Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å si at isolasjon er kjipt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, isolasjon brukes i Norge vanligvis som straff. Fengsel. Der man ikke kan møte andre fysisk, ikke kan gå på trening, cafe, drive med hobby osv. Nå settes voksne og barn i fengsel. Forskjell på ordentlig fengsel og situasjonen nå er at man vet når man slipper ut av fengselet. Man vet ikke hvor lenge man blir isolert nå. Hvor lenge det er forventet at man jobber fullt hjemmefra med full effektivitet samtidig som man underviser barna og aktiviserer dem hele dagen. 

Hvorfor er det ikke lov å klage på dette og få ut steamet? Hvorfor skal man være glad for det? 

Anonymkode: d2f8e...684

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke lov? Hører ikke annet enn klaging. Men er det nødvendig? De fleste synes vel dette er kjipt, det er likt for alle (som faktisk gjør som de skal), og blir ikke bedre av syting. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal alle plutselig gå ut når det er epidemi? Klarer ikke folk å holde seg isolert i noen dager? 

Anonymkode: a8e9e...2fb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å si. 

Anonymkode: 7c8f8...159

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal alle plutselig gå ut når det er epidemi? Klarer ikke folk å holde seg isolert i noen dager? 

Anonymkode: a8e9e...2fb

Det er ikke det jeg skriver. Slutt å vrenge på ting. For øvrig er det vanligvis ingen landsomfattende karantene hvert år når det er influensaepidemi. 

• Liker 2
Gjest AnonGangerTo
Skrevet (endret)

Feil tråd. 

Endret av AnonGangerTo
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det er lov å si og jeg skjønner at det er kjipt. Men for meg som kronisk syk som har vært ufrivillig isolert og i en karantenelignende situasjon i årevis er det litt komisk. Jeg vet heller ikke når jeg "slipper ut", for alt jeg vet er det aldri. Men som sagt, jeg har full forståelse for at det er en vanskelig situasjon. 

Anonymkode: 2f870...c10

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er noen dans på roser, men jeg kjeder meg heller hjemme enn å spre smitte til noen som kan dø av viruset.

Anonymkode: dd604...b25

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er noen dans på roser, men jeg kjeder meg heller hjemme enn å spre smitte til noen som kan dø av viruset.

Det er heller ikke det som jeg snakker om.

AnonymBruker
Skrevet

Det klages over karantene. Ikke isolasjon. De i karantene får lov å lufte bikkja, gå tur, de er ikke låst inne. Det de ikke får lov til er å gå på by’n, ta kollektivt, generelt bevege seg der de vil komme i nærheten av andre mennesker.

Anonymkode: 1984d...7ff

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig for oss som ikke kan dra hjem fordi vi må jobbe doble vakter..vært på jobb 100 t denne uken og vi har bare kommet til lørdag, men sånn er det! Ta seg sammen litt for felleskapet eller? Er så drittlei sutring!!

Anonymkode: aab73...cb2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, isolasjon brukes i Norge vanligvis som straff. Fengsel. Der man ikke kan møte andre fysisk, ikke kan gå på trening, cafe, drive med hobby osv. Nå settes voksne og barn i fengsel. Forskjell på ordentlig fengsel og situasjonen nå er at man vet når man slipper ut av fengselet. Man vet ikke hvor lenge man blir isolert nå. Hvor lenge det er forventet at man jobber fullt hjemmefra med full effektivitet samtidig som man underviser barna og aktiviserer dem hele dagen. 

Hvorfor er det ikke lov å klage på dette og få ut steamet? Hvorfor skal man være glad for det? 

Du høres ut som en bortskjemt drittunge. Tenke litt på andre eller. 

Anonymkode: aab73...cb2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan du lufte din frustrasjon. Men denne "isolasjonen" kan neppe sammenlignes med fengselsisolasjon. Du har internett, TV, familie, osv. I fengsel har fangene i isolasjon flaks om de har en notatblokk og tegnestifter. Og jeg tror ikke det hjelper om de vet at dommen er over om ti år. Folk går bokstavelig talt fullstendig bananas og begynner å kaste bæsj på vaktene etter et par uker. Om noe, så kan vi nå alle reflektere over hvor hardt det må suge å sitte i fengsel, og sørge for å ikke gjøre noe kriminelt så vi havner der selv.

Anonymkode: 74946...e7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å leve som vanlig? Ta litt hensyn og vask henda, livet i Oslos gater er så og si som vanlig. Utepilsvær i dag!

Anonymkode: 7c29e...702

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det klages over karantene. Ikke isolasjon. De i karantene får lov å lufte bikkja, gå tur, de er ikke låst inne. Det de ikke får lov til er å gå på by’n, ta kollektivt, generelt bevege seg der de vil komme i nærheten av andre mennesker.

Anonymkode: 1984d...7ff

Jeg kan ikke gå på jobb, på besøk, ungene kan ikke leke med noen. Og vi er ikke en gang i karantene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke det som jeg snakker om.

Det var jo akkurat det du sutret over.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke gå på jobb, på besøk, ungene kan ikke leke med noen. Og vi er ikke en gang i karantene. 

Men dere kan finne på ting sammen. Gå en tur i skogen, se på film, bake osv. 

(Jeg syns ærlig talt det er litt fantasiløst å begynne og sutre etter ett par dager...) 

Endret av Nerine_
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjør jeg også, men jeg synes jo det er kjipt likevel. Det må være lov. Det betyr ikke at jeg ikke synes det er riktig i den situasjonen vi er i nå. Men hele situasjonen er jo kjip.

Anonymkode: c2fb7...d5c

• Liker 1
Skrevet

Er så satans lei sånne egoistiske sutrefjols som TS. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Klart man har lov å til å klage over at man blir "innestengt" på ubestemt tid. Men vi har da tilgang til tv, netflix, viaplay, internett, dataspill, bøker, mobil og Ipad. Så man har da nok å fordrive tiden med. I fengsel så har man ikke fri tilgang på dette. 

Samboeren kan ikke gå jobb og barna kan ikke gå på skolen, og vi er ikke satt i karantene en gang. Men selv om vi ikke er i karantene og barna har "fri" fra skolen, så skal vi gå minst mulig ut i ukene framover og trenger vi påfyll av mat, så kan vi få det levert på døren vår.

Endret av Kittykat
  • Liker 1
  • Opprett ny...