AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 Hvorfor kan ikke vi bare utsette skole nå istedenfor å studere hjemme? Ta for eksempel fri i 1måned, og ta noe av sommerferien og studere da? For oss blir det utrolig vanskelig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å studere hjemme med 2 små barn. Mannen må ute å jobbe. Han kommer hjem i 6-tida på kvelden. Og da er jeg utrolig sliten etter å ha vært sammen med 2små. Dem er oppe senest kl. 7 på morgen. Hvordan kan jeg ta 30 studiepoeng slik? Vi har prosjekter, innleveringer osv. Og det er tunge ingeniør emner Anonymkode: a0fd4...911 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 Du får ta kontakt med studieplassen din. De fleste studenter har ikke barn og verden kretser ikke rundt deg. Anonymkode: e2e6b...faa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg er enig, men ingenting man får gjort med det. Jeg er sykepleier og studerer fulltid(!). Klarer ikke konsentrere meg nå, dette halvåret kommer til å gå dit hønen sparker. Dessverre. Anonymkode: ae257...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Del Skrevet 14. mars 2020 Fordi dette vil bli langvarig. Fram til sommeren, kanskje lengre. Ved å ha digital undervisning blir det mulig for studentene å ta eksamen. Alternativet er at et helt semester går tapt. Hvis det er noen trøst - jeg underviser på et universitet og er i samme skvis som deg, med små barn hjemme. Aner ikke hvordan jeg skal få det til å fungere. Anonymkode: 1677b...ea6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 Kan du ikke konte eksamen og ta det neste semester? Anonymkode: cf0c2...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Del Skrevet 14. mars 2020 Studerer 100% jeg også. Helt umulig å få gjort noe med barn på 1 og 3 år hjemme. Tenker egentlig å bare gi opp studiene, for jeg ser ingen lys i denne tunnelen og er helt avhengig av å lese minst 35 timer i uka. Er så sliten om dagen at jeg gjerne sovner når barna legges klokken 19.30. Anonymkode: 52ff7...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke konte eksamen og ta det neste semester? Anonymkode: cf0c2...159 Jeg er ikke ts, men vil uansett svare. Om jeg kontoer kommer jeg ikke inn på videre studie til høsten. Dvs hele studieforløpet mitt stopper opp. Ikke får jeg jobb heller (søkt alt av jobber i 2 år) og akter ikke å gå på sosialstønad ett år pga konting Anonymkode: 52ff7...30a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Del Skrevet 14. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke konte eksamen og ta det neste semester? Anonymkode: cf0c2...159 Jeg kan konte, men da har jeg 6 eksamner til høsten😐 er ikke lett med så små barn. Ts Anonymkode: a0fd4...911 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Del Skrevet 14. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studerer 100% jeg også. Helt umulig å få gjort noe med barn på 1 og 3 år hjemme. Tenker egentlig å bare gi opp studiene, for jeg ser ingen lys i denne tunnelen og er helt avhengig av å lese minst 35 timer i uka. Er så sliten om dagen at jeg gjerne sovner når barna legges klokken 19.30. Anonymkode: 52ff7...30a Skal prøve og lese skikkelig på 1 av fagene, og konte resten. Kanskje ta et ekstra år for å skrive bacheloroppgaven. Ikke gi opp😊 Anonymkode: a0fd4...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg holder på med siste innspurt på Masteroppgaven, den viktigste delen av oppgaven. Og skal jobbe, være lærer for yngstemann og skrive oppgave. Har lyst til å bare sove meg igjennom dette her. Anonymkode: f50a6...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg tror det er viktig at man forsøker å opprettholde så mye som mulig som normalt i disse tider. De aller fleste studenter har ikke barn, og såfremt studiestedene klarer å få til gode løsninger for eksamen, tror jeg eksamen blir avholdt som tenkt. Men det betyr samtidig at noen faller utenom. Det tror jeg studiestedene prøver å lage løsninger for. De som underviser har også problemer med å få hjemmekontor og barnepass til å gå opp. Jeg tenker at man bør prøve å få gjort det man kan, og satse på en løsning for resten. For min del blir det å fokusere på færre emner, men jeg vil heller få gjennomført to eksamener, enn å ikke få gjort noe. Anonymkode: 21f24...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Del Skrevet 15. mars 2020 Fordi vi ikke vet hvor lenge dette vil vare. Ved å gi alle fri en måned forskyver vi også sensur, ferieavvikling etc, samt at de med barn gjerne må ha barna ute av barnehage på sommeren. Staten krever at vi skal sørge for undervisning til tross for situasjonen. Tenk også på studenter uten barn, de har et behov nå for å opprettholde rutiner og ha digital sosial omgang. Det positive som kan komme ut av dette er jo at du får mer digital undervisning i fremtiden. Anonymkode: c5cf4...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg