Gå til innhold

Blir nektet hjemmekontor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en stor bedrift, administrativ stilling. Vi er ca 500 ansatte på lokasjonen,  sitter i åpent landskap, kun ledere har kontorer. Vi blir nektet hjemmekontor fordi bedriften mener det gjør oss mindre effektive...(jobbe på laptop osv) Det vaskes hyppigere, og kantina er stengt. Ellers sitter vi med en meters avstand fra hverandre, har få toaletter. Så stor smitterisiko.

Dette er sikkert ikke ulovlig som jeg har fått med meg, men synes det er spesielt at kollegaer blir nektet hjemmekontor når de har partner i karantene f eks....

Anonymkode: b5d8a...faa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i en stor bedrift, administrativ stilling. Vi er ca 500 ansatte på lokasjonen,  sitter i åpent landskap, kun ledere har kontorer. Vi blir nektet hjemmekontor fordi bedriften mener det gjør oss mindre effektive...(jobbe på laptop osv) Det vaskes hyppigere, og kantina er stengt. Ellers sitter vi med en meters avstand fra hverandre, har få toaletter. Så stor smitterisiko.

Dette er sikkert ikke ulovlig som jeg har fått med meg, men synes det er spesielt at kollegaer blir nektet hjemmekontor når de har partner i karantene f eks....

Om partner er i karantene er hele husstanden i karantene. Da har de ikke lov å gå på jobb og kan straffes med bøter og fengsel. 

Anonymkode: 6ce65...1f4

• Liker 2
Skrevet

Det blir iallefall veldig ineffektivt om flertallet blir smittet. 

Er lederene mindre intelligente siden de ikke forstår det....?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Om partner er i karantene er hele husstanden i karantene. 

Nei, kun partner.

Anonymkode: 62ae0...d4d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper det kommer ut hvilke bedrifter som hadde denne holdningen midt i denne unntakstilstanden, faktisk. Så får vi se hva det gjør med omdømmet! 

Anonymkode: 887c6...811

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om partner er i karantene er hele husstanden i karantene. Da har de ikke lov å gå på jobb og kan straffes med bøter og fengsel

Er dette sant? 

Anonymkode: ba622...5c8

AnonymBruker
Skrevet

De bryr seg ikke om du synes det er ubehagelig å sitte blandt så mange. Man må søke om hjemmekontor, og de fleste får blankt avslag. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt opp.

Anonymkode: 0636f...e92

• Opprett ny...