Gjest allergiker Skrevet 13. juni 2005 #1 Del Skrevet 13. juni 2005 Hva sier man da? Har hatt en allergi i mange år, men får ikke lenger medisiner jeg er avhengig av på blå resept fordi jeg ikke har fått påvist noen allergi. Det er dyrt å kjøpe medisiner til full pris... Altså må jeg ha en utredning for å få påvist det. Men legen vet ikke hvor jeg skal henvises. Hun har fått en henvisning i retur fordi jeg ble henvist til en barneavdeling... Så hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest datta Skrevet 13. juni 2005 #2 Del Skrevet 13. juni 2005 det første du kan gjøre er å late som du er en gizze basse... så kan du rulle tre ganger ned trappa ... etter det kan du hoppe bortover som en frosk ville ha gjort. så kan du ta en extreme make over sånn at du ligner på en SPItt mutt. så ordner alt seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gaja ii Skrevet 13. juni 2005 #3 Del Skrevet 13. juni 2005 herremingud! du finner deg en annen lege!! For ei blåst dame! :evil: eller så kan du spørre hos astma og allergiforbundet. virker som om de er ganske flinke folk. http://www.naaf.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allergiker Skrevet 13. juni 2005 #4 Del Skrevet 13. juni 2005 det første du kan gjøre er å late som du er en gizze basse... så kan du rulle tre ganger ned trappa ... etter det kan du hoppe bortover som en frosk ville ha gjort. så kan du ta en extreme make over sånn at du ligner på en SPItt mutt. så ordner alt seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allergiker Skrevet 13. juni 2005 #5 Del Skrevet 13. juni 2005 herremingud! du finner deg en annen lege!! For ei blåst dame! :evil: eller så kan du spørre hos astma og allergiforbundet. virker som om de er ganske flinke folk. http://www.naaf.no/ Tusen takk for hjelpen. Tror jeg heller følger ditt råd enn datta`s.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 14. juni 2005 #6 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei, jeg har det samme som deg, allergi/astma symptomer, men ingeting påvist. Men jeg får da medisin for det? Høres ut som en skikkelig sær lege? Hvis du har funnet noe som hjelper mener jeg? Jeg ble henvist til en lungespesialist, som fant ut hva jeg trengte av medisiner! Jeg har fått ett annet liv! Selv må jeg bruke 3 forskjellige medisiner for å holde meg "normal" året rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. juni 2005 #7 Del Skrevet 14. juni 2005 jeg har allergiske reaksjoner året rundt, men verst nå på våren og sommeren, virkelig ille!! uten allergipiller fungerer jeg rett og slett ikke. men jeg slår heller ikke ut på blodprøver. spurte legen min hva det kunne komme av, og han svarte det at når du tar blodprøve, så slår det ut dersom den allergiske reaksjonen er i hele kroppen. man kan altså ha lokale reaksjoner selv om man ikke slår ut på vanlige allergiprøver. vet ikke legen din at man kan være allergisk selv om man ikke slår ut, da burde du seriøst bytte lege!! kroppen din forteller deg at du har allergiske reaksjoner, ikke blodprøver. jeg spurte til og med legen min om det var mulig å innbille seg allergi, altså innbille seg så godt ta kroppen faktisk viser symptomer..... siden jeg ikke slår ut... han lo bare, for det var ikke mulig. å innbille på seg rennende øyne, tett nese, trange bihuler og groggy hals? nei, det kan man ikke innbille seg på seg. men han vil sende meg videre til høsten, det er ett legesenter eller noe på ullevål som har spesialisert seg på astma, allergi og lungesykdommer. disse skal visst ha alt mulig av muligheter til å teste videre. man kan også slå ut på rip-prøver selv om man ikke slår ut på blodprøver, så det kan være verd å få testet også. Men det skal visst ikke gjøres i høysesongen for det du tror du reagerer på. det er ihvertfall tull av legen din å ikke gi deg medisin på blå resept bare fordi du ikke slår ut, jeg slo ikke ut nå sist, men legen min jobber likevel for å finne allergimedisiner som virker best mulig for meg. for siden jeg ikke slår ut, så må vi prøve oss frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 14. juni 2005 #8 Del Skrevet 14. juni 2005 Aline: Du høres ut som meg.. Jeg prøvde meg også frem, og de medisinene jeg bruker i dag, gjør meg symptomfri. Disse bruker jeg nå hver dag året rundt: - Singulair - Aerius - Nasonex (nesespray) Det er disse 3 sammen som hjelper meg. Kutter jeg en av dem, blir jeg like ille igjen! Jeg har testet negativt på både blodprøver og rip-tester! Men legen tar meg heldigvis på alvor fordet ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. juni 2005 #9 Del Skrevet 14. juni 2005 Hva er Singulair? bruker aerius jeg og, men har fått blåresept på Nasacort nesespray og zaditen øyedråper. har ikke fått hentet de ut enda da, så jeg har ikke fått prøvd. blir heldigvis også tatt seriøst. allergipillene alene hjelper litt, uten blir jeg ødelagt. men føler ikke at de er nok alene, sliter likevel mer en jeg liker, så det blir interessant å prøve øyedråper og nesespray også. hadde vært deilig å vært symptomfri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 14. juni 2005 #10 Del Skrevet 14. juni 2005 Singulair er en ganske ny medisin fikk jeg høre av spesialisten. Den er for symptomer på allergi/astma, men som ikke er påvist. Den er driiitdyr, men jeg har heldigvis fått den på blå resept! Spør legen din om den.. Gull verdt! Er den sammen med de andre som ga meg ett nytt liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. juni 2005 #11 Del Skrevet 14. juni 2005 hmm... er det piller eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 14. juni 2005 #12 Del Skrevet 14. juni 2005 hmm... er det piller eller? Jepp, piller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. juni 2005 #13 Del Skrevet 14. juni 2005 hmm... leste litt kjapt om det (for kjapt tro?) og det ser ut som om det skal være vanskelig å få på blå resept... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 14. juni 2005 #14 Del Skrevet 14. juni 2005 hmm... leste litt kjapt om det (for kjapt tro?) og det ser ut som om det skal være vanskelig å få på blå resept... Å? Det kjenner jeg ikke til. Jeg fikk de ihvertfall på blå resept. Står det hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. juni 2005 #15 Del Skrevet 14. juni 2005 hmm... nei, det var visst refusjon det, og jeg orket ikke lese alt. det er jo en astmamedisin, så det var masse greier om astma voksen og barn og litt legeterminologi.... :oops: skal se hvordan det jeg har fått virker, så skal jeg høre med ham om det dersom jeg ikke er bedre av det jeg allerede har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 14. juni 2005 #16 Del Skrevet 14. juni 2005 Ja, det ville jeg hørt om var jeg deg! Lykke til til både deg og trådstarter :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allergiker Skrevet 14. juni 2005 #17 Del Skrevet 14. juni 2005 Problemet mitt er ikke at jeg ikke får blå resept hos legen, det var på apoteket de stoppet resepten, fordi det ikke var påvist noen allergi. Hvordan de kan si det vet jeg ikke. Legen ble overrasket når jeg sa hva som hadde skjedd. Resepten var på Cyrtec, om det har noe å si. Allergien min, hvis det er det er, utarter seg ved at jeg klør over hele kroppen. Det starter på ett punkt, og brer seg over hele huden, slimhinner og over alt. Kan klø til jeg kreperer av det, det hjelper ikke. Det kjennes som det klør innenfor huden på en måte... Det eneste som hjelper er å ta antihistaminer som f.eks. cyrtec. Jeg bruker det daglig, i perioder om sommeren tar jeg to om dagen. Jeg har også kløe på øynene om sommeren, men de andre symptomene har jeg hele året, og jeg har hatt det slik i minst tolv år. Husker ikke nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. juni 2005 #18 Del Skrevet 14. juni 2005 Meld dere inn i Astma- og allergiforeningen og ta kontakt med likemannstjenesten der, da får dere gode tips om hvordan dere kan gå fram hvis dere ikke blir hørt av fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. juni 2005 #19 Del Skrevet 14. juni 2005 :o det er det frekkeste jeg har hørt!!! :o apotek som setter seg over din private lege og bestemmer at de medisinene han har skrevet ut til deg, får du ikke????? det der har de vel ikke lov til? Det er legen din som vet om din helsetilstand, ikke ett apotek med masse forskjellige mennesker som overhode ikke kjenner deg eller dine symptomer!! her hadde jeg virkelig reagert mot apoteket, og om de ikke hører på deg, ville jeg bedt legen om å ta kontakt med de slik at du får medisinen din! jeg har ikke påvist allergi, det apoteket som nekter meg å hente ut medisin min lege skriver ut til meg, kommer til å få alt det helvete jeg er i stand til å skape for dem før de gir meg medisinene legen min og jeg mener er rett for meg å bruke!!! ærlig talt!! hadde blitt rasende jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allergiker Skrevet 14. juni 2005 #20 Del Skrevet 14. juni 2005 :o det er det frekkeste jeg har hørt!!! :o apotek som setter seg over din private lege og bestemmer at de medisinene han har skrevet ut til deg, får du ikke????? det der har de vel ikke lov til? Det er legen din som vet om din helsetilstand, ikke ett apotek med masse forskjellige mennesker som overhode ikke kjenner deg eller dine symptomer!! her hadde jeg virkelig reagert mot apoteket, og om de ikke hører på deg, ville jeg bedt legen om å ta kontakt med de slik at du får medisinen din! jeg har ikke påvist allergi, det apoteket som nekter meg å hente ut medisin min lege skriver ut til meg, kommer til å få alt det helvete jeg er i stand til å skape for dem før de gir meg medisinene legen min og jeg mener er rett for meg å bruke!!! ærlig talt!! hadde blitt rasende jeg! Men en blå resept er ikke en vanlig resept. Jeg får medisinene, spørsmålet er jo om trygdekontoret skal dekke deler av utgiftene, eller om jeg må dekke alt selv. Jeg har jo forklart det til legen, og reglene er visst strengere nå enn før. Men jeg kan jo prøve å be legen skrive ny blå resept, prøve et annet apotek og se om det går der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå