Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufaglært, men har jobbet i hjemmetjenesten i mange år så har veldig relevant erfaring. Sluttet å jobbe innen helse januar 2019. Jobber nå som lærerassistent på ungdomsskole, men de er nå stengt. Jeg tenkte å høre om jeg kan være en de trenger mtp at jeg har jobbet med eldre og syke i mange år før, og kan både stell, forflytning, stomi, medisiner, og annet som kreves innen helse og er vandt med å jobbe som omsorgsperson. Men jeg er som sagt ufaglært da, er det noen vits i å høre om noen trenger meg nå? Jeg kan jobbe når som helst da samboer er hjemme med barna nå. 

Anonymkode: ea1f6...b3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, spør på lokalsykehus og sykehjem 

Anonymkode: b0477...811

Skrevet (endret)

Det er vel bare å spørre, gjerne nommunen du jobba i sist, evt kommunen du jobber i nå. Alle med helseerfaring trengs nå. 

Endret av petterm
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tenkte å høre med tidligere arbeidssted først. Da gjør jeg det 😊 

Så kan jeg evt høre andre steder også, hvis de er greit bemannet der nå. 

Skrevet

Mange ufaglærte som jobber innenfor helse og gjør en like viktig jobb som de utdannede! 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg har astma så hadde jeg spurt jeg også. Viktig å kunne bidrag når landet er i krise, så takk Ts for at du tenker på hva du kan gjøre i stedet for å flytte på hytta.❤️

Anonymkode: 73be8...285

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt.  I disse tider trengs alt av sjøl den minste kompetanse.   Ut og hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Siden du har relevant erfaring og arbeidssted ikke må bruke mye ressurser på opplæring bør du absolutt melde deg. I første omgang til tidligere arbeidsgiver, så kan du evt snakke med kommunen og lokalsykehus.

Jobber på sengepost på sykehus og flere tidligere ansatte (både assistenter og faglærte som har fått seg nye jobber i annen sektor) har meldt seg «til tjeneste» de siste dagene. 

Takk for at du ønsker å bidra 💕

Anonymkode: af989...b0f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skummelt at ufaglærte får lov til å hold på med  medisiner....

Anonymkode: d6818...4ea

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skummelt at ufaglærte får lov til å hold på med  medisiner....

Anonymkode: d6818...4ea

Bare i hjemmetjenesten, og så er medisinene ordnet av sykepleiere eller kommer ferdig i dosepack. Vi deler dem bare ut, men har medisinkurs for å få lov til det. Så ikke noe skummelt med det 😊 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Sånne som deg 💗💗💗

Anonymkode: fc211...94e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig 👌

Anonymkode: 63ccf...dbf

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, petterm skrev:

Det er vel bare å spørre, gjerne nommunen du bobba i sist, evt kommunen du jobber i nå. Alle med helseerfaring trengs nå. 

Tett i nesa??? :jepp:

Anonymkode: d552a...3ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...