AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Hei. Jeg er sykepleierstudent og ferdig utdannet til sommeren. Jeg har vært i praksis på et sykehus, og ledelsen på avdelingen spurte om jeg kunne jobbe som sykepleier (med en autorisert sykepleier i ryggen) siden det er krise på avdelingen på grunn av corona. lederen sa hun hadde fått dispensasjon til å ansette studenter til dette formålet. Bør jeg kreve litt bedre lønn enn en sykepleierstudent normalt ville hatt (som ikke har noe sykepleieransvar) eller har jeg bare krav på vanlig lønn, selv om jeg tar ansvar for sykepleie oppgaver som å henge opp antibiotika, gå med medisiner, utføre prosedyrer som sykepleier egentlig skal gjøre osv. Blir et betydelig mer ansvar for meg, siden jeg «bare» er student Anonymkode: 9887e...59e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Så lenge du har en «sykepleier i ryggen» så fungerer ikke du som sykepleier. Da vil du i bunn og grunn fungere som helsefagarbeider. Dét er noe du kunne krevd. Faglønn. Anonymkode: 83e35...6dd 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er sykepleierstudent og ferdig utdannet til sommeren. Jeg har vært i praksis på et sykehus, og ledelsen på avdelingen spurte om jeg kunne jobbe som sykepleier (med en autorisert sykepleier i ryggen) siden det er krise på avdelingen på grunn av corona. lederen sa hun hadde fått dispensasjon til å ansette studenter til dette formålet. Bør jeg kreve litt bedre lønn enn en sykepleierstudent normalt ville hatt (som ikke har noe sykepleieransvar) eller har jeg bare krav på vanlig lønn, selv om jeg tar ansvar for sykepleie oppgaver som å henge opp antibiotika, gå med medisiner, utføre prosedyrer som sykepleier egentlig skal gjøre osv. Blir et betydelig mer ansvar for meg, siden jeg «bare» er student Anonymkode: 9887e...59e Så vidt jeg vet får sykepleierstudenter veldig mye høyere lønn etter 120 studiepoeng...? Anonymkode: 66842...52e
boblevann Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Jeg anbefaler deg virkelig å undersøke dette med NSF Student. Høres veldig rart ut at du får fullt medisinansvar som student? Lønn er også et vanskelig tema. Sjekk det ut med forbundet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå