AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Hei:) Lurer på om det har noen hensikt med dyre serum og daglig bruk av serum, vil de faktisk trekke godt ned i huden å reparere og bygge opp kollagen, eller legger det seg bare på overflaten? Hvordan bruker dere serum for mest effektive og økonomiske måte? Anonymkode: c781b...e8d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Jeg tar forresten dermapen hos hudpleier en gang i måneden. Er det mere nyttig å bruke serum dagene etter dette og droppe resten av dagene om det uansett ikke trekker dypt inn og bygger opp huden, eller er det også effektivt å bruke daglig ellers? Pr nå har jeg tre serumer til gj.snittlig 400 kr pr serum. En flaske holder ca 1,5. Måned så sier seg selv at det blir dyrt. Verdt det om effekten er god og dyptgående i huden men vil heller spare det til etter dermapen behandling og det ikke er like effektivt uten dermapen.. Håper noe skjønner hva jeg mener Anonymkode: c781b...e8d
Roci Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Hvor virksomme/effektive ulike serumer er, kommer jo an på om de inneholder tilstrekkelig konsentrasjon av dokumentert virksomme ingredienser, f.eks. retinoider, aha/bha- syrer, antioksidanter, hyaluronsyre og (enkelte former av) peptider. Hvis du først skal bruke serum, så får du best virkning av å bruke dem jevnlig, men det er ikke sikkert du behøver å bruke dem hver dag. Når det gjelder bruk av serum i kombinasjon med dermapen, vil jeg tro at hudpleieren din kan svare på hva som gir best resultater.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 29 minutter siden, Roci skrev: Hvor virksomme/effektive ulike serumer er, kommer jo an på om de inneholder tilstrekkelig konsentrasjon av dokumentert virksomme ingredienser, f.eks. retinoider, aha/bha- syrer, antioksidanter, hyaluronsyre og (enkelte former av) peptider. Hvis du først skal bruke serum, så får du best virkning av å bruke dem jevnlig, men det er ikke sikkert du behøver å bruke dem hver dag. Når det gjelder bruk av serum i kombinasjon med dermapen, vil jeg tro at hudpleieren din kan svare på hva som gir best resultater. Jeg tenker først og fremst på serumer med hyaluronsyre, peptider, kollagen serum og matrixyl synthe 6. Peptidene og matrixyl synthe 6 er visst bevist skal gi anti age effekt og gjenopprette kollagen. De når dypere i huden gjennom dermapen "hullene" naturligvis, men dermapen skal man ikke ta ofte. Jeg merker jo jeg får mer glødende og jevn hud av serumene mine uansett, men er litt i tvil om den virkelige anti age effekten er sann.. Altså om serumene når inn i dybden på huden og faktisk gjenoppretter kollagen og spenst når de bare brukes utenpå huden. Anonymkode: c781b...e8d
Roci Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker først og fremst på serumer med hyaluronsyre, peptider, kollagen serum og matrixyl synthe 6. Peptidene og matrixyl synthe 6 er visst bevist skal gi anti age effekt og gjenopprette kollagen. De når dypere i huden gjennom dermapen "hullene" naturligvis, men dermapen skal man ikke ta ofte. Jeg merker jo jeg får mer glødende og jevn hud av serumene mine uansett, men er litt i tvil om den virkelige anti age effekten er sann.. Altså om serumene når inn i dybden på huden og faktisk gjenoppretter kollagen og spenst når de bare brukes utenpå huden. Anonymkode: c781b...e8d Hyaluronsyre er først og fremst en skikkelig "fuktmagnet" som binder fuktighet fra omgivelsene til huden og på den måten får linjer og rynker til å framstå som mindre tydelige. Denne effekten er forbigående, men tilstrekkelig fukt er uansett viktig for alle hudtyper bl.a. for å opprettholde hudens egen beskyttelsesbarriere. Når det gjelder collagen, så er molekylene for store til å trenge gjennom huden, så det er nok ganske virkningsløst. Virkningen av peptider er noe forskningen foreløpig ikke er helt enig om, men det er foretatt kliniske studier som viser at de kan ha en viss effekt. Matrixyl er et såkalt signalpeptid, og etter det jeg kan lese meg til, er det denne typen peptider som så langt har vist seg å ha en viss effekt. Andre signalpeptider er bl.a. kobberpeptider og argireline. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå