PÅ BILLIG BACON.

HVA FAEN.

Anonymkode: 4347f...0a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet det med stor H heller så kanskje du skal lære deg å se/lese før du påpeker andre sine ikke eksisterende feil!

Les din egen overskrift.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fy faen folk er så dumme i dette landet at jeg begynner å lure på om vi har godt av en utrenskning. Hvis bare idiotene døde kunne vi andre sittet igjen og hatt utmerkede liv. 

TENK Å HA SÅ LITE RESPEKT FOR ANDRES LIV AT DU REISER OVER GRENSA FOR Å BIDRA TIL LITT EKSTRA SMITTE BARE FORDI DU ER KEEN PÅ BILLIG BACON.

HVA FAEN.

Anonymkode: 4347f...0a6A

Åja. Så hvis man drar på rema, meny eller kiwi hele 20 meter før Svenskegrensa så er alt ok, men så fort man kjører 20 meter lenger inn og handler så drar man med seg ekstra smitte???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer mest på hvorfor folk drar over til Sverige nå når krona er så lav? Det er jo dyrere å handle i Sverige enn i Norge nå. 

Anonymkode: 49459...495

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Så hvis man drar på rema, meny eller kiwi hele 20 meter før Svenskegrensa så er alt ok, men så fort man kjører 20 meter lenger inn og handler så drar man med seg ekstra smitte???

Når det er dobbelt så mye folk der, dobbelt så mye trengsel - JA. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer mest på hvorfor folk drar over til Sverige nå når krona er så lav? Det er jo dyrere å handle i Sverige enn i Norge nå. 

Anonymkode: 49459...495

Nope. Krona er så vidt lavere en Sverige sin krone, og når de da i tillegg har halv pris på nesten alt i forhold til i Norge så er det fortsatt mye billigere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er dobbelt så mye folk der, dobbelt så mye trengsel - JA. 

Men, det er jo ikke det. Har du sett matbutikker i Norge i disse dagene eller?? Folk kræsjer jo med handlevognene sine og det er køer ut av butikkene.

• Liker 1
Gjest Truly
Skrevet

Kan ikke bare folk Vente LITT?

Var det slik at ingen hadde hverken dasspapir eller mat hjemme?

Hadde allle handlet som VANLIG, hadde vi spredd oss utover.

Nå ble det tettere køer, mer folk.

Sikker på at de fleste hadde dasspapir og mat ut uka og!

Hadde de fleste rett og slett latt være handle, men spist opp rester hjemme de nesten 14 dagene, så hadde vi dempa smitten!

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får beskjed om å holde oss inne men, mat må vi ha uansett. Hvis jeg går ut av mitt hus, setter meg i bilen og drar til Rema, handler det jeg skal ha i kurven min, betaler og drar rett hjem så er det innafor. Hvis jeg gjør akkurat det samme, men kjører rett over grensen så er jeg en idiot som ikke kan tenke og skjønner ikke at jeg kan spre smitte osv. . Kan noen fortelle meg hvorfor det ene er så mye bedre enn det andre?

Hva er det du ikke forstår? Gå inn på NHI sine sider. Les anbefalingene der. 

Så du pressekonferansen i dag kl 1800? Har du ennå ikke forstått hvor alvorlig dette er? 

Det er viktig at folk nå forflytter seg minst mulig mellom ulike lokalmiljøer. Pga smittefare! Er det så vanskelig? 

Jeg er seriøst bekymret på vegne av nasjonen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, det er jo ikke det. Har du sett matbutikker i Norge i disse dagene eller?? Folk kræsjer jo med handlevognene sine og det er køer ut av butikkene.

Det er en sannhet med store modifikasjoner. Torsdag: Ja. Uten tvil. Fredag er jeg usikker på. I går morges var det bare en håndfull kunder i min asiabutikk. Jeg valgte den fordi den er nærmest og fordi jeg faktisk ikke trodde de hadde noe særlig grønnsaker tilbake på mine 2 nærmeste andre butikker (Kiwi og Rema). 

Anonymkode: dec3a...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Får folk fortsatt dra over grensen for å handle?

Anonymkode: 80599...c0f

AnonymBruker
Skrevet

Stengte grenser for alle land bortsett fra Sverige. I Sverige så har de en helt annen taktikk enn det vi har innført i Norge. Ingen stengte skoler, ingen stans i flytrafikk, mer "business as usual". Så da vil selvfølgelig smittespredningen være mye større der. 

Tenk litt folkens!! https://www.aftenposten.no/verden/i/b52db5/norge-og-danmark-har-stengt-ned-alt-i-sverige-har-de-et-annet-syn

Anonymkode: 80ce7...029

• Liker 2
  • Opprett ny...