Gå til innhold

Norge er blitt et "fengsel"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke tenker over det, men vi bor i et "fengsel" nå. Samtidig kommer hele samfunnet til å knekke sammen. Økonomien kommer til å bli trangere og trangere for de fleste. Fattigdom vil ramme veldig mange. Hvor mange kommer til å klare å vise sin solidaritet ila ett år? Ikke mange. 

Jeg tror hele Europa går til helvete. Vent og se! 

Anonymkode: 9e1c0...dbd

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det minner mye om 2.verdenskrig, bare uten bomber og skyting.

Anonymkode: 1c6e4...6f4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sant nok, men prøv å ta en dag om gangen og ikke ta alt det innover deg akkurat nå. Alle er i samme båt. Krisemaksimering tjener ingen. Hva annet kan man gjøre enn å holde seg i ro, avvente og avlede tankene med en god bok eller en serie. 

Anonymkode: a09c9...583

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags fengsel? Du står da fritt til å gjøre hva du vil. Sove lenge, game, se på tv-serier, gå tur ute, bare å kose seg! Nydelig tid.

Anonymkode: e97af...6cf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvis alle bare holder seg hjemme er det over om to uker. Men nei, folk skal både hit og dit og driter fullstendig i myndighetenes råd. Neste tiltak kommer til å bli portforbud hvis ikke befolkningen snart viser seg tilliten verdig og tar dette alvorlig uten lovpålegg.

Anonymkode: 3d291...ce6

• Liker 21
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som ikke tenker over det, men vi bor i et "fengsel" nå. Samtidig kommer hele samfunnet til å knekke sammen. Økonomien kommer til å bli trangere og trangere for de fleste. Fattigdom vil ramme veldig mange. Hvor mange kommer til å klare å vise sin solidaritet ila ett år? Ikke mange. 

Dette gjelder langt fra bare Norge du. Men du tenker bare meg, meg, meg? 

• Liker 13
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis du tar bort det som faktisk var ille med 2. verdenskrig så kan du vel kanskje sammenligne det. 

• Liker 6
Skrevet

Fullstendig overreagering spør du meg, basert på det som er blitt opplyst om farene ved sykdommen 😱

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, LeneXCII said:

Fullstendig overreagering spør du meg, basert på det som er blitt opplyst om farene ved sykdommen 😱

Sykdommen er ikke så skummel. Å gå personlig konkurs på grunn av tiltakene er.

Anonymkode: 09c35...81b

• Liker 5
Gjest Villfisker
Skrevet

Dette er en situasjon som rammer hele verden, ikke bare Norge. Når folk bryter karantenen, må vi friske unngå folk for å ikke selv bli smittet. Hørte faktisk en dritt fortelle det på telefonen, da jeg luftet ut på balkongen. Da ble jeg sint.

Skrevet

Litt perspektiv hadde vært fint. Bare litt! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis alle bare holder seg hjemme er det over om to uker. Men nei, folk skal både hit og dit og driter fullstendig i myndighetenes råd. Neste tiltak kommer til å bli portforbud hvis ikke befolkningen snart viser seg tilliten verdig og tar dette alvorlig uten lovpålegg.

Anonymkode: 3d291...ce6

Hvordan i all verden skulle det vært over om to uker hvis alle holder seg hjemme?? Tror du det er så lett å få bukt med? 

Anonymkode: b815e...c33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er kanskje ikke skummel for DEG, nei! For eldre og syke mennesker kan den være dødelig, og den tar knekken på helsevesenet hvis den får utvikle seg fort. Det er derfor disse tiltakene er satt i gang. At enkelte ikke kan skjønne dette!

Anonymkode: b92e3...a73

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi er blitt mer isolert for en periode og ja økonomien vil nok tanke endel, men.

Tror faktisk at det kan være godt for oss som samfunn å få ta en liten reality check.

1) Offentlig administrasjon er for stor, her kan vi fint kutte ned kraftig.

2) Ved lav kronekurs så blir eksport industrien mer konkurranse dyktig.

3) Ved stor arbeidsledighet så vil en forhåpentligvis få flere arbeidsinnvandrere til å reise hjem.

4) Husprisene vil forhåpentligvis gå ned til et litt mer edruelig nivå. (For de som allerede eier vil ikke dette være et problem siden det er 1:1)

5) Det kan bli slutt på at en vare koster mindre i våre naboland enn i Norge, siden nordmenn vil bli mer prisbevisste. (Er ingen grunn til at f.eks ett kjøkken som koster 10 000 sek skal koste 30 000 nok)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jmf svigerforeldrene mine som var i slutten av tenårene når 2'dre verdenskrig så er det ikke sammenlignbart.

Anonymkode: 18832...460

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, LeneXCII skrev:

Kanskje for deg men for de av oss som er i faresonen, om vi blir smittet, så er det reelt.

Kanskje jeg er sær men jeg ønsker at mine yngste barn skal få slippe å måtte vokse opp med bare en forelder og at de eldste skal slippe å bli foreldreløs i ung alder. Vet beklageligvis hvordan det er selv siden jeg tidelig ble foreldreløs selv.

• Liker 6
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler er skummelt.

Heldigvis har vi et godt utbygd velferdssystem og er et land som har penger på bok, er mange andre land hvor innbyggerne er langt dårligere stilt.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje for deg men for de av oss som er i faresonen, om vi blir smittet, så er det reelt.

Kanskje jeg er sær men jeg ønsker at mine yngste barn skal få slippe å måtte vokse opp med bare en forelder og at de eldste skal slippe å bli foreldreløs i ung alder. Vet beklageligvis hvordan det er selv siden jeg tidelig ble foreldreløs selv.

Hvor mange år må jeg isolere meg fordi du er i faresonen? Meg, meg, meg!!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Villfisker skrev:

Tydeligvis. Hadde alle holdt seg hjemme, hadde smitten bremset kraftig. Kina begynner faktisk å få kontroll, fordi de tok saken på alvor.

Hadde de tatt det alvorlig fra dag 1 så hadde vi neppe vært i dagens situasjon. Så no cred til Kina.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"de har det for bra i fengsel i Norge!!!"

Anonymkode: 8f12a...2a9

• Liker 6
  • Opprett ny...