Neteas Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Fakta: Hun er 18 år, hjemmeboende, lærling innen helse og jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede. Skal ta fagbrev neste år. Russ i år. Også fakta: Jeg var ferdigbehandlet for kreft for 2,5 år siden. Problemer med leveren pga cellegift (kontroller med blodprøver hver 14.dag), ellers er immunforsvaret mitt på topp igjen. Mitt yngre barn på 13 og jeg har astma. Vi er ikke syke. Skolen til lillebror har et tilfelle med påvist smitte. Samme med lillesøsters skole. Barneskole og ungdomsskole. Bortsett fra det kjenner vi ikke til noen med påvist smitte, selv om tallet for kommunen er nokså høyt. Case: Hun mener hun blir sosialt handicapet av dette. Hennes egne ord. Nå har hun en venninne som har vært i Sverige og handlet for henne i dag. Og nå i kveld/natt har de planer om å kjøre rundt og høre på musikk, snakke og tulle.. innom McDonalds osv, sånn som de pleier. Jeg prøver å nekte henne, pga lillebror og meg selv som er i risikogruppen. Pluss at jeg mener hun har et ansvar som helsepersonell om å unngå smitte så langt det lar seg gjøre. Vet hun er en tenåring, men hun er over 18... Hva pokker er rett?? Diskutert i et par timer nå.. Hun mener jeg er hysterisk, og jeg mener hun er alt for laidback 😩 17
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Du får si til henne at hun gjerne har valgt feil yrke da Og hun får vel ikke betalt hvis hun ikke jobber? Anonymkode: 32408...040 38
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Du har rett, hun er uansvarlig. Jeg ville hvertfall med meg selv visst at jeg hadde gjort alt jeg kunne for å forhindre smitte. Anonymkode: 48b35...a70 36
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 14. mars 2020 Om hun velger å kjøre sitt løp, må hun isoleres fra resten av familien etterpå. Enkelt og greit. Anonymkode: acbdf...628 83
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Jeg hadde søren meg sendt politiet på henne. Og hun skal ha seg jobb i helsevesenet? F F.... Anonymkode: 4ecab...10c 25
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 14. mars 2020 Vet du, her ville jeg faktisk spurt henne hvordan hun kommer til å føle seg hvis du eller lillebroren dør på grunn av at hun er så uansvarlig. Hun trenger å våkne opp! Anonymkode: 1dfd6...684 81
Cinnamondiva Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Vel, hun burde høre på deg synes jeg. De kan vel heller sitte på rommet hennes og prate og tulle der og ikke gå innom plasser. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Hun har definitivt valgt feil yrke.. Anonymkode: 5c017...ea1 16
Neteas Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får si til henne at hun gjerne har valgt feil yrke da Og hun får vel ikke betalt hvis hun ikke jobber? Anonymkode: 32408...040 Har allerede sagt til henne at hun bør holde seg unne helse, ettersom hun ikke evner å respektere dette viruset.. Da sendte hun meg en link til positive ting om corona. Nei, da får hun ikke lønn. Men hun bor så og si gratis, og er ikke avhengig av pengene sa hun.. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 Om hun ønsker å være en egoistisk, umoden liten jente så er det ikke mye du kan gjøre med det annet enn å si det til henne. Oppegående, omsorgsfulle 18 åringer skal ha vett nok til å ta seg sammen når hun vet at mor er såpass utsatt, og lillebror til dels også. Uakseptabel oppførsel. Hun er myndig og burde te seg bedre. Anonymkode: 17362...a02 9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Cinnamondiva said: Vel, hun burde høre på deg synes jeg. De kan vel heller sitte på rommet hennes og prate og tulle der og ikke gå innom plasser. Det hjelper jo ikke å bringe denne venninnen inn i huset. Hun har vært på harryhandel i Sverige og kan ha blitt smittet der! Anonymkode: 1dfd6...684 19
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Neteas skrev: Har allerede sagt til henne at hun bør holde seg unne helse, ettersom hun ikke evner å respektere dette viruset.. Da sendte hun meg en link til positive ting om corona. Nei, da får hun ikke lønn. Men hun bor så og si gratis, og er ikke avhengig av pengene sa hun.. Du får absolutt ta kontroll og si nei. Hva med far i huset? Anonymkode: 32408...040 5
Neteas Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet du, her ville jeg faktisk spurt henne hvordan hun kommer til å føle seg hvis du eller lillebroren dør på grunn av at hun er så uansvarlig. Hun trenger å våkne opp! Anonymkode: 1dfd6...684 Jeg har spurt. Som sagt diskutert i to timer... hun sier at viruset like gjerne kan komme fra andre steder, og at vi i teorien kan være smittet, uten at vi vet det.. og at man må leve mens man lever. Er bare så sinnsykt irritert på henne! 6
Cinnamondiva Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper jo ikke å bringe denne venninnen inn i huset. Hun har vært på harryhandel i Sverige og kan ha blitt smittet der! Anonymkode: 1dfd6...684 Ok. Men da kan de jo sitte ute i Hagen da om de har det 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Skrevet 14. mars 2020 Just now, Neteas said: Jeg har spurt. Som sagt diskutert i to timer... hun sier at viruset like gjerne kan komme fra andre steder, og at vi i teorien kan være smittet, uten at vi vet det.. og at man må leve mens man lever. Er bare så sinnsykt irritert på henne! Unnskyld at jeg sier det, men for en drittunge! Anonymkode: 1dfd6...684 31
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 Jeg stemmer også for at hun ikke får komme inn igjen om hun nå drar ut og tar dette idiotiske valget. Under ditt tak, dine regler. Anonymkode: 17362...a02 31
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Neteas skrev: Jeg har spurt. Som sagt diskutert i to timer... hun sier at viruset like gjerne kan komme fra andre steder, og at vi i teorien kan være smittet, uten at vi vet det.. og at man må leve mens man lever. Er bare så sinnsykt irritert på henne! Man bør leve mens man lever men man behøver ikke forkorte eget liv og ta liv av andre for å leve? Anonymkode: a5252...5b1 21
Neteas Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #19 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du får absolutt ta kontroll og si nei. Hva med far i huset? Anonymkode: 32408...040 Jeg gikk så langt som å be henne pakke sakene sine... så om hun drar ut kommer hun ikke inn igjen. Hardt mot hardt! Ikke noe kontakt med faren. 42
Neteas Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #20 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld at jeg sier det, men for en drittunge! Anonymkode: 1dfd6...684 Ingenting å unnskylde! jeg kalte henne værre ting... 🙈 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld at jeg sier det, men for en drittunge! Anonymkode: 1dfd6...684 2
Anbefalte innlegg