AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Samtlige av mine venninner har fått med seg sine samboere hjem til sitt hjemsted, selv etter mange år hvor de har bodd borte. Ingen har flyttet til sine samboeres hjemsted. Jeg kjenner dette stresser meg, har to gutter selv. Opplever dere dette? Anonymkode: 77c85...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Jeg har også to gutter, og er ikke farmor. Men jeg stresser ikke med det. Jeg har flyttet til min manns hjemsted, er svært god venn med svigermor, og hun forguder barna våre. Jeg kan be henne om hjelp til alt, og hun elsker å få bidra. Min mor har også et nært forhold til sin svigermor. Så alt er mulig. Anonymkode: 7fe7e...c6b 16
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Jeg er ikke farmor, men vokste opp 5 minutter unna farmor, mens mormor bodde ca to timer unna. Har ikke inntrykk av at det er vanligere at par flytter nærmere damas foreldre enn mannens 🤔 Anonymkode: 85442...046 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Det blir nok dessverre ofte sånn Min sønn og svigerdatter har flyttet til hennes hjemsted, i nærheten av hennes foreldre, familie og venner. Litt over en time unna meg. Jeg får derfor sjeldent se og passe barnebarnet. Barnet er snart 3 år og jeg har passet hen 2-3 ganger. Mormor passer barnet stadig vekk. Barnet fortrekker da mormor framfor meg da vi alle er samlet i bursdag f.eks. Anonymkode: f17e4...695 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok dessverre ofte sånn Min sønn og svigerdatter har flyttet til hennes hjemsted, i nærheten av hennes foreldre, familie og venner. Litt over en time unna meg. Jeg får derfor sjeldent se og passe barnebarnet. Barnet er snart 3 år og jeg har passet hen 2-3 ganger. Mormor passer barnet stadig vekk. Barnet fortrekker da mormor framfor meg da vi alle er samlet i bursdag f.eks. Anonymkode: f17e4...695 Det er dette jeg frykter jeg og, og som jeg ofte ser.. Kommer nok til å være veldig forberedt på dette om gutta får seg kjærester fra andre steder, kommer nok alltid til å tenke at de flytter til hennes hjemsted.. Anonymkode: 77c85...8ea 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dette jeg frykter jeg og, og som jeg ofte ser.. Kommer nok til å være veldig forberedt på dette om gutta får seg kjærester fra andre steder, kommer nok alltid til å tenke at de flytter til hennes hjemsted.. Anonymkode: 77c85...8ea Får håpe du er litt heldigere enn meg ❤️ Det er faktisk sårt å ha så lite kontakt med barn og barnebarn. Anonymkode: f17e4...695 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får håpe du er litt heldigere enn meg ❤️ Det er faktisk sårt å ha så lite kontakt med barn og barnebarn. Anonymkode: f17e4...695 Men kommer de ikke på besøk? Ringer? Inviterer deg dit? Kan tenke meg det er sårt. Kan du si det til de? Anonymkode: 77c85...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Veldig vanlig at mannen flytter til dama sitt hjemsted. Ofte har damer et nærere forhold til moren sin også, og mormor blir favoritten. Har en utrolig slitsom svigermor. Legger seg oppi alt, er utrolig stressa og masete. Sender meg mange SMS i uka. Hva skjer da? Jeg blir irritert, og ønsker mindre kontakt. Anonymkode: 9a926...efc 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 Hvis det er en trøst, foretrekker jeg farmor som bor lenger borte. Hun har en helt annen personlighet, og er hyggeligere å være sammen med. Hadde vært greit å ha begge nærme, men hadde bodd nærmere farmor en mormor om det var jeg som fikk velge. Anonymkode: 5b351...871 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 Det er flere faktorer her. Hvilket forhold man har til sine foreldre og hjemstedet. Har man nettverk der? Er det jobb å få, boligpriser som er skapelige? Osv. I min familie er det ingen, hverken døtre eller sønner som har flyttet tilbake dit mor og far bor. Vi har et dårlig familieforhold, og det er ikke jobb å få. Selv om der hadde vært jobb, gode boligpriser og man hadde et lite nettverk, er det ikke sikkert vi hadde valgt hjemstedet mitt fremfor samboers. Og da er det først og fremst pga at min familie ikke er så nær hverandre. Anonymkode: dd5f3...5c5 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men kommer de ikke på besøk? Ringer? Inviterer deg dit? Kan tenke meg det er sårt. Kan du si det til de? Anonymkode: 77c85...8ea Jo, det blir litt besøk, men max 1 gang i mnd. Nå sist ble det to mnd siden jeg så dem. De er travelt opptatt i ukedagene med jobb osv. Så da må vi møtes i helgene. Men de kan ikke bare tenke på meg, de har venner de vil være sammen med i helgene, ting de vil gjøre osv. Alt hadde vært mye enklere om de bodde i nærheten, da kunne man tatt en kjapp tur innom, kanskje hentet i barnehagen osv. Sånt går jo ikke når man bor over en time unna, da må det planlegges. Skal de f.eks på kino, så foretrekker de selvfølgelig barnevakt (mormor) som bor i nærheten. De gidder ikke kjøre en time hver vei for en kinotur f.eks. De sender mye bilder av barnebarnet, men det blir ikke det samme som å være sammen med hen. Anonymkode: f17e4...695
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 Da får du flytte nærmere 😜 Anonymkode: c71fc...269 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da får du flytte nærmere 😜 Anonymkode: c71fc...269 Vet ikke om denne var til meg eller TS, men takk for tipset. Hadde det bare vært så enkelt. Anonymkode: f17e4...695
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Skrevet 14. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig vanlig at mannen flytter til dama sitt hjemsted. Ofte har damer et nærere forhold til moren sin også, og mormor blir favoritten. Har en utrolig slitsom svigermor. Legger seg oppi alt, er utrolig stressa og masete. Sender meg mange SMS i uka. Hva skjer da? Jeg blir irritert, og ønsker mindre kontakt. Anonymkode: 9a926...efc Jo, men det er jo slikt som er vanskelig da. Enten er det for mye SMS, eller så er det for lite... Tror ikke man kritiserer sin egen mor slik.. Anonymkode: 77c85...8ea 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 Jeg er oppvokst på østlandet, hvor mormor og morfar bodde. Pappas familie bodde i trønderlag. Jeg så mormor og morfar ofte, overnattet ukentlig osv, men det var definitivt ekstra stas når vi besøkte/fikk besøk av farmor og farfar, siden vi så de sjelden. Så ikke bekymre deg så veldig! Gjør det beste ut av det - facetime f.eks er jo gull!! Anonymkode: af8af...ea3 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men det er jo slikt som er vanskelig da. Enten er det for mye SMS, eller så er det for lite... Tror ikke man kritiserer sin egen mor slik.. Anonymkode: 77c85...8ea Enig med deg. Anonymkode: f17e4...695 4
Krok1 Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig vanlig at mannen flytter til dama sitt hjemsted. Ofte har damer et nærere forhold til moren sin også, og mormor blir favoritten. Har en utrolig slitsom svigermor. Legger seg oppi alt, er utrolig stressa og masete. Sender meg mange SMS i uka. Hva skjer da? Jeg blir irritert, og ønsker mindre kontakt. Anonymkode: 9a926...efc Nå vet jeg jo ikke hvordan det er hos dere, men tenker fort at dette fort kan skje av de grunnene som blir nevnt her, at hun føler seg utenfor, ekskludert, glemt? Kjenner det igjen selv, ble mer irritert på svigermor enn mamma, selv om spørsmålene var like. Og nå når jeg har 2 gutter selv er jeg også bekymret for om jeg kommer til å bli den forhatte svigermor om jeg viser mitt engasjement for mine sønner familier. Blir det tatt som det, eller som mas? 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men det er jo slikt som er vanskelig da. Enten er det for mye SMS, eller så er det for lite... Tror ikke man kritiserer sin egen mor slik.. Anonymkode: 77c85...8ea Men send SMS til sønnen, da, og ikke til svigerdattera ... 🙄 Anonymkode: 85442...046 13
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 7 minutter siden, Krok1 skrev: Nå vet jeg jo ikke hvordan det er hos dere, men tenker fort at dette fort kan skje av de grunnene som blir nevnt her, at hun føler seg utenfor, ekskludert, glemt? Kjenner det igjen selv, ble mer irritert på svigermor enn mamma, selv om spørsmålene var like. Og nå når jeg har 2 gutter selv er jeg også bekymret for om jeg kommer til å bli den forhatte svigermor om jeg viser mitt engasjement for mine sønner familier. Blir det tatt som det, eller som mas? Hva med å kontakte sønnen sin fremfor svigerdattera? Tror det er mindre sjanse for å bli "forhatt" av svigerdattera da. Anonymkode: 85442...046 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 Fikk en datter for 3 mnd siden, og er det noe jeg virkelig er opptatt av så er det å ikke holde farmoren utafor. Drar vi på besøk til mine foreldre så planlegger vi alltid umiddelbart en tur dit, sender bilder nesten daglig osv. Har en flott svigermor som er like mye besteforeldre som mine foreldre. Bare behandle dine kommende svigerdøttre pent, så går det nok fint ❤️ Anonymkode: 92df0...af8 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå