Gå til innhold

Har fylt 18år men føler meg fortsatt som ungdom og ikke voksen. Er det noe galt med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fylte 18 år 4 dager siden på onsdag men jeg føler meg ikke voksen? Hvorfor det? Jeg har litt sånn mini ekstestensiell krise. Er det noen som har tips på hvordan føle seg voksen? Jeg vet det er litt sånn tullete å gruble over dette når det er så mye koronastyr, men kanskje dette blir en avkobling en liten stund?

Anonymkode: 88cee...dc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slapp helt av, du kommer til å føle deg som ungdom til du er nærmere 30 :)

Anonymkode: 8ae61...2df

• Liker 4
Skrevet

Jeg følte meg ikke voksen før slutten av tyveåra ;) Det er ikke noe mål i seg selv det altså! Tror først jeg begynte å nærme meg følelsen når jeg hadde hus, mann, og vi planla barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følte det samme inntil jeg ble 30.

Anonymkode: 64d03...1ef

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det tyder på at du er mer moden enn du tror, da de fleste 18-åringer mener de plutselig vet og kan alt. Nyt tiden, du blir voksen fort nok.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 30 og tar meg selv i å være barnslig stadig vekk. Det skjer ikke noe magisk når du fyller 18. Det blir hva du gjør det til. Såklart har du visse ansvar som nå er større for deg selv, men utover det så er det nok av år å lære på. Livet blir til mens du går. Ta vare på deg selv ☺️

Anonymkode: df407...3a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er kvinne, pls gi meg din snap. 

Anonymkode: 1c137...ace

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31 og føler meg som tidlig 20 årene.. mamma er 56 og sier hun fortsatt føler seg i 30 årene. Årene går fortere enn man rekker å følge med, så tror man alltid ligger "litt etter" hehe. 

Anonymkode: 30a87...6d0

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fylte 18 år 4 dager siden på onsdag men jeg føler meg ikke voksen? Hvorfor det? Jeg har litt sånn mini ekstestensiell krise. Er det noen som har tips på hvordan føle seg voksen? Jeg vet det er litt sånn tullete å gruble over dette når det er så mye koronastyr, men kanskje dette blir en avkobling en liten stund?

Du Er ungdom

• Liker 2
Skrevet

Eh, nei det er ikke noe galt med deg. Du er langt fra voksen. Hjernen er ikke fullvokst engang før man er 23-25 år. Så slapp av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50 og føler meg fortsatt som en ungdom.

Anonymkode: c9671...f60

• Liker 2
Skrevet

Takk for fine svar, nå føler jeg meg litt mer normal😅

AnonymBruker
Skrevet

Man blir jo ikke magisk voksen sekundet man fyller 18 år:P Hjernen og kroppen din er nok ikke en gang helt ferdig utviklet så ta det helt chill. Jeg er 32 og jeg føler meg fremdeles ikke voksen, jeg føler jeg bare later som og venter på at jeg skal bli oppdaga :fnise: Jeg har my little pony pysjamas og en kanin kosebamse i senga:D Du er så ung eller voksen som du føler deg:)

Anonymkode: 30f6b...86c

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt 

Skrevet

Tja jeg er 36 og føler meg ikke alltid voksen.

Følte meg ihvertfall ikke voksen som 18 åring.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Man blir ikke voksen over natta 😉

AnonymBruker
Skrevet

Den prosessen tar tid, noen ganger kommer man seg aldri til det punktet at man føler seg voksen. Oldemoren min følte seg som en ungdom helt til hun døde som 97-åring. Hun sluttet etter hvert å se seg i speilet, for hun kjente ikke igjen "den gamle kjerringa som står der og gløtter på meg". Skal sies at hun var ekstremt sprek veldig lenge - hun hadde en knekk rett før hun fylte 93 fordi hun innså at hun tilhørte den eldre garde. Hun hadde gått en lang tur i skogen og plukket bær, og måtte for første gang i sitt liv sitte og slappe av på sofaen i 20 minutter før hun orket å gå (3 kilometer hver vei) på butikken for å handle. 😂

Anonymkode: 17913...c16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 år nå og føler meg som 18. Da jeg var 23 ble jeg gravid og følte nesten at jeg kvalifiserte for unge mødre for jeg var jo ikke snart i midten av 20-årene?😂 Det er sært å søke på «voksne» jobber på kontor o.l for jeg er jo ikke gammel nok til dette? Kan ta tid. Sånn er det bare😂 Nyt å vær ung og ikke stress med å bli så voksen. Regningene, huslånet og alt kommer når det kommer😂

Anonymkode: 83ad5...f2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke den første krisen du kommer i. Jeg er snart 50!!! Men føler meg langt yngre i hodet... 

18 åringer ser jeg på som barn🙂 Har et par tenåringer i huset og de er myndige, men voksne er de definitivt ikke.

Anonymkode: 363fd...049

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...