Gå til innhold

Mannen i karantene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke helt på rådene som gis. Mannen er i karantene for han var vært i kontakt med en som er smittet, vil det si at hele familien skal i karantene? Jeg har ikke samvittighet til å gå utafor huset, spør av nysgjerrighet.

Anonymkode: 2a577...d9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvsagt er alle i karantene.

Anonymkode: 5d9fe...f52

• Liker 1
Skrevet

Nei, fhi gikk tilbake på dette. Kun din mann er i karantene. Se på fhi.no for oppdaterte råd 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Samme situasjon her. Jeg i karantene og ikke mannen.

Anonymkode: af0d8...da7

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei. Samme situasjon her. Jeg i karantene og ikke mannen.

Å, så flott, da hjelper jo det jævla mye hvis du er smitta. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Forbanna skrev:

Å, så flott, da hjelper jo det jævla mye hvis du er smitta. 

Vær heller sint på fhi

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

FHI endret sine anbefalinger, men her ønsker kommunenen at man allikevel er i karantene hvis andre i familien er i karantene. Så kan jo være greit å sjekke din kommunes hjemmesider også.

Anonymkode: a4903...eb1

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vær heller sint på fhi

Det går faktisk an å utvise normal fornuft også. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset er det bare jeg som er i karantene. Kommunen har bekreftet at det bare er jeg som er i karantene. Ikke mannen og våre 3 barn.

Anonymkode: 6bd68...882

• Liker 1
Skrevet

Om jeg hadde vært i lignende situasjon hadde jeg selv holdt meg hjemme i karantene. Du bor sammen med en smittet, og er derfor ekstremt utsatt. Selv om du ikke har symptomer selv, kan du drasse rundt på viruset, som igjen kan smitte andre. 

Dette er jo helt håpløst av FHI. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her i huset er det bare jeg som er i karantene. Kommunen har bekreftet at det bare er jeg som er i karantene. Ikke mannen og våre 3 barn.

Anonymkode: 6bd68...882

Så hvordan hjelper det, hvis du er smitta? Så har mann og barn sleivet seg rundt og smittet andre uansett?

• Liker 1
Skrevet
Just now, Rant said:

Om jeg hadde vært i lignende situasjon hadde jeg selv holdt meg hjemme i karantene. Du bor sammen med en smittet, og er derfor ekstremt utsatt. Selv om du ikke har symptomer selv, kan du drasse rundt på viruset, som igjen kan smitte andre. 

Enig. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Rant said:

Han er ikke smittet, kun vært i kontakt med en som er smittet.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler de karantene-reglene ikke er helt til å bli klok på. Faren min var nødt til å ta seg en dagstur til München i forbindelse med jobb (kort tid før Tyskland (Bayern + Nordrhein-Westfalen) kom på utbredt-lista), og det ble fort veldig forvirrende. På torsdag fikk han først beskjed om at kun han skulle i karantene, og kort tid senere ny beskjed om at mamma og storebror også måtte i karantene. På fredag ettermiddag fikk de beskjed om at det kun var pappa som skulle i karantene likevel, men senere på kvelden skulle de plutselig i karantene igjen fordi pappa er blitt snufsete. 😵

Anonymkode: fa82a...e75

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Rant said:

Karantene = potensielt smittet

isolat = smittet

Anonymkode: 58c7b...519

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Hvorfor tror du han er i karantene? Fordi han KAN være smittet ettersom han har vært i kontakt med en som er smittet. Jeg gir meg ende over.

Er det noen som fortsatt lurer på hvorfor Norge er landet i verden med flest smittede i forhold til innbyggertall, bortsett fra Italia? Naut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i karantene etter utenlandstur og mannen jobber i ambulansen.. 

Anonymkode: be76e...ffb

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Uansett. Risikoen for å være smittet, og derfor smitte andre er tilstedet. Hold deg selv i karantene frem til han får bekreftet om han er smittet. 

• Opprett ny...