AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Hei. Jeg mistenker på ingen måte at det er noe galt med barnet i magen, men er allikevel litt nervøs for at jeg skal få beskjed om at hjertet ikke slår på TUL i uke 12 (neste uke). Jeg har fortsatt kvalme hver dag, samt diverse andre lettere symptomer. Dette er første graviditet, så jeg har aldri mistet før. Spørsmålet er egentlig om dere som fikk beskjed om at fosteret var dødt på TUL/UL fortsatt hadde symptomer på det tidspunktet? Hadde dere noen som helst mistanke om at noe var galt? Anonymkode: 0d53e...bf6
~Capricorn~ Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Vi fikk se at det var liv på UL i uke 11+5. Da vi kom på UL 14+4 var han død. Ingen mistanker. Var fortsatt kvalm og trøtt.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 9 minutter siden, ~Capricorn~ skrev: Vi fikk se at det var liv på UL i uke 11+5. Da vi kom på UL 14+4 var han død. Ingen mistanker. Var fortsatt kvalm og trøtt. Kan jeg spørre hvorfor du var på TUL to ganger før OUL med så kort mellomrom? Trodde det "vanlige" var at man tar privat UL en gang rundt uke 12 og deretter OUL i uke 18. Ts. Anonymkode: 0d53e...bf6
~Capricorn~ Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvorfor du var på TUL to ganger før OUL med så kort mellomrom? Trodde det "vanlige" var at man tar privat UL en gang rundt uke 12 og deretter OUL i uke 18. Ts. Anonymkode: 0d53e...bf6 Fordi jeg da var 37år, og skulle vært 38år ved termin. Så jeg fikk tilbud om KUB-test (fosterdiagnostikk). Men bor et stykke vekke fra et av de sykehusene som utfører denne testen, og må da bli henvist av lokalsykehuset. Og da blir det en kjapp UL så de ser at det er et (eller flere) levende foster, før de sender den henvisningen. Så det ble oppdaget at han var død da vi kom bort på den undersøkelsen.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Jeg hadde fortsatt symptomer, ja. Oppdaget dødt foster på ul 10+4 i første svangerskap, og uke 8 i neste. Tredje graviditet var jeg på (privat) ul 5 ganger før oul fordi jeg var så nervøs. Anonymkode: a1555...b58
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 11 minutter siden, ~Capricorn~ skrev: Fordi jeg da var 37år, og skulle vært 38år ved termin. Så jeg fikk tilbud om KUB-test (fosterdiagnostikk). Men bor et stykke vekke fra et av de sykehusene som utfører denne testen, og må da bli henvist av lokalsykehuset. Og da blir det en kjapp UL så de ser at det er et (eller flere) levende foster, før de sender den henvisningen. Så det ble oppdaget at han var død da vi kom bort på den undersøkelsen. Ok, takk for svar. Ts. Anonymkode: 0d53e...bf6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Var på ordinær ultralyd, alt var bra, frisk og levende baby. To uker etterpå på svangerskapskontroll hos legen fant han ikke hjertelyd, og på UL ble det fastslått at hjertet ikke slo lenger. Merka ingenting. Hadde morkaka foran så hadde ikke begynt å kjenne noe særlig liv enda. Anonymkode: b95bf...983
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå