AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Dere med astma? Er dere hjemme nå eller går dere på jobb? Jeg føler for å holde meg hjemme i minst 2 uker nå? Enn dere? Anonymkode: 91a4c...425
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Ifølge kinesiske forskere er ikke astma ett av risikofaktorer. Jeg lever som vanlig. Anonymkode: 5dc25...4d1 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Finnes vaksine mot lungebetennelse. Den burde astmatikere allerede ha tatt Anonymkode: f0941...3d1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Jeg har ett fam medlem ca 70år med ganske alvorlig astma. Får ofte lungebetennelse etter forkjølelser etc. Reagerer på ALT! Dette fam medlemmet er på bedringens vei med korona nå og sier at det slettes ikke var så ille (for henne), og at hun har vært verre ved vanlig influensa.. så man trenger ikke være super engstelig, det går somregel bra. Anonymkode: 3bbac...2c7 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ifølge kinesiske forskere er ikke astma ett av risikofaktorer. Jeg lever som vanlig. Anonymkode: 5dc25...4d1 Det er bra å høre... men jeg trodde dette viruset kan ramme lungene ganske hardt... Så skjønner ikke helt det 😕 Anonymkode: c8a6d...3fc 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ett fam medlem ca 70år med ganske alvorlig astma. Får ofte lungebetennelse etter forkjølelser etc. Reagerer på ALT! Dette fam medlemmet er på bedringens vei med korona nå og sier at det slettes ikke var så ille (for henne), og at hun har vært verre ved vanlig influensa.. så man trenger ikke være super engstelig, det går somregel bra. Anonymkode: 3bbac...2c7 Jeg er engestelig for et familiemedlem med ganske alvorlig astma, så jeg bare lurte på om du kan fortelle litt mer. Vet du noe om lungekapasiteten hennes til vanlig? Anonymkode: 2f53e...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Finner ingen klare, ensbetydende råd for astmatikere. Men jeg vet at jeg har moderat til alvorlig astma og har store problemer uten alle medisinene. Derfor holder jeg meg nesten bare hjemme. Pådrar meg ofte bronkitt og infeksjoner og tar ingen sjanser. Anonymkode: 0df0c...f31 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes vaksine mot lungebetennelse. Den burde astmatikere allerede ha tatt Anonymkode: f0941...3d1 Det har jeg aldri fått råd om. Anonymkode: 0df0c...f31 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg aldri fått råd om. Anonymkode: 0df0c...f31 Ikke jeg heller. Jeg får til tider lett bronkitt så er bekymret for dagens situasjon. Å nå er lagrene snart tomme. https://www.budstikka.no/koronavirus/lagrene-tommes-for-viktig-vaksine-mot-lungebetennelse-na-blir-det-rasjonering/573278!/ TS Anonymkode: 91a4c...425 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ett fam medlem ca 70år med ganske alvorlig astma. Får ofte lungebetennelse etter forkjølelser etc. Reagerer på ALT! Dette fam medlemmet er på bedringens vei med korona nå og sier at det slettes ikke var så ille (for henne), og at hun har vært verre ved vanlig influensa.. så man trenger ikke være super engstelig, det går somregel bra. Anonymkode: 3bbac...2c7 Det er helt utrolig... og den personen er 70 år? Tenker på de som gikk bort idag (2 dødsfall) og det sto at de begge var eldre.. Lurer da på hva slags underliggende sykdommer som øker risikoen for å dø av dette? De sa jo lunger var en av de.. Det jeg synes er skummelt med dette viruset, det virker så uforutisigbart hos noen... 😕 Anonymkode: c8a6d...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det er helt utrolig... og den personen er 70 år? Tenker på de som gikk bort idag (2 dødsfall) og det sto at de begge var eldre.. Lurer da på hva slags underliggende sykdommer som øker risikoen for å dø av dette? De sa jo lunger var en av de.. Det jeg synes er skummelt med dette viruset, det virker så uforutisigbart hos noen... 😕 Anonymkode: c8a6d...3fc 70 år er ikke så gammelt da. Mer enn 56 prosent av de døde i Italia var over 80 år gamle for eksempel. Anonymkode: 2f53e...1e7
Frk.rosa Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 Har astma og nedsatt lungekapasitet, jobber i helsevesenet, men går på jobb som normalt Jobber i bolig, så vi har de samme beboerene å forholde oss til hver eneste dag
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 Hva er det dere snakker om? Det står at de med lungesykdom er i risikogruppen på på fhi sine sider, og på astma- og allergi forbundet dine sider har de skrevet helt tydelig at astma ER en lungesykdom, og at astmatikere derfor er i risikogruppen. Jeg har et barn med astma, og vi holder oss hjemme. Anonymkode: d1e9d...ed2 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har moderat til alvorlig astma, med medisiner så fungerer jeg, men er aldri symptomfri. Jeg tar vanlig influensavaksine, men har aldri blitt rådet til å ta mot lungebetennelse. Jeg har aldri hatt influensa eller lungebetennelse. Jeg tåler en vanlig forkjølelse dårlig, blir veldig tungpusten og hoster mye. Så tør ikke å tenke på hvordan jeg kan reagerer på verre sykdommer. Jeg tar alltid forholdsregler og gjør også det nå. Jeg går ut når jeg må (har hjemmekontor), men holder meg unna folk. Anonymkode: ea028...917 2
rebony Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 Moren min har astma og er helsepersonell, hun har fått beskjed om å holde seg hjemme. Ved vanlige influensa blir hun utrolig dårlig og får store vansker med å puste, dersom hun får corona kan det bli enda verre. Folk med astma er absolutt i risikogruppa da dette viruset angriper lungene og de allerede har «dårlige» lunger. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #17 Skrevet 24. april 2020 Jeg har astma og får vaksinen. Fikk nettopp vite at de har den på lager igjen i apotekene Anonymkode: 1b0ce...4cc
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #18 Skrevet 24. april 2020 På 14.3.2020 den 22.22, AnonymBruker skrev: Finnes vaksine mot lungebetennelse. Den burde astmatikere allerede ha tatt Anonymkode: f0941...3d1 Jeg har alvorlig astma, men har kun blitt rådet til å ta influensavaksine. Kan du si noe mer om påstanden din? Anonymkode: 04b30...988 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #19 Skrevet 24. april 2020 Jeg var svært plaget med astma i barndommen, men nå i voksen alder er jeg ikke lenger avhengig av å ta medisiner hver dag. Får anfall i ny og ne, og kanskje litt hyppig pneumoni, men ellers merker jeg lite. Jeg er likevel ganske skeptisk til dette med astma og covid-19, og stoler ikke helt på hva som blir sagt. Føler det er forferdelig lite forsket på i forhold til andre risikofaktorer som diabetes og høyt blodtrykk. Dessuten vet man jo aldri nøyaktig hvor syk man blir, og det kan jo tenkes at selv sykdommer man har "vokst fra seg" kan forverres. Men jeg drar på jobb da, og jeg jobber i helsevesenet, så er utsatt uansett. Det får bare stå til, tenker jeg. Må jo uansett handle og ellers eksistere i samfunnet, så faren for smitte er alltid til stede, liksom. Anonymkode: 2fa57...25c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #20 Skrevet 24. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var svært plaget med astma i barndommen, men nå i voksen alder er jeg ikke lenger avhengig av å ta medisiner hver dag. Får anfall i ny og ne, og kanskje litt hyppig pneumoni, men ellers merker jeg lite. Jeg er likevel ganske skeptisk til dette med astma og covid-19, og stoler ikke helt på hva som blir sagt. Føler det er forferdelig lite forsket på i forhold til andre risikofaktorer som diabetes og høyt blodtrykk. Dessuten vet man jo aldri nøyaktig hvor syk man blir, og det kan jo tenkes at selv sykdommer man har "vokst fra seg" kan forverres. Men jeg drar på jobb da, og jeg jobber i helsevesenet, så er utsatt uansett. Det får bare stå til, tenker jeg. Må jo uansett handle og ellers eksistere i samfunnet, så faren for smitte er alltid til stede, liksom. Anonymkode: 2fa57...25c Du burde jo ha fått vaksine, tenker jeg Anonymkode: 1b0ce...4cc
Anbefalte innlegg