Populært innlegg rebony Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 14. mars 2020 Jeg jobber i et stort varehus, trodde ikke vi kom til å ha så mange kunder i disse tidene og håpet nesten på at vi bare skulle stenge butikken, men neida her er det haugevis av mennesker hver eneste dag! De siste dagene har folk hosta meg i trynet, betalt med kontanter og ikke vist noe som helst hensyn når det kommer til 1m-grensa. Ja, vi bruker hansker og vi vasker kassene osv hele tiden, men det er garantert at jeg blir smittet om jeg forsetter å dra på jobb. Jeg er livredd og føler ikke det er verdt å risikere livet mitt samt å risikere livet til alle rundt meg (også familiemedlemmer som er i risikogruppa) hver eneste dag for å jobbe i en jævla unødvendig butikk, ingen trenger å kjøpe pynteputer og gardiner nå! Kommer til å ringe sjefen neste uke og si at jeg ikke kommer på jobb, selv om jeg ikke er syk, jeg nekter å ofre flere liv så folk skal få handle shit de ikke har bruk for, shit som kan vente til denne krisen har roet seg.. Til alle dere som drar på kjøpesenteret eller i andre butikker nå (som ikke er matbutikker): Dere er så fuckings egoistiske!!!! HOLD DERE HJEMME! Er så dritt lei av at folk ikke tar dette viruset på alvor, den unødvendige shoppingen din kan vente! Dere kan være smittebærere selv om dere ikke har symptomer! Vis hensyn til andres liv og hold dere hjemme! Kan ikke forstå at treningssentre og frisørsalonger holdes stengt, men store kjøpesentre får lov til å ha oppe?! Det er helt idiotisk. Steng ALT som ikke er livsnødvendig å ha åpent, det er ikke verdt å risikere enda flere menneskeliv for dette her.. Jeg kommer til å holde meg hjemme, for jeg nekter å være med på å potensielt spre dette drittet videre, jeg vil ikke ha det på min samvittighet. 55
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Valget ditt blir da å miste jobben. Anonymkode: 3f22c...7ce 22
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Enig i at folk skal holde seg hjemme! Er du i risikosone? Hvis nei, trenger du i hvert fall ikke å være veldig redd ❤️ Anonymkode: c2ca7...654 2
rebony Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Valget ditt blir da å miste jobben. Anonymkode: 3f22c...7ce Mister heller jobben enn livet. 26
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, rebony skrev: Mister heller jobben enn livet. Men da tar du det valget og står for det. Ingen tvinger deg på jobb. Anonymkode: 3f22c...7ce 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Jeg er helt enig med TS. hvorfor stenger man alt folk kan samles på, unntatt kjøpesenter? MÅ man kjøpe seg nye sko eller klær nå? vi blir utsatt hver eneste dag, med livet som innsats. Anonymkode: 46a12...88d 28
rebony Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Men da tar du det valget og står for det. Ingen tvinger deg på jobb. Anonymkode: 3f22c...7ce Var det ikke nettopp det jeg sa? Budskapet med innlegget mitt var at idiotene som tror det er ok å dra på butikk for å handle unødvendige ting burde tenke seg om 2 ganger. 17
Cinnamondiva Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Skjønner deg veldig godt. Shopping og slikt kan vente til den verste epidemien er over. Mat er mer nødvendig. 15
Trikken Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 Det er åpent for at bedrifter ikke skal gå konkurs, og når epedemien er over dkal folk kunne returnere til jobb og hverdag. men det burde være satt inn flere tiltak. 13
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, rebony skrev: Var det ikke nettopp det jeg sa? Budskapet med innlegget mitt var at idiotene som tror det er ok å dra på butikk for å handle unødvendige ting burde tenke seg om 2 ganger. Det kommer de til å gjøre uavhengig om du går på jobb eller ikke. Det er ikke deg personlig de oppsøker. Anonymkode: 3f22c...7ce
Trikken Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, simsmachop skrev: Er du i en risikogruppe? Trenger ikke være i en risikogruppe for å spre smitte... 14
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 Hvis alle butikker blir stengt, så blir nødvendigvis de ansatte permittert...ikke så lett å leve på 62% av lønna Anonymkode: 49413...623 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Skrevet 14. mars 2020 Skjønner at det er kjipt hvis folk er så hensynsløse at de hoster deg opp i ansiktet ... Men jeg er glad for at butikkene er åpne, måtte kjøpe ny PC fordi den gamle gikk dukken og ingen PC intet hjemmekontor ... Kan tenke meg at det er andre liknende situasjoner, så det er ikke nødvendigvis bare mat man MÅ å kjøpe nå. Anonymkode: c545e...d28 17
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 Grunnen til at ikke alt er stengt enda er jo fordi vi skal ha en hverdag å gå tilbake til etterpå også. Vi gjør det beste ut av det, følger tiltak og håper de fleste av oss har en jobb når dette er over. Anonymkode: 27e45...60a 11
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Skrevet 14. mars 2020 Forstår deg så utrolig godt ts! Eneste butikken på kjøpesenter jeg virkelig vil ha åpen er Normal, for der har de ting jeg oftest trenger... Anonymkode: fa686...e28 6
rebony Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #17 Skrevet 14. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Hvis alle butikker blir stengt, så blir nødvendigvis de ansatte permittert...ikke så lett å leve på 62% av lønna Anonymkode: 49413...623 Synes ikke penger skal gå over menneskeliv jeg da, men det er kanskje bare mitt synspunkt?.. Har spart opp nok penger til at jeg skal klare meg godt uten jobb i noen måneder. 6
Maleficenta Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 16 minutter siden, rebony skrev: Jeg jobber i et stort varehus, trodde ikke vi kom til å ha så mange kunder i disse tidene og håpet nesten på at vi bare skulle stenge butikken, men neida her er det haugevis av mennesker hver eneste dag! De siste dagene har folk hosta meg i trynet, betalt med kontanter og ikke vist noe som helst hensyn når det kommer til 1m-grensa. Ja, vi bruker hansker og vi vasker kassene osv hele tiden, men det er garantert at jeg blir smittet om jeg forsetter å dra på jobb. Jeg er livredd og føler ikke det er verdt å risikere livet mitt samt å risikere livet til alle rundt meg (også familiemedlemmer som er i risikogruppa) hver eneste dag for å jobbe i en jævla unødvendig butikk, ingen trenger å kjøpe pynteputer og gardiner nå! Kommer til å ringe sjefen neste uke og si at jeg ikke kommer på jobb, selv om jeg ikke er syk, jeg nekter å ofre flere liv så folk skal få handle shit de ikke har bruk for, shit som kan vente til denne krisen har roet seg.. Til alle dere som drar på kjøpesenteret eller i andre butikker nå (som ikke er matbutikker): Dere er så fuckings egoistiske!!!! HOLD DERE HJEMME! Er så dritt lei av at folk ikke tar dette viruset på alvor, den unødvendige shoppingen din kan vente! Dere kan være smittebærere selv om dere ikke har symptomer! Vis hensyn til andres liv og hold dere hjemme! Kan ikke forstå at treningssentre og frisørsalonger holdes stengt, men store kjøpesentre får lov til å ha oppe?! Det er helt idiotisk. Steng ALT som ikke er livsnødvendig å ha åpent, det er ikke verdt å risikere enda flere menneskeliv for dette her.. Jeg kommer til å holde meg hjemme, for jeg nekter å være med på å potensielt spre dette drittet videre, jeg vil ikke ha det på min samvittighet. Forstår deg. Folk trenger kun å handle viktige ting nå. Ikke dill og dall 3
Maleficenta Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det er kjipt hvis folk er så hensynsløse at de hoster deg opp i ansiktet ... Men jeg er glad for at butikkene er åpne, måtte kjøpe ny PC fordi den gamle gikk dukken og ingen PC intet hjemmekontor ... Kan tenke meg at det er andre liknende situasjoner, så det er ikke nødvendigvis bare mat man MÅ å kjøpe nå. Anonymkode: c545e...d28 Men da kan de butikkene være åpne. Nille og bikbok kan fint stenge 6
rebony Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #20 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skjønner at det er kjipt hvis folk er så hensynsløse at de hoster deg opp i ansiktet ... Men jeg er glad for at butikkene er åpne, måtte kjøpe ny PC fordi den gamle gikk dukken og ingen PC intet hjemmekontor ... Kan tenke meg at det er andre liknende situasjoner, så det er ikke nødvendigvis bare mat man MÅ å kjøpe nå. Anonymkode: c545e...d28 PC kan man kjøpe fra komplett.no, de har automatiserte roboter og du ville hatt PCen utenfor døra om 3 dager. 13
Anbefalte innlegg