Gå til innhold

Nyfødt baby covid-19 syk i England

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ringte korona tlf for å bli testet, har hatt tørrhoste og feber i ca 1 uke nå, er gravid i uke 21+ har kreft og astma, men NEIDA får ikke lov til å testes. Må vel være forberedt på det verste..

Anonymkode: 975ea...997

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ringte korona tlf for å bli testet, har hatt tørrhoste og feber i ca 1 uke nå, er gravid i uke 21+ har kreft og astma, men NEIDA får ikke lov til å testes. Må vel være forberedt på det verste..

Er absolutt ingen grunn til å teste deg. Hold deg hjemme i karantene - og ta kontakt om du blir alvorlig syk. Blir du alvorlig syk får du selvfølgelig hjelp.

Anonymkode: caf6c...008

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En test hjelper deg ikke i det hele tatt. Hjelp får du først når du får problemer med å overleve grunnet dårlig pust feks. Nå har de ikke mulighet til å prioritere noen...

Anonymkode: 95380...511

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan de testet. I prinsippet kan viruset stamme fra mors avføring/slimhinner hvis barnet ble født vaginalt. Hvis barnet ble forløst ved keisersnitt vil jeg tro de har tatt prøver både fra fostervann og baby. Finner bare medieartikler om det, ikke medisinsk informasjon om dette tilfellet. 

Anonymkode: 2ac32...029

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En test hjelper deg ikke i det hele tatt. Hjelp får du først når du får problemer med å overleve grunnet dårlig pust feks. Nå har de ikke mulighet til å prioritere noen...

Anonymkode: 95380...511

Skal sies at jeg såvidt får puste og har hesepust i lungene, det hørte hun som tok tlf, kommenterte at "shit du hadde ille hoste!" Altså hvem er det som kan testes da? Regjeringen vil i alle fall ikke la flere nordmenn bli født her i landet skjønner jeg!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke første. I wuhan ble en nyfødt frisk uten noen behandling. Ikke lest noen rapporter/statistikk om dødsfall under 9 år.

Anonymkode: 71f49...c3e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at jeg såvidt får puste og har hesepust i lungene, det hørte hun som tok tlf, kommenterte at "shit du hadde ille hoste!" Altså hvem er det som kan testes da? Regjeringen vil i alle fall ikke la flere nordmenn bli født her i landet skjønner jeg!

Hvis du blir innlagt blir du testet. 

Anonymkode: 2ac32...029

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor føler du egentlig at du trenger den testen? Du skal uansett være isolert nå, og hvis du trenger helsehjelp så får du det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med barn på sykehus. 
Det er ikke forbundet spesiell risiko for barn, selv ikke nyfødte/spedbarn, unntaket kan være ekstremt premature med umodne lunger.

Anonymkode: 59834...5e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager? Bor du i England også?

Du er gravid og har kreft? Stakkars, dette får du bare klage på , skal jo ikke være sånn!

Anonymkode: 54899...804

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor føler du egentlig at du trenger den testen? Du skal uansett være isolert nå, og hvis du trenger helsehjelp så får du det

Skal jo følges opp da man har risikosvangerskap, og jeg får jo ikke reist noe sted for å bli fulgt opp pga dette! Skal jeg aldri bli fulgt opp dette svangerskapet da? Nei vettu hva. Er ingen som har sagt jeg skal være i karantene, om regjeringen mener alle i detta landet skal isoleres så får de komme å si det til de som tror de kan være syke også da.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager? Bor du i England også?

Du er gravid og har kreft? Stakkars, dette får du bare klage på , skal jo ikke være sånn!

Tror du jeg kødder eller?! Kjenner at det er folk som deg som er grunnen til at detta landet går i dass. Hvor har du ifra at jeg bor i England?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tror du jeg kødder eller?! Kjenner at det er folk som deg som er grunnen til at detta landet går i dass. Hvor har du ifra at jeg bor i England?

Du kom liksom å kuppet tråden med meg-meg-meg her. Folk reagerer kanskje litt på det.

Anonymkode: 34f7e...eb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har jeg sagt galt? Jeg bare antok at du bodde i England siden tråden omhandlet en baby i England.

Er visst noen nordmenn som bor i England på dette forumet og antok at du var en av de, sorry.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal jo følges opp da man har risikosvangerskap, og jeg får jo ikke reist noe sted for å bli fulgt opp pga dette! Skal jeg aldri bli fulgt opp dette svangerskapet da? Nei vettu hva. Er ingen som har sagt jeg skal være i karantene, om regjeringen mener alle i detta landet skal isoleres så får de komme å si det til de som tror de kan være syke også da.

Det er gått ut med den informasjonen via media. De kan vel ikke kontakte 5mill+ direkte....

Alle skal følge reglene uansett luftveissykdom nå. Får du behov for innleggelse tester de deg da.

Før da.spiller det ingen trille.mens du er i isolasjon hjemme om der er korona, influensa eller forkjølelse du har. Du skal unngå å smitte andre. 

• Liker 1
Skrevet

Noen som vet noe mer om hvordan denne babyen har det nå??😔

AnonymBruker
Skrevet

Det tristeste er at moren er plassert på isolat og adskilt fra babyen sin. 😭 Ingen morsmelk og hudkontakt. 😭 Og så viktig som amming er i slike kriser! 😭

Anonymkode: e0986...c51

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tristeste er at moren er plassert på isolat og adskilt fra babyen sin. 😭 Ingen morsmelk og hudkontakt. 😭 Og så viktig som amming er i slike kriser! 😭

Anonymkode: e0986...c51

Hvorfor det når begge er smittet? Og hvordan vet du dette?

(Mange av oss har klart oss helt fint uten å amme altså, så akkurat det er nok ikke verdens undergang.)

Anonymkode: 6d462...eff

• Liker 2
  • Opprett ny...