AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 Høyrevridde kapitaleiere kan vel ikke kreve at staten skal komme med støtteordninger til privat næringsliv? Ville ikke dette bli dobbeltmoralsk? Dersom bedriften ikke overlever kriser, har den da rett til å kunne drive? Survival of the fittest, eller innse at liberalisme kun fungerer for kapitalistene i økonomiske oppgangstider? Anonymkode: 61b25...fa2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 Ikke på grunn av corona, men på grunn av tiltakene. Nei, det er ikke fortjent. Det var ikke bedriftene som plutselig endret premissene. Her mener jeg Halvorsens gullkort må frem igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er vel bare fortjent dersom sjefen har hamstret etter dratt på hytta Anonymkode: 129e8...25c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Del Skrevet 14. mars 2020 De som unndrar skatt på finurlige måter, fortjener det ja. De burde ikke vente å få noe fra staten. Anonymkode: f328b...6ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg driver en liten bedrift med noen få ansatte, som trolig vil slite veldig fremover. Og ja - vi har ikke en veldig robust økonomi i foretaket, nettopp fordi vi er små og relativt nyoppstartede. Det tar tid å bygge seg stabile. Likevel er vi veldig viktig for de ansatte vi har (hvor nav må ta over 60% av lønnen hvis vi legger ned), og vi bidrar med skatt, mva og arb.avg til samfunnet. Så det er jo absolutt i alles interesse at vi overlever! Anonymkode: 230b9...709 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Del Skrevet 14. mars 2020 Fortjent? Herregud. Jeg synes veldig synd på alle dette går økonomisk utover, og priser meg lykkelig for at jeg er sikret i min jobb. Anonymkode: 92e74...cba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Del Skrevet 14. mars 2020 TS, hvis du tror at hele Norges næringsliv består av høyrevridde kapitaleiere, tar du grundig feil. De fleste norske bedrifter er små bedrifter, og selv de som driver godt i normale tider, kan få skikkelig trøbbel nå. Noen bedrifter er faktisk pålagt å stenge, f.eks. frisører. Men husleie, strømregning m.m. forsvinner ikke selv om de ansatte permitteres. Anonymkode: 543cc...b7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Del Skrevet 14. mars 2020 Ikke fortjent. Men mange bedriftseiere er ikke så veldig løsningsorientert og er litt sytete: "Buhu, ingen kommer å butikken min som selger unødvendig dyre designerklær! Nå går jeg konkurs! Stakkars meg!". Når alt snus på hodet i et samfunn, endrer behovene seg, men det er jo ikke sånn at folk ikke vil trenge noe fremover. Mange kan egentlig legge om drift. Det er alt mange nye behov som alt har begynt å dukke opp. Anonymkode: 06e26...b95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 14. mars 2020 #9 Del Skrevet 14. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høyrevridde kapitaleiere kan vel ikke kreve at staten skal komme med støtteordninger til privat næringsliv? Ville ikke dette bli dobbeltmoralsk? Dersom bedriften ikke overlever kriser, har den da rett til å kunne drive? Survival of the fittest, eller innse at liberalisme kun fungerer for kapitalistene i økonomiske oppgangstider? Anonymkode: 61b25...fa2 Det virker som om det er så viktig ta de rike at du helt glemmer de tusenvis av vanlige folk som blir permittert og kanskje mister jobben. Det sier egentlig alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg